OKUMA AZORES 4000
Okuma AZORES zostały zaprojektowane specjalnie do łowienia w wodach morskich . Dzięki sprawdzonym funkcjom napędu i opatentowanemu projektowi wnętrza, AZORES jest znacznie bardziej wytrzymały, mocny i gładszy niż u konkurencji.
AlumiLite Construction (ALC)
Sztywny korpus odlewany z aluminium, płyta boczna i wirnik: AlumiLite Construction wykorzystuje sztywną aluminiową obudowę Okumy, ramy aluminiowe są mocniejsze i sztywniejsze i są w stanie wytrzymać większy nacisk i moment obrotowy niż tradycyjne ramy grafitowe. Te lekkie, odlewane aluminiowe ramy zapewniają bardziej precyzyjne tolerancje w celu precyzyjnego wyrównania biegów, maksymalnej stabilności i najwyższej trwałości.
System hamulcowy Dual Force Drag
DFD obejmuje obie powierzchnie szpuli, aby zmaksymalizować nacisk, wydajność i ogólną gładkość. W górnej części szpuli, chroniony przez system Hydro Block znajduje się wielotarczowy hamulec filcowy, który jest wspomagany dodatkowym układem hamulca zamontowanym pod szpulą. Równomierny nacisk jest wywierany na obie powierzchnie szpuli w celu zapewnienia maksymalnej stabilności i znacznie zwiększonej siły oporu w porównaniu do tradycyjnych systemów z pojedynczym hamulcem.
Radełkowana konstrukcja szpuli
Radełkowana taśma na trzpieniu szpuli zwiększa tarcie i zapewnia punkt blokujący dla plecionki, co eliminuje poślizg i potrzebę podkładania, co skutkuje maksymalną wydajnością linki.
AlumiLite Construction (ALC)
Sztywny korpus odlewany z aluminium podobnie jak płyta boczna i wirnik: AlumiLite Construction wykorzystuje sztywną aluminiową obudowę Okumy, ramy aluminiowe są mocniejsze i sztywniejsze ,są w stanie wytrzymać większy nacisk i moment obrotowy niż tradycyjne ramy grafitowe.
Łożysko o wysokiej wydajności (HPB)
6 łożysk kulkowych o wysokiej wydajności zapewnia Azorom wyjątkową gładkość i niezawodność w warunkach połowów saltwater . Kulki zastosowane w HPB są zbudowane z tego samego wysokiej jakości materiału ze stali nierdzewnej, co obudowa łożyska.
Wał główny oversize
Grubszy wał główny i solidna metalowa tuleja są w stanie wytrzymać 3-krotny nacisk osiowy w porównaniu z tradycyjnymi konstrukcjami.
Podwójny system zapobiegający cofaniu
Azory wyposażone są w sprawdzony system zapobiegający odwróceniu Quick Set firmy Okuma oraz zapasowy system zapobiegający cofaniu z wieloma stopniami zapewniający większą trwałość i niezawodność we wszystkich warunkach połowowych.
Koło zębate obsługiwane przez 2 łożyska kulkowe
Dodatkowe łożysko podpiera zębnik, aby poprawić zazębienie przekładni i płynne przenoszenie mocy pod dużym ciśnieniem.
- DFD: Precyzyjny system hamulca Dual Force Drag
- Precyzyjna regulacja hamulca z zapadką, dla dokładniejszej regulacji
- Wielotarczowy hamulec z okładzinami Carbonite i filcowymi w systemie Dual Force Drag
- 6 wysoko wydajnych łożysk kulkowych + 1 łożysko oporowe – ze stali nierdzewnej, odporne na korozję
- Rolkowe łożysko oporowe Quick-Set plu system zapadkowy
- Zdwojony system anti-reverse dla maksymalnego zabezpieczenia
- Precyzyjnie wycinany z mosiądzu wałek zębaty
- CRC: poddany procesowi nakładania warstwy odpornej na korozję
- HDGII: Wytrzymała, odporna na korozję przekładnia
- ALC: Sztywne, odlewane z aluminium: korpus, pokrywy boczne i rotor
- MSS: węglowy system mechanicznej stabilizacji
- Wycinana z aluminium anodyzowana szpula w 2 odcieniach z brzegiem szpuli LCS
- Wycinana z aluminium korba dla maksymalnej wytrzymałości
- Wodoodporne okładziny hamulca Hydro Block
- Wytrzymały kabłąk z pełnego aluminium
- System kontroli linki na szpuli – ułatwia jej schodzenie ze szpuli w czasie rzutu
Dane Techniczne:
- Siła hamulca: 12,7kg
- Przełożenie: 5.8:1
- Nawój: 90cm
- Łożyska: 6+1
- Pojemność: 0,30mm/210m
- Nawój: 88,4cm
- Waga: 340g
- Gwarancja: 5 lat