JDM Titane II (nie Aixam Ligier Microcar Casalini) L6e ZAREJSTROWANY Bez Prawa Jazdy Kat. B. Polecam !!!
Witam. Przedmiotem sprzedaży jest Czterokolowiec Lekki (Fabryczna kategoria homologacji L6e – w polskim dowodzie rejestracyjnym jest wpis w miejscu na Rodzaj pojazdu: „samochodowy inny” ) marki JDM Titane II - rok produkcji 2005 (pierwsza rejestracja w Holandii). Pierwsza rejestracja w Polsce – 2016 r. W Polsce jestem pierwszym właścicielem a moja żona jest współwłaścicielką wpisaną w dowód rejestracyjny. Auto kupiłem od polskiego handlarza „mikroautkami”. Auto było używane sporadycznie przez moją żonę (kilkadziesiąt razy w roku, a w międzyczasie ja systematycznie je uruchamiałem na pół godziny by silnik sobie „pochodził”) – głównie dlatego, że żona nie posiada Prawa Jazdy kat B, ale spełnia dodatkowe warunki aby takim pojazdem kierować (ukończone 18 lat przed wejściem w życie nowelizacji Prawa o ruchu drogowym). Żona dojeżdżała nim do pracy (jak ja nie mogłem jej podwieść normalnym samochodem) i z powrotem do domu oraz czasami odbierała nim dziecko z przedszkola. Ja jeździłem nim na stację benzynową aby zatankować jak jeszcze autko posiadało ważny przegląd techniczny (teraz nie posiada ważnego przeglądu technicznego). Pojazd posiada karoserię z tworzywa sztucznego – karoseria nie rdzewieje.
Pojazd z dwucylindrowym silnikiem Diesla firmy Yanmar o mocy 4,00 kW i pojemności 523,00 cm2.
Silnik w bardzo dobrym stanie, praktycznie bezobsługowy, pracuje równo, bez wycieków. Średnie spalanie to od 3 do 3,5 l ON na 100 km. Uważam że silnik marki Yanmar jest dużo lepszy od silników Kubota czy Lamborgini, które są stosowane w innych tego typu pojazdach. Dodam jeszcze, że w tego typu pojazdach silniki Diesla mimo, że są prawie takiej samej mocy co benzyniaki to w praktyce są o wiele mocniejsze od benzynowych – np.: „nie męczą się”przy ruszaniu pod niewielkie wzniesienie.
Można nimi jeździć BEZ PRAWKA kat.B ale trzeba spełnić dodatkowe warunki określone w Prawie o ruchu drogowym.
Wyposażenie: prędkościomierz, „mały” licznik przejechanych kilometrów (można zerować), wskaźnik poziomu paliwa w zbiorniku, elektryczne szyby przednich drzwi wejściowych (prawa, lewa, opuszczanie/podnoszenie), alufelgi, hamulce tarczowe, automatyczna skrzynia biegów (dwa biegi: do przodu, do tyłu oraz położenie neutralne – środkowe – drążka zmiany biegów), fotele rozkładane i przesuwne przód-tył, na fotelach pokrowce. Oświetlenie podsufitowe z lampkami LED. Tylna szyba ogrzewana. Na drzwiach zamontowane podręczne schowki oraz schowek z opuszczaną pokrywą (klapką) w kokpicie, po otwarciu można tam postawić np. napój w puszce i kubek z kawą (dwa miejsca na stawianie napojów). Lusterka boczne: prawe i lewe regulowane ręcznie dżojstikiem z wewnątrz kabiny. Klakson (sygnał dźwiękowy). Lusterko wsteczne środkowe regulowane (zmienny kąt nachylenia - system antyoślepiający). Koło zapasowe napompowane w pokrowcu, lewarek/podnośnik, klucz do odkręcania kół, trójkąt ostrzegawczy w pojemniku (obudowie), drapaczko-zmiotka zimowa. Półka bagażnika dorobiona z innego pojazdu z wyciętymi otworami przeznaczonymi do montażu głośników tylnych (półkę można łatwo zdemontować). Dmuchawa kabinowa z regulacją prędkości /intensywności nadmuchu – trzystopniowa. Nadmuch regulowany np.: w zimowych dniach można ustawić by był ciepły i skierować na przednią szybę. Skierować nadmuch można również na szyby boczne przednie prawą i lewą, wnętrze auta, przednią szybę. Zapalniczka do papierosów, popielniczka chowana w kokpicie. Opony zimowe regenerowane/nalewki mało używane. Wycieraczki przednie trzy stopniowe. Jak się otwiera drzwi prawe lub lewe to zaświeca się lampka podsufitowa a jak się drzwi zamknie to ona gaśnie. Lampka podsufitowa posiada dwie żarówki, jedna jest przeznaczona na dodatkowe doświetlenie pasażera można zapalać i gasić. Osłonki przeciwsłoneczne uchylne regulowane wahadłowo – góra/dół i prawo/lewo. Osłonka przeciwsłoneczna od strony kierowcy jest wyposażona w kieszeń/wsuwkę „na dokumenty” a osłona pasażera jest wyposażona w lusterko. Rura wydechowa jest pod podłogą i jej wylot jest z tyłu autka. Przednia „tablica rejestracyjna” jest wersją kolekcjonerską o takim samym numerze jak na tylnej oryginalnej tablicy rejestracyjnej (jedynej wydawanej przez Urząd komunikacyjny dla tego typu autek). Moja żona nie chciała jeździć bez przedniej tablicy więc ją dokupiłem, by nie wyglądała identycznie jak oryginał to czcionka jest niemiecka. Tablica jest wykonana z tych samych materiałów i wymiarach jak oryginał. Pełni ona rolę dodatkowego odblasku przedniego zwiększając bezpieczeństwo (można ją łatwo odkręcić). Jak pada deszcz to nie kapie do środka kabiny przez szpary w zamkniętych drzwiach.
