Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym (np. piksele, SDK) oraz przetwarzaniu Twoich danych osobowych (między innymi unikalne identyfikatory, dane przeglądarki), możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz. Administratorem Twoich danych osobowych będzie Allegro a w niektórych przypadkach nasi partnerzy (10 partnerów), w tym tzw. “Zaufani Partnerzy IAB Europe” (2 partnerów). Informacja o celach przetwarzania danych osobowych przez naszych partnerów znajduje się w ich politykach ochrony prywatności.
Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich. Spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, badanie odbiorców i ulepszanie usług. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł. Łączenie różnych urządzeń. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie.
Twoje dane personalne przetwarzamy również w celu ułatwiania korzystania z naszych stronCele przetwarzania szczegółowo opisane są w ustawieniach dostępnych pod przyciskiem: “ZMIENIAM ZGODY” i w Polityce plików cookies.Zgodę wyrażasz dobrowolnie i jest ważna 12 miesięcy. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
Opis
KEF IQ9 IQ 9 ( IQ90 IQ 90) Kolumny GłośnikiKolumny wielokrotnie nagradzane na wielu wystawiach firmy KEF. The Power i do tego "of Love". Podwójny bas, sopran, średniotonowy do tego 2 x bas reflex wzmacniający niskie zejście kolumny wyprowadzony od przodu. W zestwie 2 org. "zaślepki" (gąbki) do BR. Przy "zaślepieniu" zupełnie zmieniamy charaktersystykę kolumn. Tak jakbyśmy mieli 2 różne zetawy. Bardzo ładnie się prezentują - super zdobią pokój. Bardzo ładne srebne memrany - super efekt. Cena nowych w PL 5690,00 piszę o tym bo aż sam byłem zdziwiony ceną ;-) !!! Porszę też zwrócić uwagę, na umiejscowienie głośnika wysokotonowego ;-) Znaleźliście Państwo? ;-) W pełni sprawne, 100% sprawne . Kolumny (jak widać na foto :-) Stan zbliżony do nowego. Jedynym "mankamentem" jeśli mogę to nazwać mankamentem jest małe zadarcie na jedym kantem. Celowo pokazuje je w "kółeczku" ;-) Aukcja dotyczy kolumn bez płyt granitowych, na których je postawiłęm w celu zrobienia foto- płyty wystawiam w drugiej aucji za 120,00 Kolumny są potężne i do tego ciężkie. Wysyłka w dwóch osobnych pakach. Cena wysyłki albo 39,00 za paczkę bez ubezpieczenia albo 44,00 z ubezpieczeniem. Org. foto sprzedawanego modelu. Dane techniczne na tabliczce znamionowej. - Pasmo przenoszenia: 38 Hz-40 kHz - Impedancja: 8 ? (min. 3,2 ?) - Skuteczno??: 91 dB - Zalecana moc wzmacniacza: 15-200 W - Max. SPL: 113 dB - Wymiary: 942 x 220 x 327 mm - Waga: 16,6 kg Opis techniczny (nie mojego autorstwa): Model iQ9 firmy KEF to topowa konstrukcja w liczacej osiem modeli serii Q. Prawde mówiac, w jej nazewnictwie nie do konca sie moge polapac, poniewaz modele nosza miano iQ (intelligent Q lub improoved Q), zas seria we wszystkich materialach promocyjnych nazywana jest Q, czyli tak samo jak starsza. A przeciez w konstrukcji kolumn zaszly powazne, niemal rewolucyjne zmiany. Oto zamiast polipropylenowej membrany wiekszego glosnika w systemie Uni-Q mamy teraz dwuwarstwowa, z polipropylenem pod spodem i tytanem na wierzchu. Takie polaczenie, ostatnio coraz czesciej spotykane, ma za zadanie zachowac niski poziom rezonansów zapewniany przez polipropylen i wysoka sztywnosc, dawana przez metal. W iQ9 mamy do czynienia z Uni-Q o srednicy 165 mm, z umieszczona