OKAZJA, teraz nowa niższa cena.
Na sprzedaż bardzo nietypowy zestaw, prawdopodobnie jedyny taki w Polsce: praktycznie niezniszczalne, aluminiowe kanu szwedzkiej firmy Linder o długości 5,25m + kompletne ożaglowanie kupione w USA marki SailboatsToGo.com. Zestaw ten pozwala użytkować kanu tak jakby to była kompletna żaglówka - posiada 2 wymienne żagle o różnej powierzchni (4,1m2 i 5,1m2).
Należy dodać, że jest to zestaw bardzo mobilny, ponieważ kanu możemy przewieźć na dachu prawie każdego samochodu, nie jesteśmy więc skazani na jeden akwen jak w wypadku jachtu czy motorówki, których transport jest zawsze problematyczny i kosztowny.
Samo kanu waży 36kg a bagażnik dachowy nie jest wymagany, gdyż w zestawie są specjalne steropianowe podkładki, na których osadza się kanu i mocuje na dachu auta.
Z kolei całe ożaglowanie mieści się w jednej torbie i waży ok 28kg - taka torba zmieści się np w bagażniku auta. Dzięki temu można łatwo załadować wszystko w pojedynkę i dojechać na dowolny akwen wodny w Polsce lub zagranicą. Osobiście żeglowałem tym zestawem na wielu jeziorach w Polsce, jak i zagranicą: np. w Chorwacji i Albanii na morzu Adriatyckim i Jońskim, a podróżowałem mazdą 3 lub hondą accord. Wszystko widać ponizej na zdjęciach a także na filmie.
Ponieważ kanu ma długość 5,25m nie jest wymagany patent żeglarski.
Montaż całego zestawu jest banalnie prosty i szybki: żagiel, dwa miecze, dwa pływaki, dwa wiosła sterowe, siedzisko (x2), montaż zajmuje ok 30minut i nie potrzeba do tego żadnych narzędzi - wszystko przykręca się specjalnymi uchwytami i śrubami.
Po zamontowaniu ożaglowania do kanu, samo żeglowanie jest równie proste, nauka zajmuje jakieś 5 minut nawet dla kompletnych żółtodziobów. Dodam, że sam nigdy wcześniej nie żeglowałem. Można dodatkowo zabrać 2-3 pasażerów - łączna wyporność to jakieś 400kg.
Jest to naprawdę świetna rozrywka, przy korzystnym wietrze ten zestaw po prostu śmiga nad wodą, do tego dzięki pływakom jest bardzo stabilny i praktycznie niezatapialny - w mojej 4-letniej praktyce ani razu nie wywróciło mnie do wody.
Niewątpliwą zaletą jest też to, że można tym pływać np. po bardzo płytkiej wodzie niedostępnej dla jachtów, jak równiez można przybić do brzegu praktycznie w dowolnym miejscu i zatrzymać się na biwak. Jeśli wiatr ucichnie zawsze można wiosłować jak w typowym kanu (2 wiosła są w zestawie). Jest tez możliwość dokupienia i zamontowania małego silnika elektrycznego.
Dzięki temu, że samo kanu zbudowane jest ze specjalnego stopu aluminium, jest bardzo wytrzymałe na wszelkie zarysowania o kamienie czy nawet uderzenia w wystające skały. Jest to solidny sprzęt, który może trwać wiele lat przy rozsądnym użytkowaniu.
Koszt tego zestawu jako nowy to około 18 - 19 tys złotych, nie wliczając w to elementów, które były dodatkowo dokupione np. pagaje, siedzisko, pokrowce, drobne okucia, bloczki. Samo kanu kosztuje na dzień dzisiejszy 8 tys zł, natomiast ożaglowanie ok 10-11 tys (wliczjąc w to cło, podatek i transport z USA, źródło: www.profishing.com.pl/cennik_linder.html i www.sailboatstogo.com).
Sprzedaję ten zestaw jedynie dlatego, że wyjeżdzam na jakiś czas zagranicę i potrzebuję gotówki. Odpowiem na wszelkie pytania.
Galeria dodatkowych zdjęć: https://goo.gl/photos/FCHqnv7W8ND5Gt4t8
Film z żeglowania po Adriatyku i morzu Jońskim: https://www.youtube.com/watch?v=DIfDh70NYrE
W Skład zestawu wchodzi: - aluminiowe kanu Linder Inkas 525
- 2 pagaje (wiosła)
- 2 wodoodporne pokrowce na kanu uszyte na miarę
- steropianowe podkładki umożliwiające transport kanu na dachu większości aut: x6
- zestaw kompletnego ożaglowania zakupiony w SailbaotsToGo.com
W skład ożaglowania wchodzi: - front crossbar - do tego montuje się maszt i pływaki - heavy duty mast - składany maszt - dacron sail 4,2 m2 (white) - standardowy żagiel z dakronu - dacron sail 5,1 m2 (blue) - większy żagiel z dakronu - steering oar x2 - wiosła służące do sterowania - unbreakable leeboards x2 - miecze - hydrodynamic floats with outrigger arms x2 - niezatapialne pływaki - high wooden seat - drewniane siedzisko dzięki któremu łatwo jest balansować łodzią - canoe yoke/seat - siedzisko, które służy także do przenoszenia kanu w pojedynke na ramionach - joining sleeve for oars - oba wiosła sterujące można połączyć tworząc w ten sposób jedno wiosło jak do kajaka - heavy duty carry bag with shoulder strap - torba w której (prawie) wszystko się mieści - waterproof floating cellphone case - przydatny wodoszczelny pokrowiec na komórkę - dodatkowe elementy które były dokupione w Polsce: okucia, bloczki, linki.
Kanu przez większą część roku jest garażowane. W sezonie było czasami trzymane na wodzie przykryte pokrowcem.
|