Kompletny hak holowniczy stały (odkręcany) Hook
+ 7-pinowa uniwersalna wiązka elektryczna Tesat
Zestaw przeznaczony do pojazdu:
- Marka: Skoda
- Model: Felicia
- Typ nadwozia: Kombi
- Przedział lat produkcji: 1994-2001
- Roczniki: 1994 | 1995 | 1996 | 1997 | 1998 | 1999 | 2000 | 2001
- Dodatkowe informacje: -
Zawartość zestawu:
- Hak holowniczy stały (odkręcany), producenta Hook z homologacją UE
- Wiązka uniwersalna 7-pin, producenta Tesat
Kompletny i gotowy do montażu zestaw haka holowniczego z wiązką elektryczną!
Nasz zestaw to kompleksowe rozwiązanie, które obejmuje wszystkie elementy potrzebne do montażu, rejestracji i użytkowania haka holowniczego zgodnie z polskim prawem. Dopasowany do Twojego samochodu, pozwala na bezproblemową instalację bez konieczności dodatkowych zakupów. Wszystko, co potrzebne, znajdziesz w jednym opakowaniu!
Dane techniczne haka
- Producent: Hook
- Nr katalogowy: 360504
- Rodzaj kuli: stała (odkręcana)
- Homologacja: Unijna UE
- Uciąg: 1000 kg
- Masa haka: 12 kg
- Nacisk pionowy na kulę: 50 kg
- Wymagany demontaż zderzaka: nie
- Wymagane podcięcie zderzaka: nie
Zawartość zestawu haka
Zestaw zawiera następujące elementy:
- Belka haka holowniczego + części boczne (jeśli występują)
- Stała (odkręcana) kula holownicza
- Tabliczka znamionowa
- Homologacja europejska
- Osłonka kuli haka
- Podstawa pod gniazdo elektryczne
- Szczegółowa instrukcja montażu
- Zestaw montażowy (śruby, tulejki, podkładki, nakrętki)
Zawartość zestawu wiązki
Zestaw zawiera następujące elementy:
- Wiązka elektryczna
- Gniazdo 7-pin
- Zestaw montażowy
- Schemat podłączenia
Pytania i odpowiedzi
Co należy zrobić po zamontowaniu haka holowniczego?
Po zamontowaniu haka holowniczego należy udać się na przegląd, gdzie diagnosta sprawdza poprawność montażu i wystawia stosowne zaświadczenie. Z tym zaświadczeniem należy zgłosić się do Wydziału Komunikacji, aby uzyskać wpis do dowodu rejestracyjnego.
Czy każdy samochód może holować przyczepy?
Tak, o ile w dowodzie rejestracyjnym w pozycji O.1 lub O.2 podana jest maksymalna masa całkowita przyczepy holowanej. Jeżeli nie jest podana maksymalna masa całkowita, samochód nie może holować przyczepy, a hak holowniczy może służyć wyłącznie do transportowania bagażników na rowery.
Czy do haka wymagana jest wiązka elektryczna?
Tak, wiązka elektryczna jest wymagana, aby zasilić światła przyczepy lub bagażnika rowerowego. W naszych zestawach wiązki są dobrane prawidłowo do modelu pojazdu.
Która wiązka jest lepszym wyborem, 7-pin czy 13-pin?
Wiązka z gniazdem 7-pin obsługuje podstawowe światła (pozycyjne, stop, kierunki, przeciwmgłowe). Wiązka z gniazdem 13-pin obsługuje dodatkowo światło cofania, posiada stały plus oraz opcję ładownia przyczepy. Na polski rynek często sprawdza się wiązka 7-pin, jednakże 13-pin daje nam możliwość przewożenia bagażników rowerowych, przyczep kempingowych, przyczep dla koni. Jeśli nie jesteśmy pewni, że chcemy przewozić tylko lekkie przyczepy, zawsze lepiej wybrać wiązkę 13-pin.
Wiązka uniwersalna czy dedykowana, którą wybrać?
Wiązka uniwersalna to zestaw elektryczny, który pasuje do większości typów pojazdów i jest podłączony do tylnych lamp za pomocą szybko złączek kablowych lub lutowania, nie posiada gotowych wtyczek. Każdy kabel wiązki musi być podłączony indywidualnie. Często konieczne może być skrócenie lub wydłużenie długości kabli. Poprawny montaż gwarantuje bezproblemowe działanie. To dobry wybór dla osób, którym zależy przede wszystkim na niższej cenie.
Wiązka dedykowana to zestaw elektryczny dopasowany do pojazdu. Długości kabli są zawsze dostosowane dla konkretnego modelu. Instrukcje instalacji szczegółowo opisują kolory kabli w pojeździe i w zestawie elektrycznym, co pozwala na szybszy montaż. Dedykowane wiązki zwykle mają dopasowane wtyczki, nie dotyczy to jednak każdego pojazdu. Montaż wiązki dedykowanej gwarantuje nam współpracę z układami w aucie, takimi jak: wyłączanie czujników parkowania, tryb hamowania z przyczepą, lepsza kontrola trakcji. Współdziałanie wiązki z wyżej wymienionymi systemami w aucie może wiązać się z dodatkowym kodowaniem (aktywacja wiązki).
Na czym polega wyłączenie czujników parkowania?
Wiązki uniwersalne z modułem WH2S (oraz niektóre wiązki dedykowane) potrafią wyłączyć czujniki parkowania podczas cofania z przyczepą, bądź bagażnikiem rowerowym. Niestety funkcja ta staje się coraz bardziej niedostępna w najnowszych modelach samochodów wyposażonych w cyfrową magistralę CAN BUS. Niektóre pojazdy wyposażone są w przycisk wyłączania czujników i dzięki niemu użytkownik może ręcznie dezaktywować czujniki parkowania.
Czy hak wymaga homologacji?
Tak, każdy hak musi mieć homologację, która dopuszcza go do montażu i ruchu. W Polsce wystarczy homologacja w formie naklejki lub tabliczki, znajdująca się na belce haka lub przy gnieździe wiązki. Nie jest wymagana wersja papierowa. Każdy oferowany przez nas hak jest homologowany.
Czy kula haka musi być demontowana?
Kula haka powinna być demontowana w następujących przypadkach: Jeżeli zasłania tablicę rejestracyjną, to gdy jest nieużywana, należy ją zdemontować. Po drugie w niektórych pojazdach, czujniki parkowania wykrywają kulę haka podczas cofania bez przyczepy i dają znać o problemie, mimo braku przeszkody. W powyższych przypadkach zalecamy montaż haków demontowanych zamiast haków stałych, przykręcanych na śruby.
Czy można samodzielnie zamontować hak i wiązkę?
Zarówno hak jak i wiązkę elektryczną można zamontować samodzielnie i nie są wymagane żadne specjalne uprawnienia. Warto mieć na uwadze, że producenci sugerują, aby te czynności zostały wykonane w wyspecjalizowanym zakładzie. Po zamontowaniu haka holowniczego należy udać się na stację diagnostyczną w celu wykonania badania technicznego poprawności montażu haka holowniczego.