Dzień dobry,
na sprzedaż posiadam zestaw
KLOCKI "MATEMATYKA W KOLORACH"
Bardzo niska cena w zestawie z pozostałymi aukcjami. Jeden koszt wysyłki.
link do opisu przedmiotu: http://wpd.pl/16-klocki-matematyka-w-koloroach.html
Kompletny, bez uszkodzeń. Na zdjęciu sprzedawany przedmiot.
Pomoc dydaktyczna klocki „Matematyka w kolorach składa się z zestawu klocków. Każdy klocek ma odpowiednią wielkość (1-1 cm, 2-2 cm itd.), kolor liczby, wielkość liczby oraz cyfrę w pionie i w poziomie.
Ćwiczenia należy rozpocząć od wprowadzenia znaków graficznych liczby: Układamy klocki od 1 do 10 na wieczku pudełka, następnie obracamy je na stronę z kropkami (ilość kropek odpowiada danej liczbie).
Dodawanie i odejmowanie
Dodawanie polega na łączeniu klocków, zaś odejmowanie na ich rozłączaniu. Dzieci powinny wykonywać ćwiczenia na wieczkach pudełek co pozwala na utrzymanie porządku na ławce i służy skupieniu uwagi na małej przestrzeni. Cyfry na klockach są rozmieszczane w pionie i w poziomie co pozwala je łączyć w obu płaszczyznach. Przekraczając próg dziesiątek zwracamy uwagę na stronę klocków z nadrukowanymi kropkami, daje nam to możliwość dodawania i odejmowania w większym zakresie.
Mnożenie
Mnożenie jest to wielokrotne dodawanie tych samych składników. Manipulując klockami o tej samej liczbie łączymy je ze sobą w zależności od rodzaju działania, które mamy wykonać.
Przykład: 3 x 3 trzy klocki jasno niebieskie łączymy ze sobą, a następnie obracamy i liczymy kropki. Ilość kropek stanowi prawidłowy wynik mnożenia - iloczyn. Jeżeli chcemy mnożyć większe liczby zwracamy uwagę na stronę z nadrukowanymi kropkami. Pozwala nam to wykonywać działanie mnożenia w większym zakresie.
Dzielenie
Aby zilustrować dzielenie, możemy dowolną ilość klocków tego samego koloru i tej samej wielkości rozłożyć na określoną ilość jednakowych części.
Wykorzystanie pomocy dydaktycznej
- Rozumienie pojęć: dłuższy - krótszy
- Wprowadzenie liczebników porządkowych np.: który z kolei jest niebieski klocek?
- Wprowadzenie miar długości - ćwiczenie w mierzeniu stałą miarą np.: klockiem "4"
- Ćwiczenie ilustrujące różne sposoby przekroczenia progu dziesiątkowego.
- Przy rozszerzeniu zakresu liczbowego np.: do 25 (rozkład liczby na dziesiątki i jedności)
- Ilustrowanie przemienności dodawania .
- Przedstawianie sytuacji z zadań tekstowych.
- Przy wprowadzaniu liczby niewiadomej.
- Przy wprowadzeniu dodawania i odejmowania jako działań odwrotnych.