KOLOR DŹWIĘK I RYTM Relacja obrazu dzwięku sztuce
Kolor, dźwięk i rytm
Relacja obrazu i dźwięku w sztukach medialnych
oszczędzasz
10%
Cena dla Ciebie 29,00 zł
oszczędzasz
4,30 zł
Książka opisuje relację audiowizualną w sztuce. W tym kontekście analizuje, w duchu postkonceptualizmu, zmianę statusu dzieła sztuki oraz sytuacji odbiorczej. Począwszy od malarstwa abstrakcyjnego, świetlnych instrumentów, przez film eksperymentalny, wideo, performans, po sztukę interaktywną pokazuje ewolucję możliwości wyrazu. Na tle tych rozważań, odwołując się do licznych przykładów, ukazuje przeobrażenia doświadczeń synestezyjnych odbiorcy.
Recenzje
Książka odnosi się do najistotniejszych problemów kultury artystycznej naszego czasu. Jest propozycją pożyteczną tak w planie badawczym, artystycznym, jak dydaktycznym. W planie badawczym porządkuje >rmacje i fakty ważne dla sztuki intermediów, proponuje metodę Jadu oraz szereg ważnych wniosków. W planie artystycznym pozwala na uświadomienie twórcom zasadniczych relacji między dźwiękiem >razem w epoce medialnej. W planie dydaktycznym może pomagać rywać: drogi rozwoju poszczególnych gatunków, sposoby realizacji faktów, konteksty rozumienia ich wzajemnych relacji, jak też różnice teoretyczne ich eksplikacji."
Antoni Porczak
[Książka] jest interesującym przykładem ujęcia historycznej Iblematyki w kontekście analiz współczesnych procesów f stycznych."
Ryszard W Kluszczyński
Spis treści
Wstęp
Audiowizualność
Sztuka audiowizualna - propozycja kategoryzacji
Synestezja, muzyka wizualna
Dźwięki zastygłe na płótnach / Kompozycje zagrane kolorem
CZĘŚĆ I. Od artefaktu do interakcji
Sztuka konceptualna
Artefakt, performans, sztuka interaktywna. Konceptualizm a zaproponowana kategoryzacja
Czym właściwie jest interaktywność sztuki
Krótka historia interaktywności
Paninreraktywnośc
Interakcja klasyczna a interaktywność nowomedialna
Piękno sztuki interaktywnej / Przeżycie (estetyczne) interaktywnego dzieła sztuki
Postmodernizm, cyberkultura, kultura interaktywna
CZĘŚĆ II. Film, wideo i instalacje audiowizualne
Muzyka malowana na celuloidzie
Wideodźwiękowe obrazy
Instalacje audiowizualne
CZĘŚĆ III. Spektakle audiowizualne
Pierwsze próby
Multimedialne lata sześćdziesiąte
Fluxus, Paik i Yasulkowie. Nowe oblicze muzyki, nowe oblicze medium
Multimedialne opery, Laurie Anderson, spektakle megaskali i poezja dźwięku
Sztuka vj-ska
CZĘŚĆ IV. Audiowizualne instrumentarium
Barwne instrumenty grające światłem
Syntezatory wideo — stechnicyzowana wersja świetlnych instrumentów
Interaktywne zabawki audiowizualne
Zakończenie
Bibliografia