Ridley Fenix Ultegra Mix rozm. M
Ridley Bikes pochodzi z Flandrii w Belgii - regionu, w którym bije serce kolarstwa. Tutaj co roku rozpoczynają się Wiosenne Klasyki będące esencją kolarstwa i kuźnią najwspanialszych kolarzy wszechczasów. Tutaj projektowane są rowery, które otrzymują swą formę poprzez jazdę po flandryjskich drogach i gdzie są udoskonalane po sprawdzeniu w wyścigach. Kształt każdej rury, konstrukcja ramy i geometria są wybrane z konkretnego powodu. Od początku niezawodność, sztywność i wytrzymałość były istotą projektów Ridley’a.
Rower przeznaczony jest dla ambitnych amatorów oraz zawodników. Fenix to rasowy ścigacz o cechach endurance. Model ten w reklamach określany jest jako "Belgian Swiss Army Knife" ponieważ jest najbardziej wszechstronnym modelem Ridley'a. Został stworzony na życzenie ekip pro-tourowych (m.in. Lotto-Soudal), które potrzebowały roweru mogącego pokonać długi dystans podczas brutalnych wiosennych klasyków we Włoszech, Belgii i Francji. Sztywna i aerodynamiczna główka sterowa, w połączeniu z mocnym supportem oraz lekkimi rurkami tylnego trójkąta nie tylko sprawiają, że jest wygodny i wygląda sexy ale czynią go bardzo szybkim. Dokładnie na tej ramie słynny Andre "Gorilla" Greipel odnosił swoje największe sukcesy w wyścigach klasycznych.
Główne cechy roweru
- Rury o powiększonym przekroju w kształcie diamentu typu "sharp edge" zapewniają wytrzymałośc oraz sztywność.
- Elastyczne elementy tylnych widełek absorbują wstrząsy.
- W pełni karbonowa główka sterowa w standardzie tappered 1 1/8 - 1 1/2 z kątowymi łożyskami maszynowymi.
- Powiększone łożyska supportu typu pressfit w standardzie BB86 zwiększają sztywność i poprawiają transfer mocy.
- Wewnętrzne prowadzenie linek zapewnia optymalne działanie, zwiększa żywotność linek i pancerzy oraz gwarantuje bezobsługowość.
- Rama posiada homologację UCI a zatem mozna na tym rowerze startować we wszystkich profesjonalnych wyścigach.
W/g producenta, rozmiar ramy M jest zalecany dla osób o wzroście w przedziale 177-188cm (ja mam 179cm i jest idealny). Dokładna geometria na dodatkowych zdjęciach http://tiny.cc/szosa-dla-ciebie
Rower zakupiony w polskim salonie, jestem pierwszym właścicielem. Pojazd jest w specyfikacji fabrycznej z wyjątkiem owijki, która została zastąpiona znakomitym modelem Ritchey WCS Pave - dedykowanym do rowerów endurance oraz łańcucha KMC zmienionego na Shimano Ultegra z powłoką Sil-Tec - przez co napęd pracuje jeszcze lepiej. Rower działa i wygląda jak nowy, ma minimalny przebieg, nie ma najmniejszego otarcia czy ryski, trudno się dopatrzyć śladów używania. Obszerna galeria dodatkowych zdjęć dostępna jest na stronie http://tiny.cc/szosa-dla-ciebie
Rower oprócz tego, że świetnie jeździ, znakomicie się też prezentuje. Rama w stylu "stealth" pomalowana jest na czarny mat z ciemno szarymi napisami i delikatnymi akcentami fluo. Niestety, jest to bardzo trudne do sfotografowania. Dlatego proszę mi wierzyć, że na żywo rower prezentuje się jeszcze lepiej niż na zdjęciach.
Kupujesz od kolarza, nie od handlarza. Chętnie odpowiem na wszelkie pytania związane z tym rowerem. Zapraszam też do osobistych oględzin oraz jazdy testowej. W przypadku wysyłki rower bardzo dobrze zabezpieczę i zapakuję do oryginalnego kartonu.
Specyfikacja
- Rama Fenix SL 30T-24T HM Unidirectional Carbon (1060g)
- Widelec Fenix SL 30T-24T HM Unidirectional Carbon
- Dźwignie hamulcowe Shimano Ultegra 6800 STI
- Przednia przerzutka Shimano Ultegra 6800 2sp
- Tylna przerzutka Shimano Ultegra 6800 11sp
- Hamulce Shimano BR561
- Kaseta Shimano 105 5800 11-28 11sp
- Łańcuch Shimano Ultegra
- Korba Shimano RS500 50/34 kompakt
- Support Shimano pressfit
- Koła Fulcrum Racing Sport
- Opony Continental Ultrasport II SL 25mm zwijane
- Siodełko 4ZA Stratos Dynamic Comfort
- Mostek 4ZA Stratos 100mm
- Kierownica 4ZA Stratos E2 kompakt 420mm
- Owijka Ritchey WCS Pave
- Sztyca 4ZA Stratos 27,2x350mm
- Koszyki na bidon 4ZA (2 szt.)
- Waga roweru ok 8,5kg
- Cena sklepowa 8.899 zł (w Bike4Race.pl)
Więcej zdjęć pod adresem http://tiny.cc/szosa-dla-ciebie