Barendy pochodzą z początków kolarstwa górskiego i są zazwyczaj montowane na końcu kierownicy. Bardzo dobry pomysł z punktu widzenia ergonomii. W miarę upływu czasu, gdy kierownica prosta stawała się coraz mniejsza, a uniesiona bardziej, końce kierownicy ponownie znikały. Teraz, gdy kierownica stała się bardziej płaska i znacznie szersza, końcówki kierownicy znów mają sens. Jednak w środku montujemy bosaki, stąd nazwa Innerbarends - z małą sprzecznością samą w sobie.
Innerbarendy to nowa, innowacyjna ewolucja starych dobrych bosaków z wczesnych lat kolarstwa górskiego, ale z niespotykanym dotąd aspektem bezpieczeństwa. Pomimo zmiany pozycji uchwytu, dźwignie hamulca są zawsze w zasięgu ręki. To uczucie jest trochę podobne do triathlonowego eseju. Tendencje wewnętrzne nie ważą wiele i nie przeszkadzają, po prostu je wypróbuj. Tendencje wewnętrzne prawie zawsze pasują. Są one montowane bezpośrednio za uchwytem. Ponieważ prawie wszystkie dźwignie hamulca są tak długie, że mogą i powinny być wepchnięte do środka dla lepszej skuteczności hamowania, prawie zawsze jest wystarczająco dużo miejsca pomiędzy uchwytem a hamulcem lub zmianą biegów.
Tendencje wewnętrzne nie mają stałego obszaru zastosowania. Nadają się one przede wszystkim do jazdy na rowerze górskim:
- Wyścig na rowerze górskim, biegi przełajowe, maraton, rower górski, wycieczki, całogórskie, aż po enduro, aby ułatwić łączność etapów. Ale także na zwykłych kierownicach rowerów trekkingowych, a nawet miejskich, końcówki drążków dają optymalną możliwość zmiany pozycji przyczepności.
AS288