Model: Neptun 27 DE (balastowy)
Rok budowy: 1981
Długość / Szerokość 8.15 / 2.50 m
Port macierzysty: Szczecin, obecnie do obejrzenia w Polkowicach woj. Dolnośląskie.
Zanurzenie 120 cm, Wysokość w kabinie: 170 cm, Masa balastu: 500 kg, Ilość koi: 5
Nie czarterowany, wersja morska,
Silnik w studzience Yamaha HighThrust
9.9 KM, benzyna (4-suw), manetka, rozrusznik, ładowanie akumulatora,
Opis
Jacht pod polską banderą zarejestrowany w PZŻ pod numerem POL-9256.
Dane techniczne wg katalogu:
-model Neptun 27 DE (dinette), bardzo popularny w Niemczech,
-rok produkcji 1981,
-nr kadłuba 506,
-długość: 8.15m (27 stóp),
-szerokość 2.5m (nie ma problemów z transportem po drogach całej Europy - jechaliśmy 2x do Chorwacji),
-zanurzenie 1.25m,
-długość masztu 8.3m,
-grot 10.5 m.kw.
-fock I 10 m.kw.
-fock II 16.5 m.kw.
-genua 22 m.kw.
-masa całkowita 1500kg w tym 500kg balastu (według katalogu).
-5 miejsc do spania w dwóch kabinach. Podwójna koja w kabinie dziobowej, w mesie podwójna dinetka plus hundkoja, toaleta morska w osobnym pomieszczeniu, umywalka, kuchenka ORIGO 3000 i zlewozmywak, bardzo dużo schowków.
-komory wypornościowe - rzadkość w jachtach balastowych,
Jachcik kupiliśmy w 2009 roku w Niemczech, gdzie pływał po słodkim wokół Berlina i w związku z tym nie był za dobrze wyposażony - ale za to nie widział słonej wody.
Trochę przy nim popracowałem i parę rzeczy dokupiłem:
1. Zdemontowane całe wnętrze, każde drewno opalone ze starego lakieru, wyszlifowane i pomalowane wielokrotnie Owatrolem D1 i D2, i zamontowane na nowo (mam zdjęcia). Wszystkie deski i deseczki oryginalne w doskonałym stanie.
2. Usunięte stare wykładziny na burtach, naklejona izolacja z pianki PE i nowa wykładzina.
3. Obniżona podłoga - wysokość wewnątrz ok 170cm.
4. 2x ACCU: 55Ah i 105Ah umieszczone w kilu dla obniżenia środka ciężkości.
5. Nowa rozbudowana tablica rozdzielcza z woltomierzami i diodowymi wskaźnikami poziomu wody i paliwa.
6. Dorobiony dodatkowy zbiornik wody ze stali nierdzewnej o poj. ok. 200l plus fabryczny 50l. Zbiornik na paliwo ok 70l z nierdzewki. Bardzo duża autonomia.
7. Baterie słoneczne 2x60W umieszczone nad rufą plus 2xregulatory Steca.
8. Prysznic na rufie.
9. Bimini.
10. Autopilot.
11. Kotwica typ Bruce`a 10kg i 40mb łańcucha kalibrowanego fi 8mm o najwyższej wytrzymałości klasa 50, ocynkowany ogniowo. Dodatkowo kotwica Danfortha z łańcuchem i liną.
12. Stopery SPINLOCK.
13. Radio ICOM VHF z DSC (jeszcze nie wpisany MMSI - więc nie ma problemu ze zmianą).
14. Wiatromierz, Log, Echosonda Nasa Clipper.
15. Silnk w studzience Yamaha 9.9 HighTrust - specjalna wersja uciągowa do jachtów ciężkich. Manetka umieszczona w bardzo wygodnym miejscu. Przed sezonem wymienione oleje, pompa wody, świece. Sprowadzałem części bezpośrednio z USA (taniej). Mam w zapasie cewkę, pasek zębaty, filtr oleju, simmeringi i jeszcze jakieś części. Wygłuszona studzienka.
16. Oświetlenie 12V LED i świetlówki 230V.
17. Lodówka absorbcyjna na 12V i 230V.
18. Ładowanie z lądu.
19. Przetwornica z 12V na 230V 300W.
20. Wymienione wszystkie węże wodne, zawory, przejścia burtowe, nowe krany, filtr wody, umywalka. Wymienione uszczelki w toalecie. Dołożę nie zainstalowany plastikowy zbiornik na fekalia.
21. Odbijacze, bosak, sporo lin i inny osprzęt.
22. Kamizelki pneumatyczne plus kapoki i koła ratunkowe.
23. Pirotechnika.
23. Żagle: Grot, Genua, Fock I, Fock II - w dobrym stanie, dodatkowo nowiutki Grot i bardzo stary połatany Spinaker.
24. Antyporost Trillux.
25. Stelaż do zimowania – jachcik zawsze zimował przykryty z wentylacją od strony dziobu i rufy.
26. Navtex.
27. Bramka do masztu.
Pewnie coś pominąłem. Odpowiem na każde pytanie, doślę zdjęcia.
Możliwość dowozu po kosztach.
Istnieje także możliwość dokupienia fabrycznej przyczepy pod jacht.
Jacht regularnie pływa po Zalewie Szczecińskim, Bałtyku. Dwa razy ciągnęliśmy łódkę do Chorwacji. W internecie można znaleźć moją relację – podeślę linka dla zainteresowanych.
Kontakt pod numerem: 605 462 40siedem lub miru71-71(małpa)o2.pl
Pozdrawiam – Mirek.
Cena 33000zł – do negocjacji