Jak Zosia została pianistką
Nauka gry na fortepianie cz. 1.
9788377856024
Oprawa: Miękka
Format: 21.0x29.5cm
Liczba stron: 224
Nowatorski podręcznik do nauki gry na fortepianie dla dzieci, opracowany przez muzyka i pedagoga Marię Strzykowską.
Jak Zosia została pianistką wprowadzi Cię krok po kroku do Krainy Muzyki. To metodycznie przemyślany podręcznik, który wzbogaci naukę gry na fortepianie.
" Biorąc do ręki tę książkę, decydujesz się wejść w świat dźwięków. To wyzwanie tylko dla cierpliwych i ambitnych. Naukę gry można rozpocząć w każdym wieku, ważne są jedynie dobre chęci, wytrwałość i codzienne ćwiczenia.”
Maria Strzykowska
Jak Zosia została pianistką Część 2
9788381162616
Oprawa: Miękka
Format: 20.8x29.4
Liczba stron: 220
Druga część nowatorskiego podręcznika do nauki gry na fortepianie dla dzieci
Preludia, walce i scherza,
Czasami melodie „od serca”.
Życie nie znosi pustki i ciszy,
Życie to muzyka na 88 klawiszy.
Jak Zosia została pianistką, cz. II to zbiór gam, pasaży, kadencji i kompozycji opracowanych przez muzyka i pedagoga Marię Strzykowską. Prócz metodycznie przemyślanych ćwiczeń wzbogacających naukę gry na fortepianie, znajdziesz tu również ulubione utwory dla dzieci i młodzieży oraz muzyczne ciekawostki.
„Każdy, kto sumiennie ćwiczy grę na instrumencie – osiągnie sukces”.
Maria Strzykowska
LASKO, Agnieszka - Fortepian pierwsza klasa
9788388867217
160 stron
Podręcznik przeznaczony jest dla dzieci rozpoczynających naukę w wieku 5-6 lat. Materiał podzielony jest na cztery części. Pierwsza zawiera duety dla ucznia i nauczyciela, opracowane z wykorzystaniem metody beznutowej oraz proste utwory do grania z nut. Wiele z nich to piosenki, których proste teksty służą oswojeniu z nowymi zagadnieniami i ułatwiają ich zapamiętanie. Druga część poświęcona jest nauce gry legato i ćwiczeniu niezależności rąk, wprowadzane są dwudźwięki i trójdźwięki. Część trzecia to zbiór utworów podsumowujących, w których wprowadzone wcześniej techniki pojawiają się w bardziej zaawansowanej formie, a ostatnia to wybór miniatur dydaktycznych kompozytorów różnych epok. Większość utworów zamieszczonych w publikacji skomponowała autorka podręcznika. Zróżnicowała je pod względem wyrazu (walce, marsze, polki czy kołysanki) i nadała ilustracyjny charakter tak, by bez trudu rozbudzały wyobraźnię dziecka. W wielu utworach pobrzmiewają delikatnie dysonansowe współbrzmienia. W podręczniku wykorzystana jest metoda pracy polegająca na grze dziecka w duecie z nauczycielem, pojawiają się również ćwiczenia a vista oraz improwizacje. Publikacja zawiera ponadto zestaw podstawowych gam oraz mały słowniczek muzyczny.