S/Y Pearl to zarejestrowany pod polską banderą bardzo zadbany i doskonale wyposażony jacht morski stacjonujący obecnie w Marina Zeas w Atenach.To solidna żywiczno-szklana konstrukcja ze znanej angielskiej stoczni - Sadler 32 (historia tego modelu: https://www.lucasyachting.co.uk/sadler-and-starlight/sadler-32-yacht/).
Wyjątkowość tego jachtu wynika ze szczęścia jakie miał do szczodrze inwestujących w niego armatorów, od momentu jego powstania aż do dziś. Szczególnie ostatnie 3 lata intensywnych prac były dla jego wyglądu i sprawności szczególnie korzystne. W tym momencie jest najlepszą opcją dla osób chcących w tani sposób, ale w komfortowych warunkach i z nowoczesnymi rozwiązaniami rozwijać swoją pasję i umiejętności w żeglarstwie morskim.
Obecny właściciel w czerwcu 2022 roku wyremontował (remont kapitalny) m.in. silnik Volvo Penta, który jako jeden z nielicznych może być uruchamiany bez użycia energii elektrycznej, wcześniej zmienił tapicerkę na nową, wyłożył kokpit drewnem tekowym, dołożył nowe oprzyrządowanie nawigacyjne, nowy sprayhood, transmiter wifi, wiatromierz elektroniczny, założył nową instalację słonej wody, wyposażył jacht w kamizelki pneumatyczne, a także sensory w zbiornikach wody pitnej i paliwa oraz wiele innych rzeczy (ujętych w specyfikacji), które sprawiły, że S/Y Pearl, potocznie zwany Perłą jest jachtem o nieporównywalnie wyższym standardzie niż inne jachty Sadler 32 lub podobne z tego rocznika.
Stocznia wyprodukowała tę wyjątkową jednostkę w 1987 roku. Na zapewnienie jej pełnego bezpieczeństwa nawet w najtrudniejszych warunkach pogodowych ma wpływ solidna konstrukcja z wystarczająco dużym stosunkiem wagi całego jachtu do wagi balastu. Ponadto posiada on powielone systemy bezpieczeństwa, nawigacyjne oraz zasilanie, a także podwójny zestaw żagli oraz autopiloty: wiatrowy i kompasowy. Jako jeden z nielicznych jachtów o takim wyposażeniu posiada rumpel, zbawienny dla osób, które chcą dynamicznie rozwijać swoje umiejętności żeglarskie bez konieczności udziału instruktora, a także korzystać z możliwości łatwiejszego manewrowania w porcie.
Perła posiada stałego opiekuna, instruktora żeglarstwa, który nowemu właścicielowi może być bardzo pomocny w dalszej opiece nad jachtem, wprowadzeniem lub/i odpowiednim przeszkoleniem wraz z uzyskaniem wyższych uprawnień i umiejętności. Perła jest dobrze zaopiekowanym jachtem, w który każdy z armatorów inwestował z pasji. Jest pięknym “midtimerem” z duszą i dobrą energią, na co w pewnym stopniu też miał fakt, że nigdy nie był czarterowany. Jednostka ta wyposażona jest w wiele rzeczy, które ułatwiają i uprzyjemniają przebywanie na nim oraz jego obsługę. Poniższa lista specyfikacji może się wydawać bardzo długa, ale wszystkie wymienione przedmioty/urządzenia przetestowane są w praktyce i wpływają na komfort użytkowania jachtu.
Perła stacjonuje w Grecji (możliwość transportu do Polski), która jest najlepszym i najtańszym rozwiązaniem dla Europejczyków. Tania sieć połączeń lotniczych do Aten, duża ilość słonecznych dni w roku i średnia nasłonecznienia dziennego w Grecji, a także szybkość i łatwość dotarcia z lotniska do mariny uzasadniają nieprzypadkowy wybór tego właśnie portu. Otoczenie Mariny Zeas od samego początku daje odczucie bycia na wakacjach. Wychodząc z domu w Warszawie można być nawet w ciągu 6 godzin na jachcie. To stwarza możliwości wyjazdów na jacht na przedłużony weekend nawet na 3-4 dni, dużo częściej i wygodniej niż do innych części Europy. Grecja dla żeglarzy jest najtańsza z całego basenu Morza Śródziemnego. Z Aten, w zasięgu od kilku do kilkunastu godzin żeglugi jest co najmniej kilkanaście miejsc, które zachwycają, a każde na swój indywidualny sposób. Dla zdecydowanych na inną lokalizację istnieje możliwość przestawienia jachtu we wskazane miejsce.
Dane techniczne:
Stocznia Sadler Yachts LTD (UK)
Model Sadler 32, fin kil
Rok produkcji 1987
Konstruktor David Sadler
Klasa morska A (7 osób)
Długość całk. 9,75 m (LOA 32 stopy)
Szerokość 3,2 m
Zanurzenie 1,68 m
Ciężar całkowity 4329 kg
Ciężar balastu 1905 kg
Średnia max V 7,6 węzła
Silnik Volvo Penta 2002 18 HP, diesel, spalanie 0,5-1,4 litra
Zbiornik paliwa 75 litrów
Woda pitna 100 litrów
Instalacja 220V, 12V, woda słodka, woda słona, gaz, olej napędowy
Skrót specyfikacji:
AIS, 2x ploter nawigacyjny, 2x VHF z dodatkową słuchawką przy sterze GPS+DSC z nowym grubym przewodem antenowym, radar, 2x autopilot (wiatrowy, kompasowy), Suzuki 2,5 4stroke - zaburtowy, transmiter wifi+router, ogrzewanie naftowe + elektryczne, kuchenka na kardanie z piekarnikami, elektryczna winda kotwiczna (3x kontroler), kotwica i łańcuch ze stali nierdzewnej, żagle (2x grot, 2x genua, fok sztormowy, spinaker z bomem), bimini, ponton (usztywniane dno i pawęż), teak w kokpicie, 2x echosonda (w tym do 25m do przodu), EPIRB, tratwa ratunkowa, kamizelki pneumatyczne z szelkami i wąsami, 2x światła nawigacyjne led, 2x wiatromierz, jacht przygotowany do długich rejsów.
.... ciąg dalszy:
https://docs.google.com/document/d/1xS7Z3Ydl1LNrP_IFixOaMf5JdfR1urwmcwzwHYHm7qo/edit?usp=sharing
... więcej zdjęć:
https://drive.google.com/open?id=1vWspFSEbNtEJspyDpufHg_BYUuBJ6MRA
Możliwość wycofania aukcji w przypadku sprzedaży jachtu innymi kanałami.
Możliwa wszelka pomoc w zakresie uprawnień, formalności w tym zmiana rejestracji, opieki nad jachtem, czy podczas rejsów, szkolenia itp.