Czego się nauczysz?
- Jak używać Javy w akcji. Zrozumiesz perfekcyjnie składnię Javy ;)
- Jak tworzyć aplikacje w Javie
- Operatory, przypisania
- Pętle for/while/do while
- Programowanie obiektowe
- Konstruktory
- Wyjątki
- Strumienie wejścia/wyjścia
- Kolekcje i mapy
- Pakiet Swing
- Dowiesz się, czym jest kompilator, IDE zmienne i ich typy, operatory itd
- Tablice
- Zmienne referencyjne
- Interfejsy
- Pakunki
- Rzutowanie
- Synchronizacja i wyjątki
- Podstawy Android Studio
Wymagania
- Wszystko wyjaśnione jest w kursie. Nie musisz posiadać żadnych wiadomości na temat Javy, aby zabrać się za ten kurs.
Opis
W moim kursie Javy nie musisz znać podstaw programowania. Nauczysz się wszystkiego od zera. Obal mit, że programowanie jest dla nielicznych. Pisz własne programy! :)
Java jest językiem zorientowanym obiektowo. Jego główną zaletą jest to, że może być odpalony wszędzie na Windowsie, Linuksie, Uniksie, Macintoshu, w tel. komórkowym itd.
Java jest jednym z najbardziej pożądanych języków przez pracodawców - poznając Jave na pewno łatwo znajdziesz pracę. W Javie możesz tworzyć aplikacje mobilne na Androida, gry komputerowe (Minecraft), aplikacje pulpitowe i wiele innych.
Po kursie będziesz potrafił stworzyć różnego rodzaju aplikacje od zera. Dowiesz się jak używać większości komponentów, które udostępnia pakiet Swing. Podczas poznawania Javy, tworzymy wiele naprawdę bardzo ciekawych programów.
UWAGA! W kursie piszemy zamiast zwykłego prostego wszędzie powtarzającego się notatnika swoją własną aplikację ZIPPER, która potrafi skompresować pliki, katalogi oraz ich podkatalogi wraz ze wszystkimi plikami w środku. Co więcej robimy to kompletnie od zera! Poprowadzę Cię krok po kroku jak tworzy się profesjonalną aplikację.
Po kursie będziesz znał i rozumiał zagadnienia takie jak:
- kompilator, JVM etc.
- klasy i obiekty
- zmienne/typy zmiennych
- operatory arytmeczyne, relacyjne, bitowe, logiczne
- wyrażenia warunkowe if / else / switch
- tablice jedno/wielowymiarowe
- pętle - for / while / do-while
- metody, przeładowanie/nadpisywanie metod, przekazywanie zmiennych do metod
- programowanie zorientowanie obiektowo
- zmienne referencyjne
- konstruktory
- interfejsy
- wyjątki
- pakunki i modyfikatory dostępu private, public, protected
- polimorfizm
- rzutowanie
- wyrażenia lambda (Java 8)
- klasy abstrakyjne
- czym są strumienie wejścia/wyjścia
- tokenizacja danych i serializacja obiektów
- czym jest ZIP i GZIP, czym się różnią
- czym jest synchronizacja oraz wątki
- w jaki sposób synchronizować wątki, przez co Twoje programy będą działały dużo szybciej
- w jaki sposób rysować na panelach
- w jaki sposób napisać aplikację z animacją odbijających się kulek
- poznasz zaawansowane możliwości pisania klas oraz metod generycznych.
- dowiedz się czym są kolekcje, mapy
- dowiesz się w jaki sposób działają różnego rodzaju struktury np. HashMap, HashSet, LinkedList, ArrayList itp.
- I wiele wiele innych... (zapraszam do opisu lekcji niżej)
Treść kursu:
- Co robić, by wyciągnąć z kursu jak najwięcej korzyści?
- Dowiesz się: Czym jest język programowania? Czym jest Java? Czym jest JVM?
