Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatności- 471,00 zł
- Corpus Linguistics at Work EBOOK
- 471 zł z dostawą
- 619,00 zł
- Perspectives on Arabic Linguistics EBOOK
- 619 zł z dostawą
Opis
Parametry produktu
- Autor
- Łuc Izabela,Bortliczek Małgorzata
- Format
- Zabezpieczenie
- Watermark
- Wydano
- 20 października 2015
- Wydawca
- Śląski w Katowicac Uniwersytet
Dział Obsługi Klienta
(pon-pt. 09:00-17:00)
tel.: +48 22 695-45-86 mail: ebooki@lideria.pl
Język uwikłany w ponowoczesność
Opis eBooka
Analizy, wnioski i interpretacje wieloznakowych komunikatów reklamowych (werbalnych i graficznych) dotyczących różnych sfer aktywności ludzkiej (m.in. aktywność kulinarna, szeroko rozumiana aktywność komercyjna i konsumpcyjna, aktywność estetyczna skoncentrowana na doskonaleniu wizerunku ponowoczesnego człowieka, a także na upiększaniu i udoskonalaniu najbliższego otoczenia) to materiał składający się na prezentowaną publikację.Autorki skoncentrowały się na analizie zjawisk językowych, które oddają obraz ponowoczesności kreowanej w różnogatunkowych, różnotematycznych i różnostylowych reklamach. Ich językowo-kulturowa analiza pozwala wnioskować, że ponowoczesność została opanowana przez komercję i konsumpcję, które polegają na (de)tabuizowaniu i deprecjonowaniu wartości uwikłanych w zależności kulturowe, marketingowe, ikoniczne i stylizacyjne. Szeroka analiza reprezentatywnego zbioru tekstów reklamowych pozwoliła dostrzec wiele mechanizmów właściwych reklamie ponowoczesnej, stosowanych w celu podkreślenia różnorodnych walorów i atutów produktów i usług oferowanych konsumentom.
Spis treści
Spis treściWprowadzenie / 9Ponowoczesna manipulacja językiem / 11Wszechpanujący język potoczny / 14Funkcje języka w polskiej wspólnocie komunikacyjnojęzykowej / 16Perswazja i manipulacja / 18Gra językowa a odczytywanie intencji użytkowników języka / 20Uwodzenie metaforą / 21R o z d z i a ł IDom w języku - język w domu / 25Wstęp / 25Oczy twojego domu - szklana gładkość i tytanowy blask w reklamach nowoczesnych okien / 27Perspektywa klienta / 31Argument ekonomiczny / 32Argument światła / 35Argument perspektywy / 36Argument estetyczny / 37Perspektywa producenta / 39Argument atmosferyczno-klimatyczny / 39Argument technologiczny / 41Argument okna dachowego / 43Argument jakości / 49Argument doświadczenia producenta / 53Kumulacja argumentów / 53Pamiętajcie o ogrodach... - estetyka rodzinnego mikroświata / 59Zakładanie trawników / 66Klinika ogrodnika / 71Pielęgnacja roślin wiecznie zielonych / 71Pielęgnacja roślin ozdobnych / 73Pielęgnacja drzew owocowych i warzyw / 74Pielęgnacja domowych roślin ozdobnych / 76Walka z chwastami / 76Ziemia musi rodzić / 79Niezbędnik ogrodnika / 85Polakowi na stół dano... - smaki i aromaty w tradycji i w reklamie ponowoczesnej / 94Nowoczesna sztuka kulinarna / 98Motywy i wartości w reklamach kulinariów / 107Tradycja i technologia we współczesnej kuchni / 113Kulinaria dla najmłodszych / 126R o z d z i a ł IIPrzerost formy nad aspiracjami w przekazie reklamowym / 143Wstęp / 143Cóż za piękna sztuka! Leksemy piękno i sztuka w wypowiedziach reklamowych / 145Leksemy piękno i sztuka w języku i komunikacji / 149Leksemy piękno i sztuka w tekstach reklamowych / 151Wartościujący charakter leksemu piękno w reklamie / 152Abstrakcyjne definicje piękna / 154Rozbudowane definicje piękna / 155Kolekcja BELLA / 155Kolekcja ALCHEMIA / 156Kolekcja TOSCANA / 157Metaforyczne ujęcia piękna / 157Piękno jako cecha nadana - wyjątkowy atrybut konsumenta i produktu / 159Perswazyjno-komercyjne pytania o piękno / 160Piękno uwikłane w dyrektywy / 160Piękno ukryte w zwrotach adresatywnych / 161Piękno w innych typach wypowiedzi / 162Piękno w skrótach myślowych i stwierdzeniach / 162Piękno zanurzone w naturze / 163Piękno ukryte w stylu / 164Piękno i trwałość / 164Piękno uwikłane w elipsę / 165Piękno w innowacjach frazeologicznych / 165Wieloznaczność leksemu sztuka uwikłana w intencje komercyjne / 166Sztuka dla wszystkich / 168Sztuka w językowym obrazie świata nastolatka / 169Sztuka pragmatyczna / 170Sztuka dla smakoszy i koneserów / 170Sztuka a tradycja / 171Sztuka jako umiejętność / 171Najważniejszy jest koncept... O motywach reklamowych i stylizacjach reklam na teksty kultury / 175Motywy historyczne jako źródło perswazji reklamowej / 182Motywy literackie / 186Motywy kulturowe i ikony kulturowe w spotach reklamowych / 193Motywy miejsc symbolicznych / 199Reklamowe stylizacje na gatunki tekstów kultury / 200Stare i nowe tematy tabu - język uwikłany w grę z dosadnością i estetyką / 209Gra z wiekiem / 213(Nie) rozmawiam o starości / 222Igram ze śmiercią - śmierć igra ze mną / 227Nie rozmawiam o pomarańczowej skórce, płatkach śniegowych, wysokim czole / 229Człowiekiem jestem i nic, co ludzkie nie jest mi obce / 237Uprawiam seks (i)gram z potencją / 245R o z d z i a ł IIIPerswazja - promocja - konieczność konsumpcyjna / 251Wstęp / 251TurboDymoMan i Super Es oraz Cieszyn się bardzo... - nazwy własne jako komercyjny komponent reklamowy / 254Antroponimy jako onimiczne tworzywo gier językowych / 257Nieoficjalne warianty imiennicze / 260Nazwy nieautentyczne / 261Chrematonimy jako perswazyjny mechanizm nakłaniający do zakupu / 265Toponimy jako komercyjne komponenty tekstu reklamowego / 271Reklamy imitacyjne / 273Reklamy modyfikacyjne / 275Reklamy transonimizacyjne / 276Reklamy transtekstualizacyjne / 277Nazewnicze gry radiowe w intertekstualność polityczną / 279Cena leżeć! Rata - bierz ją!... - o sposobach nakłaniania odbiorcy do korzystania z promocyjnych ofert / 283Mechanizmy nakłaniania klienta do zakupu produktu / 284Popularne sposoby nakłaniania klienta do zakupu produktu lub skorzystania z promocyjnej oferty / 286Oryginalne formy perswazyjnego nakłaniania odbiorcy do zakupu produktów lub skorzystania z promocyjnych ofert / 293Nokautujemy konkurencję - o możliwościach deprecjonowania usług innych firm / 309Porównywarki cen jako konkurencyjny element walki rynkowej / 311Reklamy deprecjonujące oferty konkurencji / 312Składanie korzystnych ofert / 314Pejoratywne aluzje względem oferowanych produktów / 321Zakończenie / 335Aneks / 345 Literatura / 367Zusammenfassung / 381Summary / 382
Ważne informacje!
- Ze względu na natychmiastową realizację zamówień na publikacje elektroniczne, wiadomości dla sprzedającego nie są uwzględniane.
- Od 01 stycznia 2015 r., ze wzgledu na nowe przepisy VAT, sprzedajemy ebooki wyłącznie osobom, które w danych rejestracyjnych konta
swój kraj określają jako Polska.
- Cena zawiera wszystkie należne podatki, w tym VAT.
- Format i rodzaj zabezpieczenia pliku podane są w zakładce „Opis”.
- Zamówienie realizowane jest na dokładnie ten format pliku, który znajduje się w zakładce „Opis”.
- Pliki do pobrania wystawiane są na koncie Klienta na Allegro, w zakładce "Moja półka".
- Informacja o możliwości pobrania zakupionych ebooków wysyłana jest mailem na adres podany w formularzu w trakcie zakupu.
- Aby dokonać zakupu na ebook, należy posiadać aktywne konto na Allegro.
- Wszystkie informacje dotyczące warunków zakupu ebooków i sposobu korzystania zawarte są w zakładce "Informacje od sprzedającego".
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.