JAVASCRIPT OD PODSTAW
MARCIN MOSKAŁA
- Wydawca: Marcin Moska³a
- Rok wydania: 2021, oprawa: broszurowa
- ISBN: 9788395452840
Ta książka zacznie Twoją przygodę z programowaniem. Prezentuje wiedzę w praktyczny, przystępny i zrozumiały sposób. Pomaga zbudować solidne podwaliny pod naukę JavaScript oraz wytyczyć dalszy kierunek. Jeśli chcesz nauczyć się programowania albo zastanawia Cię czym ono jest, to jest to książka dla Ciebie. Razem z tą książką wejdziesz krok po kroku do świata JavaScript. Pokaże Ci, że programowanie to świetna zabawa, a przy tym znacznie bardziej przydatna i dostępna umiejętność niż może się wydawać. To jest książka dla każdego, kto chce nauczyć się programowania. Zamierzam obalić stereotypy i udowodnić, że zarówno 53-letnia nauczycielka, 42-letni taksówkarz, jak i 12-letnie uczeń są w stanie z niej skorzystać. Zakładam wyłącznie doświadczenie w korzystaniu z komputera i internetu, a resztę postaram się wyjaśnić. To nie jest książka dla osób, które już potrafią programować w innym języku. Tłumaczy wszystko od zupełnych podstaw. Nie powinna być traktowana jako podręcznik akademicki. Używane słownictwo uprościłem, a pojęcia zdefiniowałem w sposób nieformalny. Oczywiście, starałem się zachować maksimum poprawności, ale przede wszystkim podstawiłem na zrozumiałość i praktyczność. Książka podzielona jest na cztery części: - To co najważniejsze w JavaScript gdzie zaczynamy naszą przygodę z programowaniem i poznajemy najistotniejsze funkcjonalności tego języka. - Głębsze wody - gdzie wyjdziemy poza podstawy i zaczniemy omawiać bardziej zaawansowane funkcjonalności języka. - Napiszmy razem grę - gdzie wykorzystamy zdobyte umiejętności do napisania gry. - O programowaniu - gdzie pomówimy o wykorzystaniu tych umiejętności, o nauce programowania i o branży programistycznej. Ta książka nie wystarczy by nauczyć się programowania. Nie wiem czy istnieje taka, która by wystarczyła. To tak jakbyśmy chcieli się z jednej książki nauczyć języka fińskiego od zupełnych podstaw. Jeśli jednak sumiennie przystąpisz do nauki z tej książki (przykładów, zadań), to skończysz z wiedzą wystarczającą by wykorzystywać JavaScript w prostych zastosowaniach. Z tej książki dowiesz się: - czym są zmienne i wartości, - jak używać warunków i pętli, - jak działają funkcje, - o najważniejszych elementach programowania obiektowego i funkcyjnego, - jak napisać grę Pong, - jak wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce, - jak kontynuować naukę.
zamówienie złożone do godziny 12:00 zostanie zrealizowane do 2 dni roboczych, natomiast po godzinie 12:00 realizacja odbywa się w przeciągu 3 dni roboczych