Komunikacja marketingowa przedsiębiorstw handlu detalicznego z rynkiem
Autor: Marek Drzazga
Nowa
Stron 273
Okładka miękka
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 2012
Spis treści
- Wstęp: 9
- Rozdział I. Teoretyczne podstawy komunikacji marketingowej: 17
- 1. Istota i miejsce komunikacji marketingowej w marketingu: 17
- 2. Etapy rozwoju komunikacji marketingowej przedsiębiorstw: 27
- 3. Proces komunikacji marketingowej: 30
- 4. Kompozycja instrumentów komunikacji marketingowej: 34
- 5. Zintegrowana komunikacja marketingowa: 42
- Rozdział II. Przeobrażenia w handlu detalicznym na początku XXI wieku i ich implikacje dla komunikacji marketingowej przedsiębiorstw: 47
- 1. Otoczenie przedsiębiorstw jako źródło zmian w handlu: 47
- 2. Zasadnicze zmiany w otoczeniu dalszym przedsiębiorstw handlowych: 51
- 2.1. Przeobrażenia gospodarcze: 51
- 2.2. Przeobrażenia technologiczne: 59
- 2.3. Przeobrażenia społeczne: 65
- 2.4. Przeobrażenia legislacyjne: 73
- 3. Główne siły otoczenia handlu i ich wpływ na prowadzenie działań z zakresu komunikacji marketingowej przez przedsiębiorstwa handlu detalicznego: 74
- Rozdział III. Komunikacja marketingowa w marketingu przedsiębiorstw handlu detalicznego: 80
- 1. Marketing w handlu detalicznym: 80
- 1.1. Istota handlu i handlu detalicznego: 80
- 1.2. Pojęcie i typologia jednostek przedsiębiorstw handlu detalicznego: 83
- 1.3. Odrębności marketingu w przedsiębiorstwach handlu detalicznego: 95
- 2. Komunikacja marketingowa w handlu detalicznym: 101
- 2.1. Miejsce i znaczenie komunikacji marketingowej w tworzeniu pozycji rynkowej przedsiębiorstwa handlowego: 101
- 2.2. Specyfika komunikacji marketingowej w handlu detalicznym: 108
- 3. Instrumenty komunikacji marketingowej detalicznych przedsiębiorstw handlowych: 111
- 3.1. Instrumenty komunikacji marketingowej stosowane poza placówkami handlowymi: 114
- 3.1.1. Reklama: 114
- 3.1.2. Promocja sprzedaży: 120
- 3.1.3. Public relations: 126
- 3.1.4. Komunikacja marketingowa w nowych mediach: 128
- 3.2. Instrumenty komunikacji stosowane w miejscu prowadzenia sprzedaży: 135
- 3.2.1. Otoczenie placówki handlowej: 136
- 3.2.2. Fasada i okno wystawowe placówki handlowej: 137
- 3.2.3. Komunikacja w pomieszczeniach sprzedażowych: 138
- 3.2.4. Personel przedsiębiorstwa: 147
- 4. Ocena rezultatów działań z zakresu komunikacji marketingowej w przedsiębiorstwach handlu detalicznego: 149
- Rozdział IV. Kierunki rozwoju współczesnego marketingu w handlu detalicznym i ich konsekwencje dla komunikacji marketingowej: 155
- 1. Kierunki rozwoju współczesnego marketingu: 155
- 2. Komunikacja marketingowa we współczesnych procesach marketingowych detalicznych przedsiębiorstw handlowych: 158
- customer relationship marketing)- 2.1. Zarządzanie relacjami z klientami (CRM: 159
- 2.2. Wartość dla klienta: 164
- customer social responsibility)- 2.3. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa (CSR: 169
- 2.4. Marketing wielokanałowy (multi-channel marketing): 174
- 2.5. Marketing mobilny (mobile marketing): 179
- 3. Nowa rola komunikacji marketingowej w przedsiębiorstwie handlowym: 183
- Rozdział V. Komunikacja marketingowa przedsiębiorstw handlu detalicznego w Polsce w świetle opinii ekspertów i obserwacji placówek handlowych: 186
- 1. Problemy i podstawy metodyczne badań komunikacji marketingowej detalicznych przedsiębiorstw handlowych: 186
- 2. Ważniejsze wyniki badań empirycznych prowadzonych metodą ocen ekspertów: 196
- 3. Wybrane wyniki badań prowadzonych metodą obserwacji: 211
- 4. Model teoretyczno-opisowy komunikacji marketingowej stacjonarnych przedsiębiorstw handlu detalicznego: 221
- Zakończenie: 227
- Bibliografia: 235
- Spis rysunków: 255
- Spis tablic: 257
- Załączniki: 259