Instrukcja naprawy korka wlewu do parownicy KARCHER SC2.
Instrukcja jest wynikiem mojego totalnego "wk@@@@@nia" na odrzucenie przez serwis / sprzedawcę KARCHER reklamacji. To jest ich wina!
Według moich spostrzeżeń, korek jest celowo zaprojektowany przez "inżynierów" z KARCHER tak, by się popsuł (i.e. ścięły się plastikowe bolce o średnicy 2,5 mm w liczbie co najmniej 4 szt.- tyle znalazłem. Prawdopodobnie jest ich więcej może 6 lub 8 szt. Myjka puszczała parę przez uszczelkę gumową w korku. Puszczała, bo ma za mała grubość tej uszczelki - co jest celowym działaniem/ o głupotę nie podejrzewam. Skutkuje to coraz mocniejszym dokręcaniem korka tak by zachować szczelność. Przy kolejnym odkręcaniu "ręką" (mam to po moim dziadku kowalu, ręka ma co dwa orzechy laskowe/włoskie gniecie), no cóż... zerwałem takie oto "mikro" bolce ze zdjęcia nr 3. Gdyby bolce były o średnicy 3,5mm -5 mm nikt z Was by ich nie zerwał a sprzedawcy korków poszliby szukać nowej bardziej ciekawej pracy. Ale nie KARCHER i jego pracownicy ... połakomili się na dodatkową kasę z korków. Ile korków się sprzedaje, wystarczy wejść na allegro i sami widzicie- pewnie więcej niż nowych zestawów SC2. Cena 1/3 - 1/4 całego urządzenia z dodatkami. Znaczysie, to czyste złodziejstwo, bo ja po pięciu zepsutych korkach zmieniłbym projekt i dałbym większą średnicę... ale nie "mgr. inż specjalność starzenie i zniszczenie" dobrze to zaprojektował. Lecimy.
Instrukcja:
Czas naprawy = 5 min
Cena naprawy = 1 PLN
Potrzebne:
Klej, wiertarka, wiertło do metalu fi 3,2 mm, 6 lub 9 szt. nitów zrywalnych aluminiowych o długości czopa 10 mm i średnicy 3,2 mm.
Wiertło np 5 mm.
Korka pewnie nie da się odkręcić z myjki i kręci się w obie strony. Urządzenie wystudzone. Wiercimy otwór w plastiku na górze korka jak najdalej od osi (wiertło np. fi 5mm można i mniejsze - wtedy mamy ładniejszy korek po naprawie). Ja w nerwach i niewiadomej wybrałem 5 mm. Wkładamy drut fi 3 mm (ja włożyłem długie wiertło fi 3,5 mm) do otworu i próbujemy je tak wepchnąć i ustawić by zablokowało nam obrót plastiku z korka. Jak się zablokuje odkręcamy korek. Po odkręceniu wiercimy w bocznym kołnierzu otwór fi 3,2 mm na głębokość 1 cm. Pomagamy sobie naklejając taśmę na wiertło. Po wywierceniu jednego otworu wkładamy trzpień aluminiowy z rozbrojonego ze szpilki nitu i smarujemy końcówkę nitu klejem, by dobrze trzymał się w mosiądzu. Wiercimy kolejne 5 otworów, do osi korka - prostopadle do powierzchni plastiku, równomiernie po obwodzie tak by minąć szparę w plastiku (widoczna na zdjęciu 1 na przedłużeniu przecięcia na gwincie. Uważamy, by nie wwiercić się zbyt głęboko - bo korek może nam puszczać parę przez otwór do działania "ciśnieniowego" zatrzasku. Sprawdzamy czy nie wwierciliśmy się za daleko przedmuchując otwór na śrubie 3/4' od korka - od czoła śruby. Jak jest OK wklejamy pozostałe nity. Nitów może być więcej np 9 szt. i mogą być o średnicy większej. Ja, inżynier starej daty oceniłem że 6 szt nitów aluminiowych o średnicy 3,2 mm z otworem w środku i klejem wystarczy. Co się na razie u mnie doskonale sprawdza. A dla pełnych 2,5 mm plastikowych - AUSTRIACKICH się nie sprawdziło, co za dziwny przypadek.