Moje naprawy/inwestycje: 2017-regenerowany rozrusznik, nowe opony zimowe; 2018 – regenerowany alternator, nowy napinający pasek napędu alternatora; 2019 – nowy akumulator (o parametrach 12V, 60Ah, 560A);
Wady/Niesprawności.
Tylna wycieraczka nie działa, spryskiwacz przedniej szyby nie działa, lampa biegu wstecznego nie świeci kiedy trzeba (czyli tylko i wyłącznie wtedy gdy jest włączony bieg tylny). Lampa biegu wstecznego jeżeli ma wkręconą żarówkę to żarówka świeci cały czas bez względu na to czy jest włączony bieg tylny czy nie. Przełącznik elektryczny regulujący to czy żarówka ma się zapalić czy zgasnąć znajduje się pod podłogą auta przy drążku zmiany biegów i jak drążek jest w tylnym położeniu (włączony bieg wsteczny) to naciska on na ten przełącznik, który powinien włączać żarówkę a nie włącza (bo żarówka świeci się cały czas i trudno też jest włączyć żarówkę drugi raz gdy ona się świeci (bez jej wyłączania). Jeżeli drążek zmiany biegów jest w pozycji neutralnej i do przodu to już nie naciska on na ten przełącznik a żarówka świeci dalej. By sprawdzić czy przełącznik przypadkiem nie robi zwarcia to go odłączyłem (kabelki na wsuwki) a żarówka dalej świeci, więc by żarówka nie świeciła to wykręciłem żarówkę lampy wstecznej. Zegar (godzinowy) pokazujący aktualny czas jest na wskazówki, mała wskazówka (godzinowa) jest popsuta, ułamana. Licznik główny liczący wszystkie przejechane kilometry czasami się zacina i nie działa, nie chce naliczać nowo przejechanych kilometrów – obecne wskazanie: 62292 km. Dlatego nie wiem jaki dokładnie auto ma przebieg. Są luzy w układzie kierowniczym, podejrzewam, że mogą być to luzy pochodzące zarówno od przekładni kierowniczej jak i od końcówek drążków kierowniczych. Hamulce tarczowe są moim zdaniem słabo wyregulowane (słabo hamują ale zatrzymują auto w miejscu z akceptowalną przeze mnie drogą hamowania). Hamulec ręczny bardzo słabo trzyma (wymaga wyregulowania). Hamulec ręczny zaciska tylne tarcze hamulcowe tak słabo, że uniemożliwia parkowanie autka na nawet niewielkim pochyleniu, trzeba wozić ze sobą klin i podkładać go pod koło aby autko się nie stoczyło. Uwaga. Autka z tego typu skrzynią biegów (na pasek klinowy) bez względu jaki bieg jest wbity na postoju to bez zaciągniętego hamulca ręcznego lub klina pod kołem i tak się stoczą z pochyłego miejsca parkingowego. Brak oświetlenia tylnej tablicy rejestracyjnej, nie ma wmontowanej lampy takiego oświetlenia ani nie ma w tylnej klapie jeszcze żadnego wycięcia (gniazda) na taką lampę. Pasy bezpieczeństwa automatyczne są kombinowane, Mechanizm zamykająco-ryglujący klapę przednią komory silnika jest kombinowany. Widoczne spękania karoserii. Brak radia, brak głośników. Drzwi wejściowe od strony pasażera otwierają się tylko przy pomocy klamki zewnętrznej (wewnętrzna klamka nie otwiera drzwi od pasażera, w ostateczności pasażer może sobie otworzyć okno i otworzyć drzwi zewnętrzną klamką bądź poczekać na otwarcie drzwi przez inną osobę). Światło tylne przeciwmgielne nie działa, brak podpiętych kabelków do lampy.
