Kawy z Italii są jak ich różnorakie wina i lokalne specjały oraz rodzinne receptury kulinarne. Tylko oparte o tradycje włoskie prażalnie są interesujące dla prawdziwych smakoszy tego trunku.
Oryginalna kawa BORBONE z Neapolu o niepowtarzalnym smaku!
Niniejsza aukcja dotyczy paczki kawy ziarnistej „BORBONE Top” hermetycznie zamkniętej w torebce z wentylkiem, o wadze 1kg.
Najlepiej spożyć przed: 09.2025 r.
BORBONE Top Vending to mieszanka z najwyższej półki (top) do ekstrakcji w urządzeniach wyposażonych w automatyczne (vending) dozowniki i młynki. W smaku cechująca się idealną syntezą w postrzeganiu kilku walorów napoju: jego słodyczy, kremowości oraz indywidualnego, wyrafinowanego charakteru, zapadającego w pamięć; jej aromaty są doskonałym wyrazem wyrafinowanej kompozycji przeważających różnych gatunków arabiki i niewielkiej ilości robusty jako wyraźnego przejawu kultury neapolitańskiej i mądrej sztuki korzystania z tradycji prażenia surowej kawy.
Walory smakowe (skala 1:12): intensywność 7; konsystentność (wł.corpo, ang. body) 8; słodkość 9.
UWAGA: kawa jest znana ze swych wyjątkowych właściwości; trzy "małe czarne" z tego produktu dziennie pozwalają utrzymać prawidłowy stan glukozy we krwi i poprawić jej krążenie. Kawa przyśpiesza też tępo przemiany materii, niweluje ryzyko wystąpienia depresji. Odpowiednia zawartość kofeiny – jak wiemy – pobudza nas, pomaga w koncentracji i wspiera pamięć.
Caffe Borbone to z założenia nobliwa marka z Neapolu, powstała w 1997 roku, wchodząca w skład spółki L'Aromatika S.r.l. Powołana nad zatoką pod Wezuwiuszem, gdzie kawiarni wpisanych w historię jest krocie (choćby Gambrinus, 1860). Bo Neapol to chyba jedyne miasto na świecie, gdzie każdy każdego częstuje kawą i nikt nie mówi "– Nie!". Tak przynajmniej o sobie rozpowiadają miejscowi. Ambicją zakładu jest nawiązywanie do historii miasta – zwłaszcza okresu Królestwa Obojga Sycylii pod panowaniem Burbonów.
Anegdotka miła dla ucha: "mała czarna" Borbone ma być wzorcowym synonimem wyjątkowego espresso jaki zaparzono nowemu królowi Karolowi Burbońskiemu 10 maja 1734 roku w klasztorze Braci Mniejszych, u wejścia do miasta przez Bramę Kapucynów. Dowodem na takie wyszczególnienie współczesnej palarni jest od parunastu lat kontrakt na dostarczanie kawy do Domu Burbonów (Real Casa di Borbone delle Due Sicilie, 1734) i oficjalny sponsoring Teatro di San Carlo (1737) w Neapolu.
Szanując neapolitańską tradycję zakład postawił na zaawansowane technologie i tym samym przedsiębiorstwo Borbone oferuje dziś konsumentom prawie kompletny wachlarz produktów z branży kawowej.