Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym (np. piksele, SDK) oraz przetwarzaniu Twoich danych osobowych (między innymi unikalne identyfikatory, dane przeglądarki), możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz. Administratorem Twoich danych osobowych będzie Allegro a w niektórych przypadkach nasi partnerzy (10 partnerów), w tym tzw. “Zaufani Partnerzy IAB Europe” (2 partnerów). Informacja o celach przetwarzania danych osobowych przez naszych partnerów znajduje się w ich politykach ochrony prywatności.
Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich. Spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, badanie odbiorców i ulepszanie usług. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł. Łączenie różnych urządzeń. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie.
Twoje dane personalne przetwarzamy również w celu ułatwiania korzystania z naszych stronCele przetwarzania szczegółowo opisane są w ustawieniach dostępnych pod przyciskiem: “ZMIENIAM ZGODY” i w Polityce plików cookies.Zgodę wyrażasz dobrowolnie i jest ważna 12 miesięcy. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
- 125,00 zł
- JEEP,CHRYSLER,DODGE,PLYMOUTH - WŁĄCZNIK STOPU
- 140 zł z dostawą
- 85,00 zł
- JARZMO,OPASKA MOCUJĄCA KRZYŻAK JEEP YJ,TJ,XJ,ZJ,ZG,WJ,WG
- 100 zł z dostawą
- 1429,69 zł
- Chlodnica silnika JEEP CHEROKEE, LIBERTY
- 1444,68 zł z dostawą
Jeep XJ PRZPRAWOWY, ZWOLNICE, MECHANIK, BLOKADY.. (6534994868)
Parametry
- Rok produkcji
- 1989
- Stan
- Używany
- Liczba drzwi
- 4/5
- Liczba miejsc
- 5
- Kierownica po prawej (Anglik)
- Nie
- Napęd
- 4x4 (dołączany ręcznie)
- Lakier
- Matowy
- Wyposażenie - bezpieczeństwo
- Centralny zamek
- Wyposażenie - komfort
- Elektryczne szyby przednie, Elektryczne szyby tylne, Elektrycznie ustawiane fotele, Wspomaganie kierownicy
- Wyposażenie - pozostałe
- Hak
- Skrzynia biegów
- Automatyczna hydrauliczna (klasyczna)
- Nadwozie
- Terenowy
- Moc [KM]
- 180
- Rodzaj paliwa
- Benzyna
- Uszkodzony
- Nie
- Kolor
- Zielony
- Przebieg [km]
- 150000
- Pojemność silnika [cm3]
- 4000
Opis
Witam, do sprzedania mam wyjątkowy samochód Jeep Cherokee XJ przystosowany do jazdy w najcięższym terenie i startów w rajdach przeprawowych. Właścicielem pojazdu jestem od 5 lat i w tym czasie samochód został poddany niezliczonej liczbie modyfikacji. Celem, jakim się kierowałem było stworzenie pojazdu o niezrównanych właściwościach terenowych, ale i mogącego bezpiecznie poruszać się w trybie drogowym. Samochód miał mieć możliwie jak najmniej zmodyfikowane nadwozie, by wciąż być samochodem użytkowym, a nie rurakiem czy pociętą na kawałki typową zmotą. Wybór padł na Jeepa Cherokee z kilku powodów. Do niewątpliwych zalet tego auta należy wymienić przede wszystkim niską masę wyjściową pojazdu na poziomie 1500kg, niezniszczalny, odporny silnik 4.0L R6 o wysokiej mocy ok 180KM i przyzwoitym momencie obrotowym oraz pancerną, japońską skrzynię biegów. Nadmienię, że uważam, że w terenowej jeździe wyczynowej automat jest bezkonkurencyjny. Zwieńczeniem jest ponadprzeciętnie wydajny układ wspomagania, który bardzo sprawnie radzi sobie z wielkimi kołami. Atutem jest też nieograniczony dostęp do tanich części zamiennych. Przykładem może być cena nowego silnika kształtująca się na poziomie 800zł. Podczas budowy pojazdu zostały wyeliminowane wszystkie słabe punkty Jeepa, a przede wszystkim zmieniony cały układ przeniesienia napędu począwszy od reduktora oraz założona cała nowa instalacja elektryczna. Fabryczna, wykonana na przewodach fi 0,7mm każdemu użytkownikowi Jeepa XJ spędzała sen