w centrum akustycznym kopulka aluminiowa o srednicy 19 mm. Ten ostatni otrzymal magnes neodymowy – w glosnikach sredniotonowych stosowany nieslychanie rzadko (ze wzgledu na wysokie koszty). Mozna je spotkac np. w kolumnach… KEF-a z serii Reference. Systemowi partneruja dwa, piekne glosniki niskotonowe z papierowa membrana nasaczana wlóknami wygladajacymi jak weglowe. Jak wynika z materialów sa to jednak wlókna celulozy. Pomimo, ze to topowy glosnik (póki co, nie zdradze chyba specjalnej tajemnicy, jesli powiem, ze byc moze w serii znajda sie jeszcze wieksze kolumny), ma zgrabna obudowe w ksztalcie lutni. Juz taki krótki oglad pokazuje, ze seria iQ jest wyjatkowo zaawansowana technologicznie. To, czego jednak nie widac, to… znakomity wyglad tych kolumn. Waska scianka przednia, pieknie zaokraglona obudowa, bardzo dobrze polozona okleina – wszystko to sprawia, ze KEF-y to wysokiej klasy mebel. Mebel, który oczywiscie musi zagrac. KEF to firma z poteznymi tradycjami. To firma, której ludzi w duzej czesci znam od lat, widuje na wszystkich wystawach, w Polsce w czasie ich wizyt itp. Jestem admiratorem technologii Uni-Q i od roku, odkad na przedpremierowym pokazie uslyszalem nowe kolumny Reference 203/2 jestem przytloczony jakoscia nowej referencji. Kiedy umawialem wiec test iQ9, sprawdzilem, jakie kolumny KEF-a testowalismy i… az przysiadlem: w czasie niemal trzech i pól roku istnienia „HIGH Fidelity OnLine” testowalismy jeden, powtarzam: JEDEN model kolumn, iQ5, które otrzymaly zaraz Wyróznienie Miesiaca i Nagrode Roku 2005 i jeden subwoofer, model PSW3000. LS 3/5a, egzemplarz z lat 80. zostal wypozyczony od prywatnej osoby i do „sredniej” go nie licze. Jeden glosnik i subwoofer, jak na tak potezna i wplywowa marke to cholernie malo. Nie jestem tez z takiego stanu rzeczy specjalnie zadowolony, poniewaz nie daje to zadnego argumentu do reki wykrywaczom spisków i powiazan. Najwyrazniej KEF Magazynu nie kupil! Moze zapomnial… Moze to sprawa przejsciowa… Co za strata – moim marzeniem jest, aby wszyscy czytelnicy HFOL dostawali jak najwiecej. A tu – pech, jakbym przyspal i spiskofile nie mieli o czym mówic. Wraz z iQ9 zaczynamy jednak odrabiac zaleglosci, bo juz w przyszlym miesiacu przetestujemy iQ3, a nastepne modele sa juz zamówione. Dla naszych Czytelników – entuzjastów i malkontentów – wszystko! ODSLUCH Wspomniane na poczatku kolumny iQ5 naprawde mi sie podobaly, poniewaz przy odpowiedniej aranzacji potrafily zaprezentowac wiele zalet Uni-Q. Ich duzym brakiem byl jednak… brak nizszego basu. Kolumienki te po prostu graly jak glosniki podstawkowe. Lepiej od podstawek prezentowaly jednak kontrasty dynamiczne, w czym najwyrazniej pomagala wieksza pojemnosc obudowy. No i nie trzeba bylo do nich kupowac podstawek. iQ9 sa zupelnie inne: niezaleznie od tego, jak bym nie dowartosciowywal iQ5, kiedy obok postawimy iQ9, te pierwsze graja jak zepsuty zegarek. Nieco przejaskrawiam, bo w kategoriach absolutnych to nie jest przepasc, jednak subiektywnie tak to wyglada. iQ9 graja bowiem niesamowicie piekna scena, wybitnie prezentujac „powietrze” i aure nagran. Maja poza tym fantastyczny bas i swietna góre. Brzmi to troche jak koncert zyczen, ale tak jest. Sprawa jest jednak nieco bardziej skomplikowana, niz by wynikalo z tego krótkiego opisu. Niestety, zarówno dla potencjalnych klientów, jak i marki, znaczaca wiekszosc odsluchujacych