TEAM DRAGON
Druga generacja serii TEAM DRAGON to projekt zupełnie nowatorski, przygotowany od podstaw na zlecenie Dragona przez jednego z japońskich konstruktorów. Produkcję wszystkich modeli zlecona została fabryce, w której powstają tak znane i niezawodne kołowrotki jak Ryobi Zauber.
Do najważniejszych założeń, jakie spełniają nowe modele z serii TEAM DRAGON należą:
- maksymalna sztywność korpusu, zapewniająca pewne osadzenie elementów przekładni i uniemożliwiająca jakiekolwiek ich niepotrzebne przemieszczanie się podczas pracy przy dużym obciążeniu, zarówno w przypadku obudowy metalowej jak i grafitowej;
- wzmocniona, frezowana na precyzyjnych obrabiarkach przekładnia klasy HEG, wykonana z wysokiej klasy stopu;
- oś szpuli oraz wałek przekładni wyprodukowane ze stali nierdzewnej;
- pełna wodoszczelność całego systemu hamulca;
- zabezpieczenie antykorozyjne poprzez szczelność obudowy uniemożliwiającą dostawanie się do środka zanieczyszczeń, w tym drobnych kryształków soli morskiej;
- duraluminiowa szpula dalekiego rzutu oraz rotor wykonane w koncepcji V;
- łożyska kulkowe ze stali nierdzewnej;
- tytanowa rolka prowadząca żyłkę;
- korbka wycinana w technologii CNC z jednorodnego pręta metalowego, z lekkiego i bardzo sztywnego stopu.
Dragon TEAM DRAGON FD 1030 iX
Seria kołowrotków o wysokim standardzie technicznym, w których zastosowano wszystkie najnowsze rozwiązania konstrukcyjne. Przeznaczone do wszystkich metod spinningowych, mogą być z powodzeniem stosowane w odległościówce czy lekkiej gruntówce.
Parametry techniczne:
- Duraluminiowy korpus i rotor
- 9 łożysk kulkowych ze stali nierdzewnej
- Jednokierunkowe łożysko walcowe zapewniające natychmiastową blokadę biegu wstecznego
- Szpula typu „V” wykonana z duraluminium
- Główna przekładnia klasy HEG, frezowana, zapewniająca lekką i płynną pracę
- Tytanowa rolka prowadząca o dużej średnicy, zabezpieczająca przed skręcaniem żyłki
- Rurkowy kabłąk o supertwardej powierzchni
- Trwała sprężyna zbijająca kabłąka
- Oś szpuli oraz wałek przekładni wykonane ze stali nierdzewnej
- Korbka wycinana z duraluminium
- Dynamiczne wyważenie rotora w systemie SBS
- Wielotarczowy, precyzyjny hamulec przedni, z płynną regulacją wielopunktową, w pełni wodoszczelny
- Zabezpieczenie antykorozyjne
- Wygodny uchwyt korbki wykonany z twardej pianki EVA.
Pozostałe dane:
- Waga: 323 g
- Moc hamulca: 11 kg
- Ilość łożysk: 9BB + 1Inf.AR
- Przełożenie: 5,2:1
- Pojemność szpuli: 0,30 mm / 230 m
- Możliwość dokupienia płytkiej szpuli zapasowej do plecionki.