Koło pasowe alternatora PORSCHE PANAMERA; SUBARU TREZIA; TOYOTA AURIS, COROLLA, URBAN CRUISER, VERSO S, YARIS 1.4D/3.0/3.0D 08.0
535 0240 10
AS-PL:AFP6041, CONTINENTAL CTAM:AP9096, DENSO:1042102520, DENSO:104210-2320, DENSO:1042102320, DENSO:104210-2520, DENSO:104210-6791, DENSO:1042106791, FEBI BILSTEIN:10178, GATES:778910210, GATES:7789-10210, INA:F588421, INA:F-588421, NTN:367V12, NTN:367V1-2, PORSCHE:7PP 903 016 B, PORSCHE:7PP903016B, PORSCHE:7PP 903 016 U, PORSCHE:7PP903016U, PORSCHE:7PP 903 016 X, PORSCHE:7PP903016X, RUVILLE:56995, TOYOTA:270600N040, TOYOTA:27060-0N060, TOYOTA:270600N060, TOYOTA:27060-33100, TOYOTA:2706033100, TOYOTA:27060-0N040, TOYOTA:27415-33070, TOYOTA:2741533070, TOYOTA:2706033110, TOYOTA:27060-33110, TRIPLE FIVE:333331, TRIPLE FIVE:354891, TRIPLE FIVE:3 5489 1, TRIPLE FIVE:354890, TRIPLE FIVE:3 5489 0
Producent
INA
Indeks
535 0240 10
Koło pasowe alternatora przenosi napęd z silnika do alternatora, który zamienia energię mechaniczną w prąd stały zasilający układ elektryczny pojazdu, w tym akumulator. Dodatkowo koło tłumi drgania skrętne generowane przez silnik.
Po przekroczeniu przez wirnik alternatora prędkości obrotowej paska, która podyktowana jest prędkością wału korbowego, napęd alternatora jest rozłączany. Zapobiega to niepotrzebnemu wyhamowywaniu alternatora i umożliwia bardziej stabilną pracę paska. Jeśli prędkość wału korbowego ponownie rośnie, napęd jest włączany.
Uszkodzone koło pasowe alternatora powoduje piszczenie oraz wyczuwalne drgania paska wielorowkowego. Niesprawna praca koła może prowadzić do uszkodzenia alternatora, dlatego zaleca się jego wymianę wraz z wymianą paska lub alternatora, lub co około 100-120 tys. kilometrów.
INA