Katalizator EURO 4 FORD C-MAX, FOCUS C-MAX, FOCUS II 1.4/1.6 10.03-09.12 JMJ 1091275
BA86B1
Katalizator to część układu wydechowego odpowiadająca za redukcję emisji szkodliwych substancji do atmosfery.Głównymi przyczynami uszkodzeń katalizatorów są: przegrzanie w skutek spalania niewłaściwej jakości paliwa, zapchanie się poprzez niedostateczne spalanie sadzy oraz uszkodzenie poprzez zbyt szybkie schłodzenie np. wjechanie w zbyt głęboką kałużę lub uszkodzenie mechaniczne. Głównymi objawami awarii tego podzespołu są: osłabienie mocy silnika oraz hałas dobiegający spod pojazdu. Uszkodzony katalizator oznacza przekroczenie norm emisji spalin co w przypadku kontroli skutkuje zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego.
- Indeks: JMJ 1091275
- Kształt: okrągły
- Max. Pojemność silnika : 1600
- Norma: EURO4
- Producent: JMJ
- Rodzaj: DEDYKOWANY
- Rodzaj paliwa: benzyna
- FORD 1385726
- FORD 13857261503
Pasuje do pojazdów:
- FORD FOCUS C-MAX (DM2) 1.6 1596ccm 101KM/74KW
- FORD FOCUS II (DA_, HCP, DP) 1.6 1596ccm 101KM/74KW
- FORD FOCUS II (DA_, HCP, DP) 1.6 Ti 1596ccm 115KM/85KW
- FORD FOCUS II (DA_, HCP, DP) 1.4 1388ccm 80KM/59KW
- FORD FOCUS C-MAX (DM2) 1.6 Ti 1596ccm 115KM/85KW
- FORD FOCUS II Turnier (DA_, FFS, DS) 1.4 1388ccm 80KM/59KW
- FORD FOCUS II Turnier (DA_, FFS, DS) 1.6 1596ccm 101KM/74KW
- FORD FOCUS II Turnier (DA_, FFS, DS) 1.6 Ti 1596ccm 115KM/85KW
- FORD FOCUS II sedan (DB_, FCH, DH) 1.4 1388ccm 80KM/59KW
- FORD FOCUS II sedan (DB_, FCH, DH) 1.6 1596ccm 101KM/74KW
- FORD FOCUS II sedan (DB_, FCH, DH) 1.6 Ti 1596ccm 115KM/85KW
- FORD FOCUS II kabriolet 1.6 1596ccm 101KM/74KW
- FORD C-MAX (DM2) 1.6 1596ccm 101KM/74KW
Jmj
Firma JMJ jest wiodącym na Polskim rynku producentem Katalizatorów samochodowych. Firma powstała w 1994 r w Kaliszu.Podstawowym produktem są katalizatory samochodowe do silników benzynowych, oraz diesla jak i również filtry cząstek stałych DPF. Filtr cząstek stałych DPF to filtr montowany w układach wydechowych silników wysokoprężnych i benzynowych, oczyszczający gazy spalinowe z cząstek sadzy i popiołu. Stosowane od 1980 roku, a w silnikach samochodowych od 1996 roku. Ich wprowadzenie pozwoliło wyeliminować emisję czarnego dymu, charakterystycznego dla pojazdów z silnikami Diesla.