Auto, nie ma klimatyzacji, automatycznego zamka na pilota ale jeździ, dobrze sobie radzi na nierównościach – ma wysoki prześwit.
Procedura otwarcia/zamknięcia klapy tylnej wymaga instruktarzu. Amortyzatory podtrzymujące klapę tylną w górnym skrajnym położeniu są bardzo dobre, dobrze trzymają i klapa nie opada samoczynnie.
Posiadam komplet dokumentów: Karta Pojazdu, Dowód Rejestracyjny (posiada jeszcze pięć miejsc na podbicie przeglądu technicznego), Ubezpieczenie OC ważne do 28.04.2020 r. i kosztowało mnie 409,20 zł.
Dwa komplety kluczyków: W jednym komplecie są dwa kluczyki: jeden jest dwufunkcyjny i obsługuje zarówno stacyjkę jak i pełni funkcję otwierania i zamykania zamków znajdujących się w drzwiach, drugi kluczyk służy do otwierania korka wlewu paliwa.
Cena 9500zł
POJAZD TEN POSIADA FABRYCZNĄ HOMOLOGACIĘ L6e czyli można nimi jeździć BEZ PRAWA JAZDY
Posiadam więcej zdjęć, mogę przesłać na mejla.
Zalecam transport na lawecie.
ODBIÓR OSOBISTY.
UWAGA: NOWA CENA 8999 zł.
Cena archiwalna 9500 zł.
Witam, ponownie. Uwaga - nowy weekend - NOWA CENA 8899 zł.
Więcej zdjęć bez przesyłania na mejla znajdziecie Państwo na OTOMOTO https://www.otomoto.pl/oferta/aixam-jdm-titane-ii-nie-aixam-ligier-microcar-casalini-l6e-zarejstrowany-ID6CrAjI.html
Witam. Z racji, że na poprzedni weekend zapomniałem o promocji to wyrównuję to w nowej cenie na nowy weekend. Uwaga - NOWA CENA 8699 zł.
Dodatkowo kilka informacji o statystykach. Mianowicie od początku trwania aukcji jest 10 obserwowanych i 2408 wizyt na Allegro. Zapraszam na jazdę próbną i do zakupu.
Otrzymuję sporo pytań o to co miałem na myśli pisząc "Można nimi jeździć BEZ PRAWKA kat.B ale trzeba spełnić dodatkowe warunki określone w Prawie o ruchu drogowym".
Otóż wyjaśniam, najprościej, te „dodatkowe warunki określone w Prawie o ruchu drogowym” to nic innego jak po prostu posiadanie Prawa Jazdy kategorii co najmniej AM czyli można takim autkiem jeździć bez prawa jazdy kat. B o ile ma się prawo jazdy kat. AM lub B1.
Z pomocą przychodzi nam autor poniżej linkowanego artykułu, który bardzo dokładnie opisuje zaistniałą sytuację i podpiera się stosownymi paragrafami.
https://www.prawodrogowe.pl/informacje/ekspert-wyjasnia/bez-prawa-jazdy-tomasz-barnas-wyjasnia-roznice-pomiedzy-motorowe
Dodam, że czytałem gdzieś w Internetach o ludziach, którzy nie mając żadnych uprawnień (oprócz legitymowania się, że jest pełnoletni) i tak jeżdżą takimi autkami godząc się i akceptując wystawiane przez Policję mandaty. Policja nie zabierze dokumentu uprawniającego do poruszania się takim pojazdem bo taki delikwent takowego nie posiada. Delikwent (kierujący pojazdem) opłaca mandat i jeździ dalej. Oczywiście nie pochwalam takiego postępowania.
Przypominam, że przedmiotem aukcji jest autko a nie porada prawna lub zapewnienia czy można takim autkiem jeździć czy nie i w jakich okolicznościach. Każdy ma własny rozum, poczucie odpowiedzialności za siebie i innych uczestników ruchu drogowego.
Pozostałe niuansiki jakie kierujący takimi pojazdami wykorzystują to jeżeli pojazd taki jest zarejestrowany jako motorower to wykorzystują ten fakt, inni poruszając się po na przykład wioskach sprawdzają w ewidencji gruntów jaki status prawny posiadają drogi jakimi się poruszają bo zdarza się tak, że niektóre drogi mają status dróg wewnętrznych na których nie obowiązuje Prawo o ruchu drogowym. I szukają takich dróg aby dotrzeć z punktu A do punktu B nawet gdyby mieli nadrobić kilka kilometrów dalej ale mają wtedy poczucie prawości i tego, że nie robią nic złego za co nie powinni zostać ukarani bo przecież stosują się do obowiązujących przepisów.
https://edroga.pl/prawo/drogi-wewnetrzne-iii-zasady-ruchu-08031702
Witam, mam dla Państwa kolejną promocję weekendową - 100 zł. Nowa cena 8599