wybierz zdjęcie
Witam serdecznie!
Zajmuję się sprzedażą używanego sprzętu audio od 2008 roku. Wszystkie sprzedawane przedmioty są dokładnie testowane, dlatego na każdy sprzęt udzielam 7 dni gwarancji rozruchowej.
.
Przedmiotem sprzedaży są:
Kolumny Stereo Dali Ikon 5
.
Stan wizualny - Bardzo dobry minus, na jednej kolumnie od góry są nieduże obicia.
Stan techniczny - 100% sprawny.
.
W komplecie maskownice (jedna od góry ma ślady klejenia), kolce, podkładki pod kolce.
.
Kolumny są w stanie bardzo dobrym minus, ładnie się prezentują, przetworniki bez wad.
.
Patrząc na zdjęcie samych Ikonów 5, trudno mieć dobre pojęcie o ich gabarytach. Wydają się standardowe, a może nawet trochę wyższe niż większość układów dwuipółdrożnych, bo optycznie wyciąga je w górę hybrydowy moduł wysokotonowy, który tutaj może wręcz wydawać się modułem średniowysokotonowym (z kopułkowym średniotonowym i wstęgowym wysokotonowym).
Najważniejszym, choć podświadomym źródłem dla takich wrażeń jest założenie, iż na pierwszym planie widnieją osiemnastocentymetrowe głośniki niskośredniotonowe. W rzeczywistości są to głośniki piętnastocentymetrowe, a Ikon 5 ma wysokość 80 cm! Dwuipółdrożne kolumny wolnostojące mają przeciętnie wysokość w granicach 90-100 cm, więc odstępstwo od normy nie jest bardzo duże, a jednak Ikony 5 oglądane na żywo wydają się trochę niepoważne... jakby były modelem jakiegoś innego "prawdziwego" zespołu głośnikowego, na przykład Ikona 6.
Efekt ten wynika z połączenia małej obudowy z rozbudowanym systemem głośnikowym. To też rezultat firmowej konsekwencji - w serii Ikon ani w żadnej od niej "wyższej" Dali nie proponuje żadnych dwudrożnych i dwuipółdrożnych zespołów głośnikowych. Po pierwsze dlatego, że nie uznaje sensu stosowania tylko jednego głośnika niskotonowego w kolumnie wolnostojącej, zdolnej "zmieścić" (również pod względem akustycznym) dwa; kolejny krok, jeszcze bardziej znamienny dla Dali, polega na zastąpieniu jednego tweetera tandemem kopułkowo-wstęgowym, w którym każdy z przetworników obsługuje inny podzakres wysokich tonów. A ponieważ podział ról między głośnikami niskośredniotonowymi przebiega podobnie jak w układach dwuipółdrożnych, to z parą wysokotonowych mamy w sumie układ trzyipółdrożny.
Właśnie taka konfiguracja jest w kolumnach Dali najczęściej spotykana, stała się firmowym znakiem rozpoznawczym, podobnie jak układ trójdrożny z głośnikiem niskotonowym zainstalowanym w dolnej ściance u Chario. We włoskich kolumnach rozwiązanie to nie jest jednak widoczne na pierwszy rzut oka, natomiast Dali epatują rozbudowanym systemem już z daleka. A z bliska widać wielką staranność nie tylko w wykonaniu, ale i w projektowaniu.
Znowu biorąc do porównania Chario, we włoskich kolumienkach można zachwycać się jakością naturalnej okleiny i szanować klasykę prostej skrzynki, w duńskich miniaturkach materiały są bardziej "budżetowe", okleina jest bowiem sztuczna, jednak do architektury wprowadzono dużo - i do tego gustownych - detali. Front składa się z dwóch warstw, przedzielonych dyskretną dylatacją, polakierowanych na różne odcienie szarości; płyta zewnętrzna nie dochodzi do samego dołu, wcześniej kończy się łukiem, a sama maskownica, tworząca kolejną warstwę, wycięta jest w drugą stronę, odsłaniając firmowe logo. Maskownica ma grubość tylko 5 mm - to bardzo dobrze również ze względów akustycznych. Otwór bas-refleks, ładnie wyprofilowany jest przykręcany podobnie jak głośniki niskośredniotonowe itd. Wszystko zostało przemyślane, żadna część nie jest zdjęta "z półki", a owa drobiazgowość dotycząca wszystkich Ikonów, jest szczególnie efektowna właśnie w tak małej kolumnie.
Kropkę nad i estetycznej nowoczesności stawia kolor okleiny, co prawda winylowej, jednak bardzo atrakcyjnej - mam na myśli dostarczoną do testu parę w kolorze wenge. Wenge w wydaniu Dali jest zdecydowanie bardziej wengopodobne niż w Cabasse. Dostęne też są inne wersje kolorystyczne - jasny dąb, jasny orzech i czarny, a ponadto droższe o kilkaset złotych lakierowanie na biało na wysoki połysk; co za odmiana względem niemiłościwie nam panującego czarnego lakieru fortepianowego. Żeby tak jeszcze przestało się błyszczeć...
Pieczołowite wykonanie detali nie kończy się na powłoce zewnętrznej. Po wykręceniu głośników widzimy ich lakierowane kosze (odlewane z metali lekkich) i układy magnetyczne (ekranowane). Membrany głośników nisko- i niskośredniotonowego mają kolor brązowy, co ma pewien związek z faktem, że w celulozie, która jest ich głównym tworzywem, jest też domieszka włókien drzewnych.
"Pewien związek" nie oznacza, że włókna te determinują taki kolor - pochodzi on z dodawanego barwnika, który może być w zasadzie dowolny. Tradycyjnie jest ciemnoszary, a tutaj brązowy właśnie dla podkreślenia naturalności zastosowanego materiału. Może to sugestywne i wyróżniające, ale niekoniecznie estetycznie uniwersalne. Mimo to Dali barwi w ten sposób membrany niskośredniotonowe w prawie wszystkich swoich kolumnach.
- Produkowany Tak
- Moc [W] 30-125
- Wymiary [cm]* 81x15x26 cm
- Typ obudowy br-p
- Rodzaj głośników P
- Efektywność [dB] 84
- Impedancja (Ω)** 8
.
Na miejscu posiadam jeszcze dużo innych kolumn, wzmacniaczy stereo, przewodów, wszystko co potrzebne do stworzenia porządnego zestawu audio.
.
Zachęcam do odebrania sprzętu osobiście w Myślenicach, 20Km od Krakowa w kierunku Zakopanego.