Ot cała instrukcja...Odwagi!
Zyskujemy korek który możemy sobie dowolnie odkręcać kiedy chcemy. Jeśli jest ciśnienie w myjce wystarczy że delikatnie odkręcimy korek (około 0,5 obrotu) wtedy przez wcięcie w gwincie (pierwsze zdjęcie) wydostanie się para (jak na zdjęciu 4- przykład zrzutu pary). Wreszcie możemy sobie dowolnie dolewać wody kiedy chcemy bez czekania na wystudzenie urządzenia. Uwaga!. Możliwość poparzenia - to instrukcja dla osób wiedzących co robią i same sprzątają a dzieci szczęśliwe grają na kompie.
Ja polecam pracę z myjką w grubych rękawicach gumowych i okularach. A z myjki jestem mega zadowolony - czyszczenie po remoncie bajka ... a z kwasem ortofosforowym czy z perhydrolem, które nabierają supermocy i szybkości przy pozbywania się brudów, wchodzimy na nowy poziom swej skuteczności.
Jeśli jesteś zadowolony z porady proponuje 1 zł. Symbolicznie, bo nie o pieniądze tu chodzi a o liczbę Osób które dzięki tej naprawie są zadowolone z niezawodnego / reaktywowanego korka :-) i nie popierają CELOWYCH działań koncernów (np KARCHER) mających na celu pogorszenia właściwości mechanicznych swoich produktów. Bolce plastik 2,5 mm vs. 3,2 mm aluminium dużo zaoszczędziliście panowie i panie na materiale. PS plastik jak jest gorący (110 stC może i 120 stC) ma gorsze właściwości wytrzymałościowe od zimnego. oni (nie mylić z Oni) o tym wiedzą i w instrukcji ostrzegają by odkręcać na zimno, by mieć czyste ręce przed sądem czy UOiK. Plastik ulega także starzeniu - więc wcześniej czy później korek musiał Ci paść skoro to czytasz i TO NIE JEST TWOJA wina Drogi użytkowniku SC2 - takie czasy i "skundlenie" projektantów.
Macie problem dzwońcie 603 095 601. Dr inż. Janusz S...a. Dr - specjalność wibroakustyka, inż - mechanika / budowa maszyn.
Naprawiony korek może pasować do parownicy Karcher
- SC 2 (1.512-000.0)
- SC 1.010 *BNL (1.512-217.0)
- SC 1.010 PROMO *BNL (1.512-218.0)
- SC 1.020 *EU (1.512-211.0)
- SC 1.020 *EU (1.512-227.0)
- SC 1.020 PROMO *EU (1.512-215.0)
- SC 1.030 *EU (1.512-280.0)
- SC 1.030 *EU (1.512-280.0)
- SC 1.030 B *EU (1.512-231.0)
- SC 1.035 B *EU (1.512-236.0)
- SC 1.050 *EU (1.512-225.0)
- SC 2.000 (1.512-271.0)
- SC 2.000 *EU (1.512-270.0)
- SC 3.000 *EU (1.512-290.0)
- SC 3.100 *EU (1.512-380.0)
- SC 3.100 B *EU (1.512-390.0)
- SC 1020 B *EU (1.512-221.0)
- SC 1125 *EU (1.518-201.0)
- SC 1125 PLUS *EU (1.518-202.0)
- SC 1133 *EU (1.512-281.0)
- SC 1202 *EU (1.702-100.0)
- SC 1202 I6002 *EU (1.702-106.0)
- SC 1202 I7002 *EU (1.702-107.0)
- SC 1202 + Tuchset *EU (1.702-112.0)
- SI 2125 (1.518-250.0)
- SI 2125 (1.518-251.0)
Numer katalogowy: 4.590-105.0