Język rzeczy. Dizajn i luksus, moda i sztuka
Stephen Budiansky
- Oprawa: broszurowa
- Ilość stron: 256
- Rozmiar: 12.5x21.0cm
- ISBN: 9788362376292
- Rok wydania: 2013
- Wydawnictwo: Karakter
- Stan: widoczne ślady używania
Z jakiego powodu niektóre przedmioty stają się fetyszami a inne archetypami? Jakie rytuały towarzyszą użytkowaniu przedmiotów i czy Włosi odbierają telefon tak samo jak Brytyjczycy?Dlaczego jedne przedmioty zużywają się szybciej a inne wolniej? W jaki sposób dizajnerzy z projektantów stali się twórcami opowieści? Co dziś jest prawdziwym luksusem: posiadanie pewnych rzeczy czy raczej rezygnacja z nich?Dlaczego dajemy się wciągać w obłędny trans konsumeryzmu? Na te pytania, a także wiele innych, odpowiada Deyan Sudjic, dyrektor Design Museum w Londynie. Odwołując się do konkretnych przykładów z historii i współczesności, pokazuje on, że dizajn to swoisty język, który podlega ewolucji i który warto nauczyć się czytać. Dzięki temu będziemy mogli lepiej zrozumieć otaczający nas świat i staniemy się bardziej świadomymi odbiorcami, a może nawet uda nam się uniknąć niektórych pułapek konsumpcjonizmu. Wciągający, błyskotliwy esej, który zmienia spojrzenie na wiele rzeczy. Deyan Sudjic jest dyrektorem Design Museum w Londynie. Opublikował wiele książek na temat architektury i dizajnu, [...]. The Edifice Complex: How the Rich and Powerful Shape the World, 100 Mile City i Norman Foster: A Life in Architecture. Współtworzył miesięcznik poświęcony architekturze 'Blueprint', jako krytyk współpracował także z 'The Observer'. W 2002 roku był dyrektorem Biennale Architektury w Wenecji.
Stan książki
Poniżej opis stanu książki ↓
WIDOCZNE ŚLADY UŻYWANIA
Znaczące ślady użytkowania obejmujące przede wszystkim:
- zakrzywienie grzbietu książki,
- większe uszkodzenia okładki,
- znaczne zabrudzenie krawędzi kartek lub plamki wewnątrz książki,
- nieznaczne odklejenie grzbietu,
- zawilgocenie części kartek,
- dedykacja,
- zakreślenia, podkreślenia, notatki, wykonane długopisem lub ołówkiem, na części stron.
Żadna z wyżej wymienionych wad o charakterze wizualnym lub mechanicznym nie wpływa na kompletną zawartość książki oraz możliwość odczytania jej pełnego tekstu.