KOŁOWROTEK TEAM DRAGON FD1030iC 9BB+1RB
Kołowrotek Team Dragon C FD firmy Dragon to kołowrotek nowej generacji, wykonany przez japońską firmę RYOBI Engineering. Do najważniejszych założeń, jakie spełnia nowa konstrukcja należą: maksymalna sztywność korpusu, zapewniająca pewne osadzenie elementów przekładni i uniemożliwiająca jakiekolwiek ich niepotrzebne przemieszczanie się podczas pracy przy dużym obciążeniu. Rotor wykonany w koncepcji "V". Ramiona rotora, na których zamocowano zawiasy kabłąka, są rozchylone ukośnie w kształcie litery V, a kołnierz szpuli ma kształt stożkowy, wpasowany w rotor. System "V" ma dwie olbrzymie zalety - redukuje masę kołowrotka i optymalizuje kształt szpuli pod kątem zwiększenia jej pojemności. Korbka wycinana w technologii CNC z jednorodnego pręta metalowego z lekkiego i bardzo sztywnego stopu. Wzmocniona, frezowana na precyzyjnych obrabiarkach przekładnia klasy HEG, wykonana z wysokiej klasy stopu, zapewnia lekką i płynną pracę. Kołowrotek jest w pełni zabezpieczony antykorozyjnie poprzez szczelność obudowy, uniemożliwiającą dostawanie się do środka zanieczyszczeń, w tym drobnych kryształków soli morskiej.
Dane techniczne:
- Kompozytowy korpus i rotor wykonany z grafitu o podwyższonej sztywności,
- 9 łożysk kulkowych ze stali nierdzewnej,
- Jednokierunkowe łożysko walcowe zapewniające natychmiastową blokadę biegu wstecznego,
- Szpula typu „V” z duraluminium,
- Główna przekładnia klasy HEG, frezowana,
- Tytanowa rolka prowadząca o dużej średnicy, zabezpieczająca przed skręcaniem żyłki,
- Rurkowy kabłąk o supertwardej powierzchni,
- Trwała sprężyna zbijająca kabłąka,
- Oś szpuli oraz wałek przekładni wykonane ze stali nierdzewnej,
- Korbka wycinana z duraluminium,
- Dynamiczne wyważenie rotora w systemie SBS,
- W pełni wodoszczelny wielotarczowy, precyzyjny hamulec przedni, z płynną regulacją wielopunktową,
- Zabezpieczenie antykorozyjne,
- Wygodny uchwyt korbki wykonany z twardej pianki EVA.
Numer katalogowy: KD-15-32-130
Liczba łożysk: 9BB+1RB
Materiał korpusu: grafit
Materiał szpuli głównej: duraluminium
Nawój (mm/m): 0,30/230
Obsługa: prawo- i leworęczny
Przełożenie: 5,2:1
Typ hamulca: przedni
Waga (g): 302
Wielkość: 1030i