TOMEX 1311
KLOCKI PRZÓD TOMEX do VW GOLF PLUS 2004-2013
PAMIĘTAJ: Zawsze wymieniaj klocki w obu kołach jednej osi
Kiedy powinieneś wymienić klocki hamulcowe:
- gdy grubość materiału ciernego zmniejszy się do 2 mm
- gdy klocki na tej samej osi zużywają się nierównomiernie
- gdy zapali się lampka kontrolna zużycia klocka
Dane techniczne:
- Przeznaczenie: przednia oś
- Rodzaj hamulców: tarczowe
- System hamulcowy: ATE
- Ilość wskaźników zużycia okładzin: 1 na oś
- Styk ostrzegawczy o zużyciu: ze stykiem zużycia
- Układ hamulcowy: tylko w połączeniu ze stalowymi tarczami hamulcowymi, nie dla tarcz hamulcowych węglowo-ceramicznych
- Długość złącza ostrzegawczego [mm]: 155
- Ilość: 4 szt (komplet na przednią oś)
- Grubość [mm]: 20,3
- Długość 1 [mm]: 156,4
- Długość 2 [mm]: 155,2
- Wysokość 1 [mm]: 71,4
- Wysokość 2 [mm]: 66
- Ciężar [kg]: 2,05
Właściwości klocków hamulcowych TOMEX Brakes:
- Wysoka skuteczność hamowania zarówno w niskich, jak i wysokich temperaturach
- Minimalizacja ewentualnych wibracji i hałasów występujących przy docisku klocka do tarczy
- Zapewniają wysoką skuteczność hamowania bezposrednio po zamontowaniu - ograniczony do minimum tzw. "fading początkowy", czyli tworzenie się poduszki gazowej międzym klockiem, a tarczą podczas docierania
Ważne informacje:
Dlaczego klocki piszczą - spowodowane jest to przez drganie klocka w trakcie hamowania, może świadczyć o ich błędnym montażu lub zużytej tarczy hamulcowej.
W klockach marki TOMEX BRAKES zostało to maksymalnie zredukowane poprzez zastosowanie technologii SCORCHINGU, nakładki antypiskowej i/lub specjalnych fazowań (skosów) - jeśli zostały one perzewidziane przez producenta.
Żywotność klocków - standardowo klocki zużywają się średnio po około 35 tys. km. Jednak na ich zwiększone zużycie mają także wpływ: jazda po mieście (częste hamowanie), technika jazdy.
Proces produkcji:
- Mieszanie składników - odbywa się według ściśle określonych parametrów technologicznych z najwyższej jakości składników.
- Wycinanie płytek nośnych - wykonywane przez automat, co zapewnia doskonałą precyzję.
- Piaskowanie - oczyszczanie z różnego rodzaju zanieczyszczeń.
- Nakładanie kleju - kontrolowana jest zarówno grubość naniesionej warstwy kleju, jak i pokrycie powierzchni.
- Prasowanie - formowanie pod wpływem wysokiej temperatury i ciśnienia.
- Wygrzewanie - „hartowanie klocków” - pozwala osiągnąć optymalną wytrzymałość mechaniczną, zapewnia jednakowe właściwości materiału w całym przekroju klocka.
- Szlifowanie - wyrównywanie powierzchni nakładki ciernej klocków przez nowoczesną szlifierkę do płaszczyzn.
- Scorching - wypalanie składników organicznych z wierzchniej warstwy materiału, co zapewnia wysoką skuteczność hamowania bezpośrednio po montażu.
- Malowanie proszkowe - lakierowanie farbą o wysokiej odporności termicznej i chemicznej, która chroni przed agresywnym środowiskiem i korozją.
- Nakładanie płytki antypiskowej (SHIM) - gdy wymaga tego budowa układu hamulcowego montowana jest metalowa blaszka obustronnie pokryta specjalną warstwą gumy.
- Ostateczna kontrola przed sprzedażą i pakowanie - każda partia produkcji jest badana i następnie dopuszczana do sprzedaży przez Dział Kontroli Jakości.