Casio SK-1 jest niewielka próbkowania klawiatury przez Casio w 1985. [1] [2] Ma 32 małych rozmiarach, cztery klawisze fortepianu nuty polifonię , z głębi bitowej próbkowania 8 bitów PCM i próbkowania z 9,38 kHz przez 1,4 sekundy, wbudowany mikrofon i wejście liniowe oraz wejścia mikrofonowe do samplowania, a także wewnętrzny głośnik i wyjście liniowe. Posiada również niewielką liczbę czterodźwiękowych, wstępnie zdefiniowanych, polifonicznych brzmień instrumentów analogowych i cyfrowych , a także prosty głos addytywny .
Wszystkie głosy mogą być kształtowane przez 13 gotowych obwiedni , portamento i vibrato . Zawiera również podstawowy rejestrator sekwencji, zaprogramowane rytmy i akompaniament akordowy. SK-1 był zatem niezwykle w pełni funkcjonalnym syntezatorem na rynku klawiatur domowych o wartości poniżej 100 USD (równowartość dzisiejszych 240 USD).
SK-1 zawiera jeden wstępnie zaaranżowany utwór muzyczny, Toy Symphony , który jest odtwarzany po naciśnięciu przycisku „Demo”
SK-1 był używany przez kilku głównych artystów nagrywających ze względu na swoją prostotę i dźwięk lo-fi . Stał się bardzo popularny pod koniec lat 90. wśród tłumu zginających obwód po tym, jak pierwszy przewodnik po zginaniu został opublikowany przez Reeda Ghazalę w magazynie Experimental Musical Instruments , chociaż SK-1 był modyfikowany już w 1987 roku, kiedy magazyn Keyboard opublikował artykuł na temat dodanie obsługi MIDI . [5]
Syntezator był jednym z pierwszych urządzeń, jakie posiadało Autechre, kiedy zaczynali nagrywać muzykę. Muzyk i kompozytor muzyki Michael Andrews użył mocno nagiętego obwodu SK-1 w muzyce Ja i Ty i Wszyscy, których znamy . Wersja SK-1 "Realistic Concertmate" jest podstawowym syntezatorem używanym w no wave/industrial band Special Interest. Wykorzystał go znany artysta dżungli DJ Hype w jego przełomowych produkcjach [6] oraz raper i producent Large Professorużywał go we wczesnych latach tworzenia bitów. Australijski zespół Turnstyle wykorzystał funkcję sampli klawiatury w różnych utworach jako zarówno powtarzające się motywy (Happier Than Metallica), jak i melodyczne pasaże (Sad Rambo). Owen Ashworth używał i nagrywał z jednym dla Casiotone na drugim albumie koncertowym zespołu Painfully Alone , In Sydney . Góra Eerie „s Eleven Old Songs Mount Eerie składała się wyłącznie z Phil Elverum ” s wokalu i SK-1, z wykorzystaniem różnych jego skutków oraz wbudowany w maszynę rytmicznej. Pojawia się również na okładce albumu Soccer Mommy „Collection”. Kompozytor Samuel Andreyevnapisał wymagające partie dla SK-1 w kilku swoich kompozycjach kameralnych, m.in. Weryfikacje, Iridescent Notation i Sextet in Two Parts. WSZYSTKIE KLAWISZE I PRZYCISKI DZIALAJA BEZ PROBLEMU , ZASILANIE 5 x AA LUB ZASILACZ (brak) UNIKATOWY SPRZET
MOZE KOGOS ZAINTERESUJE