Jaguar Mk2 1960r. sprzedam lub zamienię na jacht motorowy
Jaguar MK2 1960r.
- moc 220 KM
- pojemność silnika 3,8 litra
- 4 biegi + overdrive
- przebieg od remontu 15 500 km
- szybkość maksymalna 220 km/h - sprawdzona
- pojemność zbiornika paliwa około 50 litrów
- spalanie od 15 do 30 litrów na 100 kilometrów
- wszystkie części zamienne są dostępne jeżeli posiadasz złotą kartę kredytową
Jaguar został gruntownie odrestaurowany w okresie 19.09.2005r. do 25.10.2006r.
- Lakier został usunięty, karoseria wypiaskowana, poddana naprawie blacharskiej. Wymieniono płaty drzwi, progi wewnętrzne i zewnętrzne, podłogi kabiny, bagażnika i zakoli. Konstrukcję nadwozia naprawiono i wzmocniono. Błotniki przednie i tylne naprawiono metodą wymiany reperaturek. Po naprawie blacharskiej całość wypiaskowano, ocynkowano wg. technologii Hempla. Całość pokryto podkładem epoksydowym firmy RM, zaspoinowano spoiną poliuretanową i pokryto kolejną warstwą epoksydową. Na podwozie z zewnątrz położono elastyczną warstwę ochronną firmy Wurt. Przekroje zamknięte zabezpieczono woskiem penetrującym firmy Waksoyl. Nadwozie polakierowano ostatecznie wg. technologi RM lakierem o recepturze IRYDIUM SILVER 775.
- Silnik zdemontowano na elementy, odrdzewiono i poddano naprawie głównej. Blok silnika wytulejowano, łoża wału korbowego wyosiowano, wał korbowy wyszlifowano. Korbowody II szlif, panewki główne I szlif naprawczy. Całość układu korbowego wyważono. Blok silnika polakierowano lakierem odpornym na temperaturę firmy MOTIP. Korbowody poddano procesowi winklowania oraz wymieniono tulejki korbowodów. Zastosowano nowe tłoki kpl. firmy MAHLE z wkładkami ogniowymi. Głowice silnika naprawiono poprzez wymianę kompletu zaworów oraz prowadnic zaworowych. Wymieniono rozrząd (łańcuch, koło rozrządu, napinacze).
- Osprzęt silnika naprawiono lub wymieniono na nowy.
- Aparat zapłonowy wytulejowano.
- Gaźnik typu SU HS6 naprawiono wymieniając komplet naprawczy.
- Zbiornik paliwa wymieniono na nowy.
- Elementy aluminiowe wypolerowano.
- Elementy silnika pomalowano proszkowo.
- Sprzęgło wymieniono na nowe.
- Skrzynia biegów została zdemontowana i naprawiona. Wymieniono łożyska. Nadbieg naprawiono. Obudowę oczyszczono i polakierowano.
- Wał napędowy naprawiono poprzez wymianę złącza krzyżaków. Całość polakierowano i wyważono.
- Tylny most zdemontowano i wymieniono komplet łożysk oraz uszczelnień. Zastosowano nowy uszczelniacz wałka; w oryginale był stosowany uszczelniacz skórzano- filcowy.
- Układ hamulcowy naprawiono poprzez wymianę pompy na nową, serwo hamulcowe zregenerowano, akumulator podciśnienia wymieniono na nowy. Zaciski hamulcowe zregenerowano i wymieniono tłoki oraz komplety naprawcze. Korpusy zacisków ocynkowano. Zastosowano zaciski hamulcowe firmy FERRODO. Wymieniono komplet przewodów hamulcowych. Zbiornik płynu wymieniono na nowy. Tarcze wymieniono na nowe. Linke hamulca ręcznego wymieniono na nową.
- Przednie i tylne zawieszenie zdemontowano, wypiaskowano, naprawiono, ocynkowano, pomalowano proszkowo. Wykonano defektoskopie czopów łożysk. Całość zmontowano wymieniając tuleje stalowo-gumowe oraz elementy skrętne. Zastosowano amortyzatory gazowe firmy BILSTEIN. W układzie tylnego zawieszenia zregenerowano resory metoda "hambrowania", wymieniono tuleje stalowo-gumowe.
- Przekładnię kierowniczą naprawiono poprzez wymianę elementów uszczelniających.
- Końcówki drążków kierowniczych zregenerowano stosując wkładki teflonowe.
- Kolumnę kierowniczą zregenerowano wymieniając tuleje oraz przeguby. Całość ocynkowano i polakierowano proszkowo.
- Koła wymieniono na szprychowe, zastosowano dedykowane opony firmy MICHELIN.
- Instalacja oraz urządzenia elektryczne naprawiono metodą wymiany zużytych przewodów i złącz na nowe. Wszystkie elementy zweryfikowano i ewentualnie zregenerowano. Zamontowano alarm wraz z centralnym zamkiem firmy PREDATOR.
