TEAM DRAGON X FD
Po kilkunastu latach sukcesów kołowrotków TEAM DRAGON nadszedł czas na zmiany. Druga generacja tej serii to projekt zupełnie nowatorski, przygotowany od podstaw na zlecenie Dragona przez jednego z japońskich producentów. Do najważniejszych założeń, jakie spełniają nowe konstrukcje należą:
- maksymalna sztywność korpusu, zapewniająca pewne osadzenie elementów przekładni i uniemożliwiająca jakiekolwiek ich niepotrzebne przemieszczanie się podczas pracy przy dużym obciążeniu, zarówno w przypadku obudowy metalowej jak i grafitowej;
- wzmocniona, frezowana na precyzyjnych obrabiarkach przekładnia klasy HEG, wykonana z wysokiej klasy stopu;
- oś szpuli oraz wałek przekładni wyprodukowane ze stali nierdzewnej
- pełna wodoszczelnośc całego hamulca
- zabezpieczenie antykorozyjne kołowrotków poprzez szczelność ich obudowy uniemożliwiającą dostawanie się do środka zanieczyszczeń, w tym drobnych kryształków soli morskiej;
- duraluminiowe szpula dalekiego rzutu oraz rotory wykonane w koncepcji „V”;
- łożyska kulkowe ze stali nierdzewnej;
- tytanowe rolki prowadzące żyłkę;
- korbki wycinane w technologii CNC z jednorodnego pręta metalowego z lekkiego i bardzo sztywnego stopu.
CHARAKTERYSTYKA:
- Duraluminiowy korpus i rotor
- 9 łożysk kulkowych ze stali nierdzewnej
- Jednokierunkowe łożysko walcowe zapewniające natychmiastową blokadę biegu wstecznego
- Szpula typu „V” wykonana z duraluminium
- Główna przekładnia klasy HEG, frezowana, zapewniająca lekką i płynną pracę
- Tytanowa rolka prowadząca o dużej średnicy, zabezpieczająca przed skręcaniem żyłki
- Rurkowy kabłąk o supertwardej powierzchni
- Trwała sprężyna zbijająca kabłąk
- Oś szpuli oraz wałek przekładni wykonane ze stali nierdzewnej
- Korbka wycinana z duraluminium
- Dynamiczne wyważenie rotora w systemie SBS
- Wielotarczowy, precyzyjny hamulec przedni, z płynną regulacją wielopunktową, w pełni wodoszczelny
- Zabezpieczenie antykorozyjne
- Wygodny uchwyt korbki wykonany z twardej pianki EVA.
- Seria: Team Dragon
- Kolor: Niebieski metalik
- Waga: 272g
- Szpula aluminiowa: Tak
- Ilość łożysk: 10
- Łożysko oporowe: Tak
- Przełożenie: 5,2:1
- Pojemność szpuli: 0,20mm/240m
- Maksymalna siła hamowania: 8kg