KEF-y w salonie odsluchowym nie bedzie miala szans, zeby wyniesc z sesji podobne odczucia. To nie sa mianowicie kolumny, które graja dobrze od razu po wyciagnieciu z pudelka. Przede wszystkim potrzeba im kilkudziesieciu, a najlepiej kilkuset godzin grania, aby glosniki sie wygrzaly. W gre wchodzi zarówno bas, jak i wyzsza góra. Bez tego dól jest rozlazly i bumiacy, a góra nieco za mocna. To jednak nie koniec: nawet po wygrzaniu trzeba wykonac kilka prostych czynnosci. Kolumny maja bowiem mocny, niski, gleboki bas, który jednak nieco dominuje nad przekazem. Koniecznie nalezy wiec skorzystac z piankowych zatyczek (sa na wyposazeniu) i zatkac nizszy z portów bas-refleksu. Bas nie jest juz az tak niski, ale calkowicie wystarcza, a wzrasta precyzja i przejrzystosc dolu. Jedna zatyczka w wiekszosci przypadków wystarczy. I wlasnie po tym poznamy, czy salon, do którego chodzimy ma swiadoma obsluge, czy po prostu sprzedawców. Jesli przy odsluchu na podoredziu nie bedzie zatyczek, to znaczy, ze obsluga nie ma pojecia o swojej pracy i nie sluchala tych kolumn, albo jest leniwa i nie chcialo jej sie wyciagnac ich z pudel. To samo dotyczy wygrzewania. Warto przed odsluchem spytac, czy kolumny juz wczesniej graly. Jesli nie, to wyjdzmy i poprosmy o przygotowanie ich za kilka dni, w czasie których kolumny beda pruly na maksa. Jesli wszystkie te elementy wystapia bez Panstwa interwencji, bedzie to oznaczalo, ze to rasowy salon, doswiadczona obsluga i warto sie ich trzymac. Wspominalem o basie – jest znakomity: zarówno pelny i masywny, jak i dynamiczny. Nie jest az tak szybki jak z Marcusów Harpii Acoustics, jednak lepiej wypelniony. Niskie zejscia otwierajace utwór Surrender z singla Only When I Lose Myself grupy Depeche Mode (Venusenote, CD BONG 29X, CD) byly swietnie ukazane, w potedze i dynamice. To samo dotyczylo elektroniki z plyty Geometry Of Love Project By Jarre (AERO Productions/Warner Music, 460693, CCD). Jarre zagral duzym, solidnym dzwiekiem z mocna podstawa basowa. Ta ostatnia byla masywna, jednak – z zatyczka w porcie – calkiem zwinna i dynamiczna. Jedna z cech tych kolumn jest budowanie swietnej sceny dzwiekowej. W duzym stopniu jest to zasluga Uni-Q, jednak skala, wolumen itp., czyli wszystko to, co sprawia, ze kolumny nie graja jak male pitu-pitu, to zasluga basu. Jego wyzsza czesc takze jest mocna, co kaze zastanowic sie nad pewnym kompromisem. Zatykajac drugi port doprowadzamy do bardzo plaskiej odpowiedzi – od góry do dolu. Swietnie bylo to slychac przy nagraniu Nothing Compares 2 U, coverze utworu Sinead O’Connor w wykonaniu duetu Heinz Sauer + Michael Wollny (Certain BeautyACT 9442-2, CD), gdzie mamy niezwykle nisko schodzacy bas, przechodzacy przez niemal pelny zakres. Bez drugiej zatyczki wszystko bylo swietnie, energetycznie, miesiscie, jednak wyzszy bas przez moment gdzies utracal rozdzielczosc. Nie chodzilo nawet o wyrazne podbarwienie, a o moment, w którym atak zlewal sie z podtrzymaniem. Po wlozeniu zatyczki pasmo bylo wyrównane w imponujacy sposób, jednak nieco zmniejszyla sie witalnosc i energia grania. Ma to bezposredni wplyw na przetwarzanie srednicy. Bez zatyczki jest ona mocna, duza dynamiczna. Zarówno gitary z plyty Blues grupy Breakout (Polskie Nagrania, PNCD 940, mini-LP, CD), jak i glos Peggy Lee z plyty nagranej z Georgem Shearingiem Beauty and the Beat! (Capitol Jazz/EMI, 542308, CCD) byl