Konrad Hamada "Zamarznięte jezioro"
- Rok powstania: 2018
- Technika: Olej na płótnie
- Wymiary: 50 cm x 70 cm
- Styl: Realizm
- Temat: Natura, pejzaż
Na terenie Polski obowiązuje darmowa dostawa!
Do każdego dzieła zakupionego w Domu Aukcyjnym i Galerii Online Art in House załączony jest Certyfikat Autentyczności!
Praca wykonana została w technice olej. Farba olejna to rodzaj farby powstała w wyniku zmieszania pigmentu z olejem roślinnym, często lnianym. Jest to wolnoschnąca technika wymagająca wiedzy, doświadczenia i praktyki. Farby olejne po raz pierwszy pojawiły się w starożytności na Dalekim Wschodzie, ale w Europie rozpowszechniły się w XV wieku, najwcześniej najprawdopodobniej we Flandrii. Szybko zyskały popularność ze względu na różnorodne efekty, które mogły być dzięki nim uzyskane – przede wszystkim świetlistość oraz wyrazistość kolorów. Farba olejna może być kładziona impastami, a więc grubymi warstwami, oraz laserunkowo. Laserunki to półprzezroczyste warstwy farby powstałe w wyniku rozcieńczenia ich dużą ilością odpowiedniego rozpuszczalnika, dzięki którym artysta może zmienić lub wydobyć odpowiedni ton niższych warstw obrazu. Ten klasyczny sposób nakładania cienkich warstw farby olejnej, spotykamy u flamandzkich oraz holenderskich artystów, takich jak Jan van Eyck, Rogier van der Weyden, Jan Vermeer czy Cornelis Gijsbrechts. Inną techniką jest alla prima, a więc nakładanie grubej warstwy farby swobodnym gestem malarskim, czasem bez szkicu przygotowawczego na płótnie, a czasem bazując jedynie na schematycznej kompozycji zaznaczonej pędzlem na podobraziu. Techniką alla prima posługiwał się Peter Paul Rubens oraz Anton van Dyck. Popularność farb olejnych spadła po połowie XX wieku, kiedy wielu artystów zwróciło się ku farbom akrylowym.
Praca wykonana jest w oparciu o płótno. Jest to rodzaj tkaniny o splocie płóciennym, które charakteryzuje się szerokim zastosowaniem. W przypadku warsztatu artystycznego, płótno występuje w charakterze podobrazia: może zostać rozpięte na listwach drewnianych, tworząc blejtram, lub zostać umieszczone na desce. Kompozycję malarską umieszcza się na płótnie uprzednio zagruntowanym.
Pracę możemy zakwalifikować do stylu realizm. Powrotem do realizmu okazał się hiperrealizm, będący mistrzowskim, niezwykle szczegółowym odzwierciedleniem rzeczywistości.
Tematyka pracy to pejzaż. Pejzaż o znaczeniu symbolicznym i nastrojowym pojawił się po raz pierwszy u tajemniczego artysty włoskiego renesansu zwanym Giogrione, w XIX wieku był chętnie podejmowany przez impresjonistów, a później postimpresjonistów i fowistów.
Klimat obrazu opisać można jako spokój. Spokój można osiągnąć dzięki dziełom sztuki o kompozycji statycznej i kolorom, które nie rozpraszają naszego wzroku.
Konrad Hamada urodził się w 1981 roku w Krakowie. Jest absolwentem Wydziału Architektury na krakowskiej Politechnice, którą ukończył w 2005 roku. Pięć lat później kolejny dyplom uzyskał na Wydziale Reżyserii w Krakowskiej Szkole Filmu i Komunikacji Audiowizualnej.
Artysta znany jest z pejzaży przedstawiających malownicze krajobrazy polskich lasów i łąk. Równolegle z malowaniem scenerii artysta pracował jako portrecista, rysownik satyryczny oraz ilustrator na potrzeby filmów reklamowych. Przyznaje jednak, że zawsze najbardziej inspirowała go mitologia i baśnie, przede wszystkim autorstwa Braci Grimm i Hansa Christiana Andersena. Te bajkowe odniesienia widać w jego najnowszych pracach z 2021 roku. Kontynuując pasje rozpoczęte w czasie studiów, Hamada nie porzuca tematyki związanej z architekturą i człowiekiem. Nieustannie wykonuje szkice do swoich przyszłych obrazów o treściach symbolicznych, które następnie przelewa na płótna.
Konrad Hamada jest laureatem nagród i wyróżnień na festiwalach kina niezależnego w Polsce. Z kolei jego obrazy znajdują się w kolekcjach prywatnych w kraju i za granicą m.in. we Francji, Szwecji, Austrii, Włoszech, Niemczech, Chinach, Kanadzie i USA.