Jacht zbudowany w 1980 roku w stoczni Brofjordens Marin w Danii (obecnie Hanse, Niemcy) wg projektu Carla Beyera. Pierwszy raz zwodowany w 1985 roku (egzemplarz demonstracyjny), zakupiony w Holandii w 2008 roku. Jest to kabinowy balastowy slup bermudzki do żeglugi morskiej wyposażony w stacjonarny silnik pomocniczy. Zbudowany z laminatu poliestrowo-szklanego, wnętrze zabudowane drewnem tekowym.
Dane techniczne:
Długość całkowita – 8.95 m, LWL – 7.63, szerokość maks. – 2.76 m, zanurzenie 1.55 m, wyporność – 3790 kg, powierzchnia ożaglowania 40 m kw., balast typu finkil (ołowiany 1600 kg). Ster rumplowy, płetwa sterowa na ostrodze. W 2010 roku podwodna część kadłuba została zabezpieczona powłoką epoksydową.
http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=3047
Wyposażenie pokładu:
Maszt i bom (SELDEN, oryginalny), takielunek ze stali nierdzewnej (oryginalny, ściągacze Hasselfors), 4 żagle (Roslagsegel): grot (15 m kw. 1 ref), genua (24 m kw.), fok średni i fok mały (niepomierzone), pokrowiec grota (2017), sprayhood (stelaż nierdzewny), 2 kabestany szotowe (Andersen, dwubiegowe, 28) 2 kabestany fałowe (Andersen, jednobiegowe, 16), 1 oryginalny kabestan do refowania przy maszcie z handszpakiem, 6 stoperów fałowych (2 X 3, YIB), dwa wywietrzniki nierdzewne (2017), kosz dziobowy, rufowy, sztyce i reling ze stali nierdzewnej. Kompas (podświetlany, Silva).
Wnętrze:
2 koje w mesie, 2 koje w zamykanym forpiku, 1 hundkoja, stół z barkiem i składanym blatem, pulpit nawigacyjny ze składanym blatem, toaleta (spłukiwana wodą zaburtową, zbiornik na fekalia z wyprowadzeniem za burtę), umywalka, kambuz ze zlewem nierdzewnym i kuchenką (dwa palniki, piekarnik, OPTIMUS), instalacja gazowa z butlą w achterpiku i zaworem , miękki zbiornik wody pitnej 150 litrów pompki nożne.
Silnik i instalacja elektryczna:
Dwucylindrowy wysokoprężny Volvo Penta MD7B (17 KM) z przekładnią typu saildrive 120S i składaną śrubą dwułopatkową. Zbiornik paliwa 30 l. Alternator 50A, dwa akumulatory 12V (rozruchowy 45 Ah i kabinowy 86 Ah, 2015) rozdzielone izolatorem diodowym. Przyłącze elektryczne brzegowe z inteligentną ładowarką stacjonarną Victron Energy Centaur (30A) i kablem 20 m, oświetlenie wnętrza i oświetlenie nawigacyjne.
Dodatkowe wyposażenie:
2 gaśnice, kotwica (20 kg, składana, stal ocynkowana, w zamykanym luku na dziobie), autopilot rumplowy (Raymarine ST1000+, 2010), ręczna przenośna UKF (Midland,2009), barometr, korba do ręcznego rozruchu silnika, 4 kamizelki ratunkowe, podkowa ratunkowa, bosak teleskopowy, rzutka, stożek i kula, cumy i odbijacze.
więcej zdjęć: https://drive.google.com/open?id=11_1npVlqoHpSjScXACiL6Yg5OQj_Nomf