mocny i wyrazisty. W obydwu przypadkach slychac bylo jednak lekka nosowosc, która nie pozwalala sie dzwiekowi „otworzyc”. Nie chodzilo nawet o brak góry – wrecz przeciwnie – a wlasnie o lekka dominacje nizszej srednicy. Efekt nie byl specjalnie dokuczliwy, jednak przy znakomitym zrównowazeniu pozostalych elementów byl slyszalny. Zaradzic temu mozna zatyczka, jednak stracimy wówczas czesc witalnosci i „obecnosci” dzwieków, które straca nieco na uderzeniu. Trzeba wiec wybierac. Wybitna jest tutaj góra. Nie jest tak punktowa jak z innych kopulek i przypomina gladkie, ciagle granie, jakie mielismy z przetwornika AIR Motion Transformer (AMT) w kolumnach A.D.A.M.-a HM2, które bardzo mi sie podobalo. KEF-y graja mocniejsza góra, jednak jej charakter jest wlasnie taki – bez „wysepek” dzwieku, bez szpileczek, a od razu z calym spektrum. I nawet nie ma specjalnego znaczenia, czy plyta jest dobrze nagrana, czy gorzej, zawsze dostajemy to, co najlepsze. Na przyklad stereofoniczne wersje nagran The Shadows z plyty Greatest Hits (EMI, 578198, CCD), plyty z kodem utrudniajacym przegrywanie jej, a jednoczesnie wprowadzajace uklad odczytujacy w blad, zabrzmialy swietnie – to byl pelny, dynamiczny dzwiek. Nie znaczy to, ze kolumny nie rozrózniaja jakosci nagran – wprost przeciwnie: kazde drgniecie z plyty Breakout, Shadowsów itp. bylo wyrazne. Nie bylo to jednak podkreslane, a wynikalo z calego dzwieku, z pewnego continuum, jakie iQ9 przynosza. To samo odnosi sie do sceny. Nie jest ona tak precyzyjnie „wykrawana”, jak w innych konstrukcjach, a za to do naszego pokoju rzucana jest atmosfera, powietrze, odglosy itp. towarzyszace nagraniu. Ta gesta „zawiesina” jest podstawa dla instrumentów. Glebia jest fenomenalna i jedynie skraje sceny sa nieco generalizowane. Jej rozciagniecie juz jednak nie – kolumny rysuja bardzo szeroka scene, która uklada sie na ksztalt amfiteatru, jakby rozpostrzec czasze spadochronu starego typu (pólsfere) i wyciagnac nieco jej skraje w naszym kierunku. Bo iQ9 to fenomenalnie zrównowazone, dobre kolumny. Nalezy je jednak dobrze do grania przygotowac, bo inaczej nic z tego nie bedzie. Zagraja z niemal kazdym gatunkiem muzycznym, moze oprócz starych nagran. Pochodzace z 1927 roku Blue Skies czy Mandy z roku 1934 z plyty Irving Berlin In Hollywood (TCM/Rhino, 275614, CD) zagraly bowiem w nieco zbyt malo rozdzielczy sposób. Barwa byla bardzo dobra, podobnie jak atmosfera nagran, jednak braklo troche rzezbienia w glosie, ukazujacego go jako realne wydarzenie. Poza tym – swietnie. Kolumnom nalezy jednak zapewnic mocny wzmacniacz. KEF podaje wprawdzie, ze impedancja wynosi 8 O, jednak zaraz obok lojalnie dodaje, ze minimum wynosi 3,2 O, co oznacza, ze to kolumny 4-omowe. I mam dla Panstwa dwa systemy-killery. Jeden oparty jest o wzmacniacz MAP-407 Advance Acoustic, potezna, swietnie grajaca integre. Do tego podlaczamy przetwornik D/A AudioNemesis DC-1 z napedem C.E.C.