- Poznasz 5 powodów z powodu których warto nauczyć się Javy
- Pokażę Ci jak ściągnąć Netbeansa z JDK oraz zainstalować te oprogramowanie po czym pokażę Ci jak stworzyć Twój pierwszy projekt.
- Czym są komentarze? Po co używać komentarzy? Jakie są typy komentarzy i czym się od siebie różnią?
- Co to są białe znaki? Co to są instrukcje? Jak tworzyć kod, aby ładnie wyglądał? Co to są klasy i funkcje?
- Najczęściej używane skróty klawiaturowe
- Przydatne skróty w formie tekstowej przygotowane do wydruku
- Czym są zmienne? Jakie są typy zmiennych w Javie?
- Jak rzutować, czyli zmieniać typy zmiennych? Na co uważać podczas rzutowania?
- Konwencje nazewnictwa zmiennych.
- Zmienne | Quiz
- Poznasz operatory arytmetyczne tj. dodawania, odejmowania, mnożenia, dzielenia, reszty z dzielenia modulo, inkrementacji, dekrementacji; różnice między POST, a PRE oraz szybsze dodawanie, odejmowanie etc.
- Poznasz operatory relacyjne oraz typ boolean.
- Pokażę Ci działanie operatorów logicznych, dowiesz się czym jest alternatywa, koniunkcja oraz negacja.
- Dowiesz się czym są oraz kiedy stosować operatory bitowe. Poznasz również binarny zapis.
- Operatory | Quiz
- Instrukcje warunkowe
- Poznasz instrukcje warunkową która przełącza się pomiędzy przypadki względem przekazanej wartości.
- Dowiesz się jakie tworzyć instrukcje warunkowe, czyli jak sprawdzać zawartość zmiennych i wykonywać na tej podstawie wybrane przez Ciebie instrukcje. Dowiesz się również wstępnie po co są klamerki { }.
- Pokażę Ci jak sprawdzić czy liczba jest parzysta, czy też nieparzysta na przykładzie wyrażenia warunkowe "? :"
- Instrukcje warunkowe | Quiz
- Czym są tablice? Jak tworzyć tablice? Po co korzystać z tablic?
- Czym są wielowymiarowe tablice i jak z nich korzystać?
- Tablice | Quiz
- Dowiesz się czym są pętle na podstawie pętli while i do while.
- Pokazę Ci w szybki sposób korzystając z poprzedniej lekcji jak działa pętla for
- Poznasz ulepszoną wersję (skróconą) pętli for.
- Pętla w pętli
- Pokażę Ci na przykładzie wypisywania liczb parzystych / nieparzystych jak działa instrukcja break i continue.
- Suma zmiennych
- Pętle | Quiz
- Programowanie obiektowe - podstawy
- Konstruktory
- Słowo kluczowe this
- Czym jest 'this' ?
- Metody
- Przeciążenie metod
- Statyczne pola i metody
- Pakunki i modyfikatory dostępu
- Enkapsulacja - settery i gettery, modyfikator private
- Referencja vs zmienna
- Przekazywanie wartości referencyjnych i prymitywnych
- Porównywanie Stringów
- Dziedziczenie
- Nadpisywanie metod oraz polimorfizm
- Modyfikator protected
- Abstrakcyjne klasy i metody
- Trening klas + instanceof
- Rzutowanie w dół oraz late binding
- Klasa object - porównywanie obiektów
- Interfejsy oraz sortowanie obiektów
- Klasy zagnieżdżone
- Agregacja i kompozycja
- Dowiesz się czym są wyrażenia lambda, jak z nich korzystać oraz po co w ogóle są wyrażenia lambda.
- Domyślne metody interfejsów
- Przedstawię Ci jak dokumentować projekt korzystając z javadoc
- Tworzenie Aplikacji (biblioteka Swing)
- Java Strumienie - operacje na plikach
- Aspekty Zaawansowane
- Kolekcje, listy, mapy, kolejki
- Android Studio - Podstawy podstaw - programowanie mobilne