Jinny z Finmory / 10 tomów
- Na ratunek Shanti (Jinny z Finmory 1)
- Nieujarzmiona (Jinny z Finmory 2)
- Letnia przygoda (Jinny z Finmory 3)
- Czerwony Koń (Jinny z Finmory 4)
- Szaleńczy galop (Jinny z Finmory 5)
- Smak zwycięstwa (Jinny z Finmory 6)
- Szamanka (Jinny z Finmory 7)
- Szybka jak wiatr (Jinny z Finmory 8)
- Złoty taniec (Jinny z Finmory 9)
- Gra o wszystko (Jinny z Finmory 10)
Na ratunek Shanti (Jinny z Finmory 1)
Jinny Manders wraz z rodzicami wyprowadza się z miasta do położonej wśród dzikich szkockich wzgórz wioski Finmory. Ma tylko jedno marzenie - chciałaby mieć własnego kucyka. Gdy jednak los stawia na jej drodze źle traktowaną przez cyrkowców klacz o imieniu Shanti, dziewczynka bez wahania postanawia jej pomóc. Choć wydaje się, że zwierzę nigdy jej nie zaufa, Jinny zrobi wszystko, żeby je ocalić.
Nieujarzmiona (Jinny z Finmory 2)
Jinny rozpaczliwie szuka pomocy w ujarzmieniu Shanti. Obawia się, że rodzice zakażą jej dosiadania klaczy, jeśli dowiedzą się, że wciąż jest krnąbrna i dzika. Gdy w okolicy zjawia się Klara Burnley, utytułowana zawodniczka w konkursach jazdy konnej, Jinny uznaje to za cudowne zrządzenie losu. Pomoc Klary ma jednak swoją cenę i Jinny będzie musiała drogo za nią zapłacić.
Letnia przygoda (Jinny z Finmory 3)
Nareszcie wakacje! Jinny marzy tylko o tym, by galopować na Shanti po wrzosowiskach i plaży w Finmory. Jej wakacyjne plany krzyżuje przyjazd Marlene i Billa, rodzeństwa ze Stopton. Marlene nie może się doczekać, by dosiąść Shanti i zapomnieć wreszcie o swoim kalectwie. Jinny jest jednak nieprzejednana - Shanti nie nadaje się na konia do nauki jazdy. Poza tym należy przecież tylko i wyłącznie do niej...
Czerwony Koń (Jinny z Finmory 4)
Grupa archeologów prowadzi prace wykopaliskowe w pobliżu Finmory. W tym samym czasie Jinny zaczynają prześladować senne koszmary, w których widzi galopującego czerwonego rumaka z tajemniczego malowidła na ścianie swojej sypialni. Co więcej, na jawie słyszy budzący niepokój tętent kopyt na wrzosowiskach. Czego oczekuje od niej Czerwony Koń?
Szaleńczy galop (Jinny z Finmory 5)
W Finmory duże zmiany. Jinny uczy się w szkole daleko od domu. Przyjaciel rodziny Mandersów, Ken, wyjechał do Holandii, a jego pies Kelly, który bardzo za nim tęskni, znalazł się w ogromnym niebezpieczeństwie. Okoliczni gospodarze są przekonani, że Kelly porywa owce z pastwisk. Czy Jinny i Shanti zdążą na czas i ocalą psa przed zemstą farmerów?
Smak zwycięstwa (Jinny z Finmory 6)
Jinny marzy o zdobyciu pucharu w amatorskich zawodach konnych. Z ogromnym zapałem przygotowuje się do konkursu skoków w Inverburgu. Niestety Shanti grozi wielkie niebezpieczeństwo. W pobliżu Finmory grasuje banda koniokradów. Czy Jinny uda się uratować ukochaną klacz i osiągnąć to, o czym zawsze marzyła?
Szamanka (Jinny z Finmory 7)
Po niefortunnym skoku Shanti ulega kontuzji. Miejscowy weterynarz nie potrafi pomoc klaczy, wiec Jinny desperacko szuka innych rozwiązań. Gdy trafia do szkółki jeździeckiej Arrana, jest zszokowana okropnymi warunkami, w jakich trzymane są konie. Za wszelka cenę pragnie pomoc zwłaszcza Pisance - starej, schorowanej klaczy, która w przeszłości wygrywała konne pokazy. Gdy stara szamanka i uzdrowicielka z plemienia Wędrowców trafia wbrew swej woli do szpitala, Tam przypomina Jinny o złożonej mu obietnicy.
Szybka jak wiatr (Jinny z Finmory 8)
Nadchodzą kolejne wakacje. Niestety państwo Manders popadają w poważne kłopoty finansowe. Tata Jinny zaczyna poważnie rozważać powrót z rodziną do miasta, tym bardziej że bogaty biznesmen, Paul Dalton, składa mu atrakcyjną propozycję kupna posiadłości w Finmory. Jinny przeżywa ciężkie chwile, gdy dowiaduje się o planach rodziców. Na dodatek Kat Dalton, przybrana córka biznesmena, która także przygotowuje się do udziału w konnym biegu przełajowym, jest wobec niej bardzo niemiła. Kiedy jednak znajdzie się w niebezpieczeństwie, to właśnie Jinny i Shanti pospieszą jej z pomocą…
Złoty taniec (Jinny z Finmory 9)
Jinny cieszy się na przyjazd swojej przyjaciółki Sue. Przed dziewczynkami perspektywa wspólnego rajdu konnego na prawdziwy plan filmowy. Niespodziewane wydarzenia zmieniają jednak bieg wydarzeń, a śladami Jinny i Shanti rusza tajemnicza, złowroga postać. Zapomniane celtyckie wierzenia znów objawią swą pradawną moc…
Gra o wszystko (Jinny z Finmory 10)
Nieoczekiwanie wyjaśnia się tajemnica pochodzenia Shanti. Jinny otrzymuje list od właścicielki odległej stadniny. Kobieta podejrzewa, że kasztanowa arabka to wykradziona jej przed laty klacz. Groźba utraty ukochanego konia jest coraz bardziej realna… Mimo to Jinny mobilizuje się i bierze udział w prestiżowym konkursie skoków. Zyskuje również nową przyjaciółkę. Ale czy uda się jej zatrzymać Shanti?
Dane szczegółowe:
- Wydawca: Wydawnictwo Dolnośląskie
- Autor: Patricia Leitch
- Liczba stron : 216+216+224+208+224+208+216+216+208+224
- Oprawa: broszurowa
- Format: 195x125mm