z powiek. Ponadto zostały wykonane kompleksowe prace blachrsko-lakiernicze z zabezpieczeniem antykorozyjnym całego nadwozia. Podczas prac blacharskich, został poszerzony tunel środkowy mieszczący teraz większy reduktor z PTO i wałem do wyciągarki mechanicznej, mieszczącej się w bagażniku. Poszerzone zostały też tylne błotniki. Zostały pogłębione do środka pojazdu o 12cm z każdej strony by zrobić miejsce dla planowanej modyfikacji tylnej osi skrętnej. W środku została zmontowana solidna klatka bezpieczeństwa, nowy robiony na zamówienie 80l wyczynowy zbiornik paliwa, cała instalacja elektryczna wraz z dwoma komputerami została przeniesiona pod sufit w bagażniku i zamknięta w szczelnych skrzynkach. Układ jezdny i zawieszenia pojazdu to całkowicie custom-owa konstrukcja, inspirowana rozwiązaniami zastosowanymi w Unimogu. Bardzo długie i solidne wahacze są na sztywno przymocowane do mostów. Ich masywna budowa stanowi dodatkową ochronę dla podzespołów podwozia. Zamocowane są do skonstruowanej ramy pomocniczej, za pomocą wzmocnionych sworzni kulowych. To rozwiązanie daje niesamowity, ponad metrowy wykrzyż oraz wielką odporność na uszkodzenia, ponadto Jeep bardzo dobrze się prowadzi na szosie, świetnie reaguje na ruchy kierownicy i nie przechyla się nawet przy szybkich zakrętach. Kolejnym atutem układu napędowego są zastosowane mosty. Pochodzą od Aro Muscel i mają zamontowane zwolnice i 100-procetowe blokady dyferencjału, sterowane pneumatycznie. Zastosowanie zwolnic poza niewątpliwą zaletą zwiększenia prześwitu pod gruchą mostu ma jeszcze tę zaletę, że dzięki zastosowaniu odpowiedniego przełożenia było możliwe założenie naprawdę dużych kół 38,5 cala i równocześnie odprężenie całego układu napędowego, od skrzyni przez reduktor, wały i dyferencjał, bo wysoki moment obrotowy pojawia się dopiero na dolnej półosi napędzającej koło. Mosty i zwolnice mają solidne, pancerne obudowy, ale są przy tym dość lekkie. Dla porównania komplet zmodyfikowanych mostów Aro jest o ok 80kg lżejszy do kompletu podobnego zestawu z Unimoga. Do obu mostów założone są hamulce tarczowe z dwoma zaciskami na każde koło w systemie Lucas. Daje to bardzo dobrą sprawność hamulców a także tanią i łatwą wymianę klocków. Zwieńczeniem projektu są koła. Opony 38,5x15R16 TSL Bogger Super Swamper są uważane za najlepsze błotne, wyczynowe opony na świecie. I faktycznie ich niesamowicie agresywna konstrukcja daje fenomenalną trakcję w każdych warunkach terenowych. Przyśpieszając Jeepem na grząskim podłożu aż czuć jak opony wgryzają się w ziemię i samochód rwie do przodu.
Podsumowując mój Jeep jest konstrukcją bezkompromisową. Zastosowane rozwiązania miały zwiększyć maksymalnie jego dzielność terenową oraz bezawaryjność. To się udało w pełni osiągnąć, bo Cherokee jest nie do zatrzymania na większości prób terenowych. Ponieważ zostały wyjęte wszystkie wygłuszenia kabiny, jest w nim głośno i mało komfortowo, na asfalcie opony huczą, a prędkości przelotowe też nie są astronomiczne, ale w terenie ta bestia zawstydza innych dzielnością i rekompensuje z nawiązką wszystkie niedogodności. Wraz z żoną używaliśmy go głównie do weekendowych zabaw w błocie ze znajomymi i lokalnych rajdów. Kilka razy postawił swoją załogę na pudle. Sprzedajemy go gdyż w naszym życiu pojawiły się dwie cudowne bliźniaczki, które całkowicie pochłonęły nasz wolny czas. W zeszłym sezonie udało nam się wyjechać w teren zaledwie dwa razy. Ponadto rodzinny charakter naszego życia zmusza, do porzucenia jazdy terenowej w formie ekstremalnej walki w błocie, na rzecz wygodnej rodzinnej wyprawówki.
