Kawy z Italii są jak ich różnorakie wina i lokalne specjały oraz rodzinne receptury kulinarne. Tylko oparte o tradycje włoskie prażalnie są interesujące dla prawdziwych smakoszy tego trunku.
Oryginalna kawa CARRARO z północnych Włoch (Schio/Vicenza) o niepowtarzalnym smaku!
Niniejsza aukcja dotyczy pakietu 10 sztuk kawy mielonej w hermetycznych kapsułkach Carraro Honduras 100% arabika o wadze 5,2g każda, z datą ważności (najlepiej spożyć przed): 30.03.2023 roku, w firmowym opakowaniu.
Produkt przystosowany do ekstrakcji w systemie NESPRESSO.
Kapsułki Honduras (Ameryka Centralna) zawierają kawę o wyjątkowych walorach sensorycznych. Wynika to ze sprzyjających warunków klimatycznych (tereny graniczące z Gwatemalą powyżej 1200 metrów) oraz wieloletniej tradycji i drobiazgowej selekcji (ok. 15 lat temu wprowadzonej przez plantatorów by sprostać jakościowej konkurencji na kontynencie). „Wiśnie” kawowca z upraw ekologicznych są zbierane i selekcjonowane ręcznie (wybrano najdorodniejsze pestki typu A), owoce są dwukrotnie myte (namoczanie miąższu i pranie do gołych pestek) na miejscu i suszone naturalnie na słońcu. Efekt przed uprażeniem zielonych ziaren: surowiec przechowuje źródłowy przyjemny zapach i owocowy posmak. Jego aromatyczny bukiet jest bogaty w nuty kwiatowe, dzięki czemu zasługuje na wyróżnienie mianem „La Flor”. Kawa o miękkim, aksamitnym wyrazie ekstraktu, delikatnie słodka z przyciągającą wonią czekolady. Odmiana: 100% Pure Arabica Bourbon Fully Washed A. Delikatny wywar z przyjemnymi aromatami jabłka i cytrusów.
Charakterystyka:
Intensywność: 7/14
Kofeina: 1/3
Aromat: 5/5
Konsystentność („cielistość”): 4/5
Słodkość: 4/5
Kwaskowość: 3/5
Trwałość posmaku: 5/5
Pomimo doskonałych warunków do uprawy krzewów arabiki na Iberoamerykańskim kontynencie do niedawna kawy z Hondurasu były nie najlepszej jakości (nabywane po niskiej cenie wykorzystywane były przez palarnie głównie jako składnik mieszanek). Sytuacja zmieniła się około 15 lat temu, kiedy rolnicy z Hondurasu zaczęli wytwarzać surowiec wysokiej klasy, odnotowujący górne punktacje w konkursach Cup Of Excellence (bedący synonimem wyróżniającej się jakości).
Przypilnowano, by zbiory owoców kawowca przeprowadzać w idealnym momencie dojrzewania. Zaczęto też dbać o środowisko (plantacje bez użycia nawozów chemicznych) i sprawiedliwe traktowanie wieśniaków i robotników, by miejscowi mogli godnie żyć z uprawy tej rośliny na eksport. [Produkt certyfikowany przez Rainforest Alliance People & Nature.]
Podążając za konsumencką modą, będącą wynikiem globalizacji, w odkrywaniu wysublimowanych smaków, niekiedy z antypodów, palarnia CARRARO stworzyła linię handlową „monooriginaliów” (wł. monorigini), której zadaniem jest wyszukiwanie, opracowywanie i konfekcjonowanie tzw. jednogatunkowych arabik należących do rynkowej, niszowej grupy tzw. cymeliów. Są to wytypowane najlepsze plantacje z Brazylii, Kolumbii, Gwatemalii, Hondurasu oraz Afrykańskiego Rogu, z Etiopii, czy środkoworównikowej Rwandy (pol. Ruandy).
Historia palarni Carraro (Schio/Vicenza) rozpoczyna się w 1896 roku, kiedy to protoplasta rodzinnej marki, Gaetano Carraro, zaczął handlować w swej drogerii niektórymi odmianami surowej kawy, której importowane zielone pestki nadawały się do uprażenia na patelni na piecu w domu. Manufakturę w formie zakładu przemysłowego powołał jego syn, Mario Carraro, w 1927 roku, w czasie, gdy jeszcze kawa w Italii była atrakcją jako ilustracja na znaczkach pocztowych z dalekich krajów. W krótkim jednak czasie kultura picia espresso zaczęła wzrastać i rozpowszechniać się we Włoszech, w czym niemałe zasługi ma także właśnie Carraro.
W latach 60. firma przeniosła się do nieco nowocześniejszej siedziby i wypalała wówczas 120 ton ziaren rocznie.
Po 10. latach wyróżniała się pośród konkurencji dzięki innowacyjnym pomysłom: jako jedna z pierwszych wprowadziła pakowanie próżniowe do puszek i torebek, dzięki czemu dziś, napoczynając produkt, jego właściwości organoleptyczne, które niweczy upływ czasu, a więc głównie świeżość i aromat, startują jakby od początku u samego konsumenta.
Pod koniec lat 90. działalność palarni stale się rozrastała, także o sferę produkcyjno-zaopatrzeniową dla gastronomii (linia BAR) i dystrybucję poprzez sieć dużych sklepów stosujących przeceny (linia DOM). Produkcja wówczas przekroczyła 2000 ton rocznie.
W 1999 roku powstała nowa strefa przemysłowa w miejscowości Schio i tam Carraro przeniosło swoją produkcję. Otrzymało też certyfikat jakości UNIEN ISO 9001:2000.
Dziś palarnia ma 10 000 m2 powierzchni, całkowicie zautomatyzowany proces produkcji, od obróbki surowych ziaren, ich prażenia i mielenia do konfekcjonowania gotowego wyrobu. Po 90. latach zdolności przerobowe starej marki Carraro to 3,5 tony kawy na godzinę, czynne 32 silosy na masę już wyprażoną i 2 linie do konfekcjonowania ziaren i 4 do próżniowego pakowania mielonek.
Hasłem firmy jest fraza: „Od 1927 roku gwarantujemy smak!” Specyfikacja różnorakości podkreślana jest kolorami opakowań: czerwone „Primo Mattino”; zielone „Buongusto”; złote „Qualita' Oro”; brązowe „Espresso Casa”; białe „Arabica 100%” i niebieskie „Decaffeinato”.