Nissan
Nissan 100NX (1991-1995), Almera N15 (1995-2000), Micra (1993-2003), Sunny (1991-1995)
Subaru
Justy (1984-1995), Subaru Vivio (1992-2000)
Mini
Cooper (1959-2000)
Charakterystyka
Ilość w zestawie: 4 szt.
Wymiary:
- 1 – Średnica zewnętrzna (mm): Ø 73,1
- 2 – Średnica wewnętrzna (mm): Ø 58,6
- L – Wysokość pierścienia (mm): 10
- Materiał: plastik termoplastyczny
W zależności od dostawy pierścienie mogą różnić się kolorem.
Konieczność użycia pierścieni centrujących pojawia się podczas montażu felg, których otwór centralny nie pasuje do piasty pojazdu.
Głównym zadaniem pierścieni centrujących jest wyeliminowanie pustej przestrzeni między otworem centrującym felgi i piastą. Nieusunięcie tej przestrzeni grozi wibracjami kół, drganiem kierownicy, co powoduje zwiększone zużycie układu kierowniczego i elementów zawieszenia samochodu. Problemy te najczęściej występują przy prędkości 90-120 km/h.
Jak dobrać rozmiar pierścieni?
Do prawidłowego samodzielnego doboru pierścieni centrujących musimy sprawdzić 2 parametry:
1 – Średnica otworu centralnego felgi (która będzie odpowiadać średnicy zewnętrznej pierścienia)
2 – Średnica piasty (która będzie odpowiadać średnicy wewnętrznej pierścienia)
Średnicę otworu centralnego felgi można sprawdzić w specyfikacji producenta, a średnicę piasty – w dokumentacji pojazdu.
W przypadku trudności ze znalezieniem tych parametrów prosimy skontaktować się z nami – pomożemy profesjonalnie dobrać odpowiednie pierścienie centrujące.
Opis produktu
Pierścienie centrujące 73,1 x 58,6 wykonane są z termoodpornego poliwęglanu z zachowaniem ścisłych wymiarów.
Pierścienie centrujące z termoodpornego poliwęglanu nie przykleją się do piasty, wyróżnią się twardością i odpornością na pękanie nawet przy najbardziej dynamicznych obciążeniach. Dzięki temu materiałowi i dokładności wymiarów pierścienie centrujące GETMANN wytrzymują dużą liczbę procedur montażu i demontażu kół oraz nie różnią się żywotnością od droższych metalowych odpowiedników.
Ścisłe wymiary tych pierścieni zapewniają precyzyjne centrowanie na piaście koła pojazdu i zapobiegają problemowi bicia kół po wymianie standardowych felg.