KOPUŁKA ROZDZIELACZA ZAPŁONU PORSCHE 924, 928, 944 2.5-5.4 06.81-11.95 BOSCH 1235522325 -
- BERU: VK 442 S, 0 330 920 414
- Stan: Nowy
- ROLLS-ROYCE: UE 46153
- BREMI: 6008
- PORSCHE: 944 602 251 00
- Indeks: 1 235 522 325
- Producent: BOSCH
- DODUCO: 4052 ( ohne Haube )
- Producent części: Bosch
Kod produktu: 535885
Wersje pojazdu
- PORSCHE 924 benzyna 2.5 S 110 kW / 150 KM (1985.09 - 1987.07)
- PORSCHE 924 benzyna 2.5 S 118 kW / 160 KM (1987.08 - 1988.07)
- PORSCHE 924 benzyna 2.5 S 120 kW / 163 KM (1981.10 - 1984.12)
- PORSCHE 944 benzyna 2.5 110 kW / 150 KM (1985.01 - 1987.07)
- PORSCHE 944 benzyna 2.5 118 kW / 160 KM (1987.08 - 1990.12)
- PORSCHE 944 benzyna 2.5 120 kW / 163 KM (1981.06 - 1987.07)
- PORSCHE 944 benzyna 2.5 Turbo 162 kW / 220 KM (1985.08 - 1988.07)
- PORSCHE 944 benzyna 2.5 Turbo 184 kW / 250 KM (1987.09 - 1991.07)
- PORSCHE 944 benzyna 2.7 121 kW / 165 KM (1988.11 - 1989.08)
- PORSCHE 928 benzyna 4.7 S 228 kW / 310 KM (1983.08 - 1986.07)
- PORSCHE 928 benzyna 5.0 S,S4 235 kW / 320 KM (1986.08 - 1991.07)
- PORSCHE 928 benzyna 5.0 S4 Cat 235 kW / 320 KM (1986.08 - 1991.07)
- PORSCHE 928 benzyna 5.4 GTS 257 kW / 350 KM (1991.08 - 1995.11)
- PORSCHE 928 benzyna 5.0 S 212 kW / 288 KM (1985.09 - 1986.12)
- ROLLS-ROYCE SILVER SPIRIT benzyna 6.75 180 kW / 245 KM (1990.12 - 1996.09)
- PORSCHE 944 kabriolet benzyna 2.5 Turbo 184 kW / 250 KM (1990.11 - 1991.07)
- PORSCHE 928 benzyna 5.0 S4 221 kW / 300 KM (1986.08 - 1991.07)
Kopułka jest elementem układu zapłonowego, a jej zadaniem wraz z palcem rozdzielacza jest niezawodny rozdział wysokiego napięcia poprzez przewody i konektory na świece zapłonowe. Iskra ze świecy zapłonowej inicjalizuje procesy spalania mieszanki paliwowo-powietrznej w komorze cylindra
Najczęstszymi objawami niesprawnego funkcjonowania aparatu zapłonowego są zakłócenia w pracy silnika, skoki prędkości obrotowej oraz przebicia elektryczne. Uszkodzona kopułka sprawia, że do świecy nie dochodzi prąd o odpowiednim napięciu przez co nie jest wytwarzana iskra o wymaganej energii. Zakłóca to proces spalania mieszanki, objawia się spadkiem mocy przy zwiększonym zużyciu paliwa i trudnościami z zapłonem. Usterki w układzie paliwowym mogą prowadzić do uszkodzenia układu wydechowego oraz znacznego skrócenia żywotności silnika
Przez pierwsze lata istnienia niewielkiego warsztatu mechaniki precyzyjnej w Stuttgarcie jego założyciel, młody inżynier Robert Bosch, nie był pewien czy przedsiębiorstwu uda się przetrwać. Rzeczywistość przerosła jego najśmielsze oczekiwania – pierwszą zagraniczną filię swojej firmy otworzył w 1897 roku, zaledwie rok po tym, gdy udoskonalony przez niego elektromagnetyczny aparat zapłonowy rozsławił jego nazwisko w Europie. Niecałe 10 lat później firma, dostarczająca komponenty swojego wyrobu licznym producentom samochodów, rozszerzyła działalność na kilka kontynentów. Nowe wynalazki stymulowały rozwój – w latach 20. zakłady firmy Bosch rozpoczęły produkcję układów wtrysku paliwa, których kolejne, coraz doskonalsze generacje przystosowane były do potrzeb zarówno silników wysokoprężnych, jak i benzynowych. Inżynierowie firmy mieli również ogromny wkład w rozwój systemów aktywnego bezpieczeństwa pojazdów. Z biegiem lat przedsiębiorstwo stało się głównym dostawcą komponentów pierwszego wyposażenia pojazdów różnych marek – Mercedes-Benz, Volkswagen, BMW, Porsche i wielu innych