Zapraszam do obejrzenia filmiku z naszych zabaw błotnych (link poniżej należy skopiować do przeglądarki):
https://drive.google.com/open?id=0BzXnoVFlho97T3AweEFnMktnUVU
Lista najważniejszych modyfikacji i wyposażenie:
- wyciągarka mechaniczna od Stara, bęben sterowany pneumatycznie elektrozaworem, możliwość ciągnięcia się do tyłu i do przodu, ok 70m liny stalowej 14mm.
- reduktor od Gaza 66 z PTO sterowanym pneumatycznie elektrozaworem
- mosty Aro Muscel ze zwolnicami i blokadami tylną i przednią sterowanymi pneumatycznie elektrozaworami
- kompresor mechaniczny od Stara napędzany silnikiem, sterowany sprzęgłem elektromagnetycznym, z chłoniczką powietrza
- butla powietrzna z szybkozłączkami, manometrami i czujnikiem ciśnienia, oraz automatem
- zawieszenie na długich wahaczach, postawiane na sprężynach, z możliwością rozpinania stabilizatorów
- hamulce tarczowe z podwójnymi zaciskami
- układ dolotowy składający się ze snorkela Safari, airboxa, przyłącza odpowietrzającego skrzynię, mosty, odmę, zasiania sprężarki
- strumienicowy układ wydechowy
- podniesiona cewka zapłonowa
- doprowadzenie ciśnienia do aparatu zapłonowego zapewniające ochronę przed wodą
- wyczynowy zbiornik paliwa robiony na zamówienie z dwoma pompami paliwa i systemem zasilania przy przechyłach
- Akumulator żelowy Optima Yellow 75Ah/975A
- Dwa alternatory
- Dwa wiatraki chłodnicy sterowane termostatem albo manualnie z kabiny
- całkowicie nowa instalacja elektryczna zbudowana na przewodach 1,5mm poprowadzonych w peszlach do wodoodpornych skrzynek z bezpiecznikami i przekaźnikami umieszczonymi pod dachem w bagażniku.
- komputer od skrzyni i silnika zamontowany pod dachem w hermetycznej skrzynce
- zmodyfikowana deska rozdzielcza z przyciskami Carling, wskaźnikami Auto Gauge, heblem, metromierzem
- solidny bagażnik dachowy dający dodatkową ochronę dachu oraz miejsce montażu akcesoriów.
- bardzo solidne zderzaki z zaczepami i progi wykonane z rur grubościennych i profili stalowych.
- dodatkowe oświetlenie dachowe
- koła stalowe malowane proszkowo, opony 38,5x15R16 TSL Bogger Super Swamper w idealnym stanie
- poszerzenia nadkoli
- solidna, wewnętrzna klatka bezpieczeństwa
- fotele kubełkowe Bimarco Futura sterowane elektrycznie
- pasy szelkowe, czteropunktowe Sparco
- dedykowana do Jeepa kierownica sportowa Momo
- oraz niezliczona ilość drobnych udogodnień i modyfikacji ułatwiających jazdę w najcięższym terenie
Przed rozpoczęciem tegorocznego sezonu zostały wymienione wszystkie płyny ustrojowe Jeepa tj. olej w silniku, skrzyni, reduktorze, mostach, zwolnicach, kompresorze, płyn hamulcowy, chłodniczy oraz wspomagania. Wymienione zostały też wszystkie elementy gumowe zawieszenia tj. tuleje, końcówki drążków kierowniczych, końcówki obu panhardów, łączniki stabilizatorów. Jeep jest w pełni sprawny i gotowy do walki w najcięższym terenie.
Istnieje możliwość zamiany na VW Caravelle lub Multivan najchętniej w wersji California.
telefon 502 366 874
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.