HJC RPHA 11
Podstawowe informacje
Rozmiar: S (55-56)
- Skorupa: Włókno szklane
- Blenda: Nie
- Typ kasku: Integralny
- Wnętrze: MultiCool
- Zapięcie: DD
- Wentylacja: Rozbudowana wentylacja szczęki, czoła i górnej części głowy + tunele wyjścia gorącego powietrza z tyłu kasku
- Wizjer: szyba hj-26
- System komunikacji bezprzewodowej: Opcjonalnie
- Elementy odblaskowe: Nie
- Przeznaczenie: Turystyczne ● Miasto ● Szosa
- Dodatkowe funkcje: Zamknięcie górnych i szczękowych wlotów organicza proces dostawania się wody w czasie opadów
- Waga: 1300 g
- Pinlock: W zestawie
- Przystosowany do okularów: Tak
- Materiał zewnętrzny: P.I.M. PLUS
RPHA 11 to ewolucja świetnego 10+, który przez wiele lat gościł na głowach zaawansowanych amatorów torowej jazdy. Silna skorupa i niezła wentylacja poprzedniej wersji została jeszcze bardziej rozbudowana - teraz składa się z aż 6 warstw! Co jest najlepszym wynikiem w tej klasie cenowej. Ilość poprawek względem 10+ wynosi aż 24 punkty.
Skorupa razy 6, bo liczy się bezpieczeństwo
To podstawowy składnik dobrego garnka - jeżeli chcemy jeździć bezpiecznie, musimy być świadomi tego - co chroni naszą głowę. W przypadku HJC arsenał jest naprawdę imponujący. Skorupa została wykonana z 5 materiałów, które składają się na 6 warstw! Są to kolejno: włókno szklane, włókno organiczne, włókno węglowe, hybryda włókna szklanego i węglowego, włókno aramidowe, włókno szklane. Uff, sporo prawda? Taki zestaw sprawia, że jest to najlepsza skorupa w tej półce cenowej!
Wentylacja, dzięki której nic nam nie zaparuje
Już w 10+ potrafiło dobrze zawiać w środku, w przypadku jedenastki mamy możliwość wprowadzenia do wnętrza monsunu na własną prośbę. Górne wloty powietrza są ogromne i specjalnie wyprofilowane w tunelu aerodynamicznym, pojawił się także spory wlot powietrza nad czołem a charakterystyczne szczękowe wloty jeszcze rozbudowane (teraz można je też zamykać!).
Jest w czym wybierać, ale to jeszcze nie koniec - ponieważ z tyłu czeka nas kilka kanałów, których zadaniem jest wyciąganie gorącego powietrza. Po czym poznać, że działają? W chłodne dni w tym kasku jest cholernie zimno. Stety lub niestety - tylnych wylotów nie można zamykać, musimy się więc pogodzić z faktem, że jeżeli chcemy mieć dobrą wentylację, to będziemy mieć chłodny przeciąg także wiosną czy jesienią.
Szyba, która "Ani drgnie"
HJC szczyci się swoim własnym tunelem aerodynamicznym i w przypadku serii RPHA jest to doskonale widoczne (w przypadku tańszych kasków tej firmy bywa różnie).
Kask bardzo dobrze leży na głowie i nie zmienia się to także podczas bardzo szybkiej jazdy - stabilność i równowaga. Zawieszenie motocykla może pod wami pracować, kurtka telepać, a robaki rozbijać się o szybę - ale RPHA 11 tkwi w bezruchu niczym buddyjski mnich. Dobra robota!
Emergency
Kask jest wyposażony w szybkie wyjmowanie policzków, co przy wypadku umożliwia łatwe wyciągnięcie głowy poszkodowanego motocyklisty - bez jej nadmiernego szarpania. W przypadku ciasno leżących kasków, jest to bardzo istotne i przydatne. Sprawdzaliśmy to na własnej skórze (zobacz film powyżej) i to działa.
Wady?
Jest ich wyjątkowo mało, w końcu jest to flagowy model HJC