-a TL-51X. Elektronika bedzie kosztowala znacznie drozej niz kolumny, ale warto do tego dazyc. Mniej pieniedzy wydamy na inny, tez swietny system, zlozony z odtwarzacza Quad CDP-2 oraz koncówek mocy Audiomatus AM250. Odtwarzacz Quada ma regulowane wyjscie, niepotrzebny jest wiec przedwzmacniacz. W obydwu przypadkach trzeba poeksperymentowac z okablowaniem. Jesli dzwiek bedzie ciut za spokojny, wówczas – Audionova i Hotline, jesli nieco za bardzo „do przodu”, wówczas – Supra. BUDOWA iQ9 to podlogowa, trójdrozna kolumna, wyposazona w cztery glosniki: system Uni-Q, zlozony ze 165-mm sredniotonowej membrany z polipropylenu i warstwy tytanowej oraz aluminiowej, 19-mm kopulki. Chassis glosnika jest wyjatkowo sztywne, wykonane z magnezowego odlewu. Magnes kopulki wykonano z ziem rzadkich (neodymu), a cewke z miedziowanego drutu aluminiowego. System umieszczono w zamknietej komorze, dosc mocno wytlumionej. Na górnej sciance zwraca uwage element przedluzajacy optycznie Uni-Q. Tak naprawde to element designerski, jest jednak sztywny, odlewany z aluminium, przez co usztywnia górna scianke. Ponizej znajdziemy dwa glosniki niskotonowe o srednicy 165 mm kazdy, z membrana papierowa pokryta dlugimi wlóknami celulozy. Posrodku widnieje duzy polipropylenowy korektor fazy. Takze niskotonowce maja solidne kosze, tez odlewane, a ich magnesy sa naprawde spore. Warto zwrócic uwage na to, ze firma stosuje neodym takze w glosnikach sredniotonowych, ale dopiero w serii Reference. Neodym jest bowiem szczególnie narazony na rozmagnesowanie pod wplywem ciepla. Potrzebne sa wiec potezne radiatory, które zakryja magnesy. Glosniki niskotonowe maja fronty zamaskowane plastikowymi elementami, tworzacymi calosc z wylotami bas-refleksów – po jednym na glosnik. Obudowa wykonana z plyty MDF ma pieknie uksztaltowane boki i tyl – w ksztalt lutni – dzieki czemu nie ma mowy o powstaniu fal stojacych (przynajmniej w plaszczyznie poziomej). Z tylu znajdziemy zaciski glosnikowe – bardzo ladne, podwójne zaciski z niezwykle solidnymi zworami. Niestety, nie udalo mi sie podejrzec zwrotnicy, poniewaz zostala umieszczona wewnatrz obudowy. Wiadomo tylko, ze punkty podzialu przypadaja na 240 Hz i 2,8 kHz. Rozkrecajac mniejsze konstrukcje iQ3 (test w przyszlym miesiacu) okazuje sie jednak, ze zwrotnica zostala najprawdopodobniej przykrecona do dolnej scianki i ze zastosowano w niej raczej popularne elementy – kondensatory elektrolityczne, cewke powietrzna na górze i rdzeniowe w pozostalych miejscach. Okazuje sie tez, ze wnetrze zostalo swietnie wzmocnione poprzecznymi wiencami – miedzy Uni-Q i reszta obudowy jest to pelna odgroda, a dwa pozostale to typowe wience, z otworami umozliwiajacymi swobodny przeplyw powietrza. To daje pieknie przygotowany produkt, swietnie wygladajacy, moze jedynie bez audiofilskich sztuczek w okablowaniu i zwrotnicy. Tel. 50-794 6733 W innych aukcjach inne segmenty marki Technics oraz całe zestawy. Jeśli szukać modelu, którego nie mam wystwionego proszę dać znać, być może go jeszcze nie wystawiłem. Przy zakupie kilku segmentów i dla stałych klientów rabaty. Możliwy odbiór osobisty w Poznaniu - można obejrzeć, posłuchać. Udzielam gwarancji rozruwochej 4 tygodnie. Przy wysyłce nie ponoszę odpowiedzialności za powstałe uszkodzenia - najchętniej dlatego wysyłam paczką ubezpieczoną (cena wysyłki podana jest z ubezpieczeniem). Ze względów bezpieczeństwa zalecam zawsze otwarcie paczki przy kurierze i sprawdzenie stanu urządzenia Nie wysylam za pobraniem i preferuję normlany przelew na konto. Osoby, które koniecznie chcą za pobraniem, proszę o kontakt telefoniczny PRZED ZALICYTOWANIEM w celu sprawdzenia wierzytelności ;-) BEZ TELEFONU NIE WYSYŁAM ZA POBRANIEM !!!!! tu jest mała zadraPłtyty granitowe wystawiam w osobym ogłoszneiu za 120,00 |
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.