Samochód w moich rękach od 2012 r. Cena części kupionych w Polsce w serwisach 4x4 oraz zakupionych w USA, które do niego trafiły w ciągu tych 7 lat znacznie przewyższa kwotę, za którą chcę go sprzedać, ale aktualnie potrzebuję większego samochodu (najchętniej 4x4) i muszę się z nim rozstać. Dzięki poniesionym przeze mnie wydatkom samochód jest w stanie BARDZO DOBRYM i w 100% sprawnym. Jeżdżę nim regularnie do pracy (miasto) jakieś 35-40 km/dzień, więc generalnie napęd 4x4 używam tylko zimą na zaśnieżonych drogach (działa oczywiście bez zarzutu). Samochód jest garażowany codziennie, nikt w nim nie pali papierosów.
Regularnie serwisowany w specjalistycznych serwisach 4X4 w Raffi Kraków, Spartan AST Kraków, a instalacja gazowa LPG w FOX Kraków.
O szczegóły proszę pytać na email z allegro lub tel. 600 168 148, staram się zachowywać dokumenty na części i naprawy, z istotniejszych napraw pamiętam:
- wał napędowy tył (z USA) został wymieniony, oryginalny miał już zatarty krzyżak
- remont hamulców, wymiana łącznie z pompą i przewodami hydraulicznymi
- wymienione sprzęgło kompletne (łącznie z pompą i siłownikiem hydraulicznym) w 2016 r.
- wymiana kolumny kierownicy 2016 r. i remont przekładni kierowniczej
- wymiana mono-wtrysku (z USA) w 2017 r.
- regularne wymiany olejów, filtrów, silent-bloków, tulei, krzyżaków, uszczelniaczy, filtru inst.gaz. itp.
- wymienione błotniki przednie, konserwacja ramy (przy ściągniętej karoserii)
- założone dystanse na oś tylną i przednią o grubości 2 cale/koło (z USA), więc samochód świetnie się prowadzi w zakrętach
- amortyzatory (z USA) wymienione po zakupie samochodu nadal sprawują się bez zarzutu, samochód bez żadnej łaski przechodzi przeglądy rejestracyjne.
- nie bierze oleju, nie dymi ani na zimno, ani na ciepło
UWAGA - rozrząd bezobsługowy ŁAŃCUCH - w tych samochodach dożywa ok. 1 mln.km
Co do zrobienia? W sumie chyba nic, może przed zimą akumulator - kręci i odpala silnik w zimie bez zarzutu, ale ma już około 6 lat, więc planowałem wymianę przed przyszłą zimą, żeby mnie nie zaskoczył pewnego mroźnego dnia.
Polisa OC właśnie została opłacona kilka dni temu, a przegląd rejestracyjny samochód przeszedł w kwietniu 2019 r.
Licznik samochodu wskazuje aktualnie 405 tys.km. i to jest rzeczywisty przebieg samochodu, podawany na przeglądach rej., ale przebieg silnika jest o 200 tys.km mniejszy. W maju 2017 r. przy przebiegu samochodu około 380 tys.km, został wymieniony silnik (oryginalny uległ awarii nie z własnej woli, lecz po błędzie mechanika), zakupiony został na fakturę taki sam silnik z przebiegiem 180 tys.km z 2001 r. z Jeepa Cherokee XJ, więc jego aktualny przebieg to około 205 tys.km. Profesjonalnej wymiany silnika podjęła się firma Spartan AST z Krakowa (faktura).
Samochód pod opieką znajomego lakiernika, dba o jego wygląd i regularnie przeprowadza kontrolę i poprawki konserwacji podwozia i ramy po każdym sezonie zimowym.