OPONY 600X16 600/16 DO URSUS C360 / C330 CULTOR GRUPA MITAS
2x Opona od czeskiego producenta MITAS marka CULTOR model AS-FRONT 09 rozmiar 6.00-16
Stan: Wszystkie opony są fabrycznie nowe
Producent: MITAS (Czechy)
Marka: CULTOR (Serbia)
Rozmiar: 6.00-16
Szerokość: 6.00 cali
Profil: 85 - profil pełny
Średnica felgi: 16 cali
Ilość przekładek (PR): 8PR - liczba płócien
Konstrukcja: opony diagonalne
Typ (TT/TL): TT - dętkowa
Kraj pochodzenia: Serbia
Budowa opony diagonalnej (krzyżowej) opiera się na przynajmniej dwóch warstwach kordu (gumowanych nici osnowy) ułożonego skośnie względem siebie pod kątem od 20 do 40 stopni do płaszczyzny symetrii opony. Nici te oplatają zarówno czoło, jak i bok opony i wykonane są najczęściej z mocnych i sztywnych materiałów, takich jak sztuczny jedwab (rayon), nylon czy stalowe linki.
Kord rozciąga się przez cały przekrój opony, zawijając się wokół drutówek i tworząc stopkę odpowiedzialną za cierne połączenie opony i obręczy oraz szczelność stopkę. Osadzenie to musi być pewne ze względu na potrzebę przeniesienia na nawierzchnię zarówno sił napędowych, jak i hamowania. Opony te cechują się dużą sztywnością ze względu na grubą warstwę kordu w całym przekroju, co nie wpływa dobrze na warunki trakcyjne podczas jazdy po łuku, mniejszym niż opony radialne momentem bezwładności, dobrym tłumieniem drgań poprzez tarcie wewnętrzne skrzyżowanych warstw kordu (ale przez to wyższymi oporami toczenia) i wysoką odpornością na uszkodzenie boku.
DLACZEGO OPONY MARKI CULTOR
Jeden z największych producentów opon w Europie Mitas od wielu lat specjalizuje się w produkcji opon do maszyn rolniczych.
Po gruntownej rekonstrukcji zakładu w Serbii rozpoczął produkcje opon marki CULTOR.
Ta marka opon jest znana na całym świecie.
(grupa Mitas, Czechy)
WSZYSTKIE NASZE OPONY PRZECHOWUJEMY NA MAGAZYNIE. DLACZEGO NOWE OPONY ROLNICZE POWINNY BYĆ PRZECHOWYWANE W POMIESZCZENIU?
Ponieważ opony rolnicze w odróżnieniu od innych mogą być używane przez 10 lub więcej lat powinno się zadbać o ich żywotność jeszcze przed założeniem na maszynę. Trzeba wiedzieć, iż świeżo wyprodukowane opony przez pierwsze pół roku nadal przechodzą przez proces wewnętrznej wulkanizacji mieszanki gumowej, kiedy wszystkie składniki między sobą się łączą na stałe, i że przez ten okres takie niepożądane czynniki jak wahania temperatury, bezpośrednie promieniowanie słoneczne oraz nieodpowiedni sposób przechowywania mają ogromny wpływ na geometrię tej opony oraz dalszą jej żywotność. Przechowując świeżo wyprodukowaną oponę pod chmurką można popsuć nawet bardzo porządne ogumienie. Pokrzywione opony, mające wyblakłe plamy na barku oraz ślady błota w środku – takie są dzisiejsze realia w branży oponiarskiej. Dlatego trzeba bardzo uważnie wybierać dostawcę opon rolniczych patrząc nie tylko na markę a nawet większą uwagę zwracać na sposób przechowywania przed sprzedażą.
Indeks nośności (LI- Load Index)
Określa maksymalną nośność opony (maksymalne jej obciążenie) wyrażoną w kilogramach. Na podstawie tego indeksu określa się maksymalne obciążenie przypadające na daną oponę. Na przykład opona posiadająca indeks nośności 88, dla którego odczytana z tabeli maksymalna nośność przewidziana wynosi 560 kg. Takie obciążenie opony, czyli 560 kg jest dopuszczalne jako najwyższe podczas jej eksploatacji. Jeżeli obciążenie przekroczy tę wartość opona ulegnie uszkodzeniu, bądź zniszczeniu.
Co oznacza indeks prędkości na oponie? Oznaczenie indeksu prędkości funkcjonuje również pod angielskim zwrotem „Speed Index” lub utworzonym od niego skrótem SI. Jest to maksymalna prędkość, z jaką można poruszać się na danej oponie. Warto wiedzieć, że indeks prędkości wyznaczany jest w kilometrach na godzinę w procesie testów laboratoryjnych. Opona jest wówczas dociskana do bębna o dużej średnicy, który porusza się z zadaną prędkością. Wartość, przy której opona osiąga graniczną wytrzymałość jest uznawana za indeks prędkości danego modelu.
Podobnie jak w przypadku rozmiaru opon, modelu oraz wysokości bieżnika, tak również montaż opon z różnym indeksem prędkości na jednej osi nie jest zalecany. Przepisy zabraniają stosowania opon o różnych indeksach na tej samej osi. Możliwe jest natomiast stosowanie różnych indeksów prędkości na osi przedniej oraz innych na tylnej.