- Tapicerkę wykonano całkowicie nową z czerwonej skóry firmy MASTER. Uszyto nową podbitkę.Konstrukcje tapicerki naprawiono, ocynkowano i pochromowano elementy dekoracyjne.
- Szybę czołową wymieniono na nową, pozostałe oczyszczono i wypolerowano. Naprawiono zamki i podnośniki szyb, wszystko ocynkowano.
- Uszczelki nadwozia wymieniono na nowe
- Elementy chromowane naprawiono i ponownie pochromowano.
- Drewno naprawiono wymieniając fornir. Całość kilkakrotnie polakierowano lakierem bezbarwnym firmy HEMPEL.
- Kierownicę zmieniono na drewnianą firmy MOTOLITA.
Wszystkich wykonanych prac nie jestem w stanie opisać.
Cały proces renowacji został przeprowadzony w firmie p. Macieja Rzepeckiego w Jabłonnej k. Warszawy. Firma p. Macieja Rzepeckiego zajmuje się ( nie wiem czy robi to nadal) kompleksową renowacją angielskich klasyków. Cały proces został udokumentowany zdjęciami i opisem kolejnych etapów odbudowy. Części zamienne były kupowane w firmach specjalizujących się w zaopatrzeniu w części zamienne dla angielskich klasyków takich jak. Limora Oldtimer GmbH, SNG Barratt, Jaguar Classic Parts i wielu innych.
Stan samochodu oceniam w skali ocen szkolnych na 5. Samochód restaurowałem dla siebie, nie był wykorzystywany zarobkowo. Na renowację wydałem cały worek pieniędzy, ale nie chce pamiętać ile wydałem. Jeżeli komuś się wydaje, że taki samochód można odrestaurować za 30 lub 50 tyś. złotych to jest marzycielem. Kwoty na renowację mają po 5 zer i na przodzie rzadko można utrzymać jedynkę. Na życzenie udostępnię zdjęcia i materiały dot. renowacji.
Samochód jest przechowywany w ogrzewanym garażu specjalnie wybudowanym dla niego.
Dlaczego chce go sprzedać lub zamienić? Bynajmniej nie dlatego, że brakuje mi pieniędzy. Dorośli są trochę jak dzieci, także nudzą się zabawkami. Poza tym o taki samochód trzeba ciągle dbać, wyprowadzać go na spacer, dopieszczać itd. Jeżeli przez rok czy dwa go nie wyprowadzam to później się to mści. A to coś się zapiekło, zaczęło piszczeć, przestało działać...
Przestrzegam marzycieli, ten samochód został skonstruowany wg. technologia lat 50'tych i nie jeździ jak współczesny samochód. Wprawdzie wiele rzeczy zostało poprawionych, ale jedynie w stopniu minimalnym, aby nie zatracić zabytkowego charakteru auta np. dodałem elektryczną dmuchawę przed chłodnicą wody, alarm, centralny zamek, sterownik świateł awaryjnych, wzmacniacz z głośnikami aby posłuchać muzyki w czasie jazdy.
Samochód potrafi się rozpędzić do szybkości ponad 200 km/h, i robi to bardzo dynamicznie ( 220 KM, 3,8 litra pojemności). Miny kierowców BMW i mercedesów są bezcenne, ale nie czarujmy się, doznania są jak przy starcie promu kosmicznego ( ja sobie tak to wyobrażam). Jeżeli pojawicie się na rodzinnej imprezie takim samochodem już nigdy was nie zaproszą.
O ilości spalanego paliwa majętni ludzie nie powinni raczej dyskutować.
TERAZ CHCEMY Z UKOCHANĄ ŻONĄ POPŁYWAĆ. Jacht motorowy jest równie trudno sprzedać jak zabytkowy samochód (jeżeli nie trudniej) pomyślałem więc, że może znajdę takiego wariata jak ja, który chce odmiany.
Bardzo proszę aby nie dzwonili do mnie ludzie z czarowanymi ofertami i niedorzeczną ceną. Nie dam sobie wcisnąć wraku, który po zatopieniu został wyremontowany. Nie interesują mnie oferty zamiany na inny samochód, nieruchomość, motocykle, sprzęt rolniczy itp.
Odpowiem na każde pytanie i wyślę dodatkowe 50,100 lub 200 zdjęć ile kto chce. Z natury jestem gadułą i śpiochem tak więc najlepiej dzwonić do mnie z konkretnymi pytaniami po godzinie 11/00.
Samochód jest do obejrzenia koło Chrzanowa ( w pół drogi miedzy Katowicami i Krakowem). Jest możliwa jazda próbna.
Każdą rozsądną ofertę rozważę.
Speak, read and write in English. If someone wants to call me or send me an e-mail from abroad, no problem. I'd like to talk or answer to e-mail.
Kontakt:
e'mail; nieporaz@op.pl
tel. 797 214 292
pozdrawiam wszystkich serdecznie, Andrzej