KARTY ODPORNOŚCI PSYCHICZNEJ HAPPY ME. 21 KART Z INSPIRACJAMI DO BUDOWANIA ODPORNOŚCI PSYCHICZNEJ DZIECKA – SENSOS – NIEDŹWIECKA-ANUSZCZYK MAGDALENA
Autorskie narzędzie rozwojowe stworzone z myślą o wsparciu psychologów, terapeutów, rodziców i opiekunów w budowaniu odporności psychicznej u dzieci i młodzieży.
- Wydawnictwo: Sensos
- Autor: Magdalena Niedźwiecka-Anuszczyk, Katarzyna Zając-Malinowska
- Data premiery: 2023
- Liczba stron: 21 kolorowych, dwustronnych kart
- Format: 10 x 14 cm
- Okładka: teczka
KARTY ODPORNOŚCI PSYCHICZNEJ HAPPY ME. 21 KART Z INSPIRACJAMI DO BUDOWANIA ODPORNOŚCI PSYCHICZNEJ DZIECKA
Karty Odporności Psychicznej Happy Me to 21 kart z inspiracjami do budowania odporności psychicznej dziecka.
CZYM SĄ KARTY ODPORNOŚCI PSYCHICZNEJ?
To autorskie narzędzie rozwojowe stworzone z myślą o wsparciu rodziców i opiekunów w budowaniu odporności psychicznej u dzieci i młodzieży.
To zbiór cech dziecka odpornego psychicznie i postaw rodzicielskich, rozwijających tę kompetencję u dzieci. Ideą kart jest wsparcie i wzmocnienie rodziców i opiekunów oraz inspirowanie do działań budujących odporność psychiczną dziecka.
Karty są efektem pracy specjalistek – brainolożek, które wykorzystały wiedzę z obszaru badań nad odpornością psychiczną.
Dla kogo?
Karty doskonale zniosły próby testowania w poradniach psychologiczno-pedagogicznych. Możesz wykorzystać je do pracy z grupą rodziców i opiekunów, do wdrożenia działań rozwojowych, wzmacniających ich umiejętności wychowawcze.
Karty to doskonała pomoc dla psychologów i innych specjalistów do pracy z dziećmi i rodzinami. Karty są także narzędziem do pracy indywidualnej – autorefleksji w ramach samodzielnego rozwoju umiejętności wychowawczych oraz troski o zdrowie psychiczne swojego dziecka.
Karty Odporności Psychicznej Happy Me stanowią doskonałą pomoc dydaktyczną dla specjalistów do pracy z dziećmi i młodzieżą, m.in.:
- wychowawców,
- trenerów,
- terapeutów,
- nauczycieli,
- pedagogów,
- psychologów.
Karty są częścią projektu rozwojowego dla edukacji o nazwie Happy Me. Projekt powstał na potrzeby wzmacniania odporności psychicznej u dzieci i nastolatków oraz budowania świadomości w obszarze dobrostanu nauczyciela i ucznia w szkole.
BUDOWANIE ODPORNOŚCI PSYCHICZNEJ DZIECKA
Zastosowanie kart:
- W pracy z grupą – grupy warsztatowe z rodzicami, grupy wsparcia dla wychowawców i rodziców.
- W pracy indywidualnej – spotkania indywidualne ze specjalistą w obszarze wyznaczania celów rozwojowych.
- Autorefleksja – pomoc w ramach samodzielnego rozwoju umiejętności wychowawczych.
Zestaw zawiera 21 dwustronnych kart:
- 3 karty prezentujące 3 źródła odporności psychicznej dziecka wg Edith Grotberg
- 18 dwustronnych kart, których awers jest główną stroną i zawiera cechę charakterystyczną dla odporności. Rewers zwiera treści uzupełniające, czyli wskaźniki rozwijania odporności psychicznej dla rodziców i opiekunów.
- Przewodnik w wersji elektronicznej (PDF) - do pobrania.
ZALETY KART ODPORNOŚCI PSYCHICZNEJ HAPPY ME
Praca z kartami daje rodzicom/opiekunom szereg korzyści:
- pomagają usystematyzować wiedzę i własne doświadczenia w budowaniu odporności u swoich dzieci,
- promują umiejętności wychowawcze – są inspiracją i jednocześnie wskazówkami co do praktycznego kształtowania odporności psychicznej dzieci i młodzieży,
- stanowią jako samodzielną lekturę edukacyjną/pomoc wychowawczą.
- wywołują autorefleksję.
Praca z kartami daje specjalistom szereg korzyści:
- służą do pracy nad wdrożeniem działań rozwojowych, wzmacniających umiejętności wychowawcze,
- inspirują do omawiania celów opiekuna i potrzeb dziecka w zakresie rozwijania odporności i sił wewnętrznych,
- inspirują do omawiania zachowań dorosłych wspomagających/nie wspierających odporność dziecka, w kontekście omawianej sytuacji,
- są pomocne w planowaniu treści warsztatu/szkolenia z grupami rodziców.
Uwaga! Instrukcja użytkowania Kart dostępna jest tylko w formacje PDF.
O Autorkach
Magdalena Anuszczyk – pedagog, brainolog, ekspert zarządzania dobrostanem psychicznym, założycielka i trener NODN Szkoły Pamięci SENSOS. Od 15 lat z powodzeniem rozwija pracownię uczenia się, w której uczy młodzież, jak się uczyć. Tworzy centrum szkoleń dla nauczycieli, z siedzibą w Łodzi, w którym prowadzi systemowe wsparcie w zakresie kształcenia kluczowych kompetencji – osobistych, społecznych i umiejętności uczenia się. Pomaga nauczycielom i liderom edukacji poprawić swoją efektywność i komfort pracy, by mogli uczyć bez stresu i rozwijać swój oraz uczniowski dobrostan psychiczny.
Kasia Zając-Malinowska – brainolog, ekspert zarządzania dobrostanem. Tutor, trenerka myślenia pytajnego i strategii uczenia się, filolog angielski z ponad 20-letnim doświadczeniem. Pomaga nastolatkom odnaleźć pewność siebie i skuteczność w uczeniu się. Projektuje angażujące szkolenia dla nauczycieli w obszarze nowoczesnej, empatycznej edukacji. Tworzy narzędzia do budowania szczęścia i odporności psychicznej dla nastolatków i dorosłych. Przybliża aktualną wiedzę o funkcjonowaniu mózgu, prowadząc autorskie warsztaty dla młodzieży i seniorów w swojej Pracowni Kompetencji w Łomży. Promotorka komunikacji w duchu NVC i oddolnych zmian w edukacji.
Cechy produktu:
- wymiary kart: 10 x14 cm, zaokrąglone narożniki
- papier: 350 g, folia mat
- opakowanie: teczka z gumką