Jacht s/y NORTH EXPLORER
Typ konstrukcji: RUDY
Typ ożaglowania: kecz
Klasa oceaniczna: A
Rok budowy: 2004
Kadłub: stalowy (wykonany wg projektu zatwierdzonego przez PRS) – grubość blach 4-5mm
Balast: ołowiany 3t
Waga: około 12t
Długość: 11.94m
Szerokość kadłuba: 3.64m
Zanurzenie: 1.85m
Ożaglowanie 80m2: fok, fok sztormowy, genua, grot, trajsel, bezan (stan ożaglowania bardzo dobry)
RODZAJ KABIN:
dziobowa z przedsionkiem: 2 koje + osobna kabina kingstona
rufowa: 4 koje + osobna kabina kingstona
mesa: 2 miejsca do spania / 8 do siedzenia + stolik nawigacyjny
magazynek bosmański otwarty z warsztacikiem i stolikiem roboczym
SILNIK: Vetus 54kM; sterowany manetką z pokładu; śruba mosiężna 3-płatowa (świetna obsługa i sterowalność)
ZBIORNIKI: woda: 600l, paliwo diesel: 400l
INSTALACJE:
wodna
kanalizacyjna
elektryczna: 230V / 12V
ogrzewanie
WYPOSAŻENIE:
sterowanie: koło sterowe z siłownikiem hydraulicznym
4 luki pokładowe rozwierane VETUS, z blokadą
dryfkotwa
chatplotter nowy Furuno 3d Navnet (monitor 12” - duży)
GPS Garmin stacjonarny
UKF Simrad stacjonarny
Echosonda NASA (nowy)
LOG Nasa (nowy)
EPIRB
wiatromierz stacjonarny
zegar czasowy i barometr (analogowe, mosiężne)
grzejniki olejowe 600W w kabinach i mesie
TV led 24”
kuchenka gazowa 2-palnikowa
piekarnik przenośny
lodówka duża z zamrażalnikiem (220V / zasilanie z przetwornicy)
butla gazowa 11l (nowa)
przetwornica 500W
2 akumulatory Exide żelowe EP1500 180AmH (nowe, duże jak do TIRA)
pasy ratunkowe konwencyjne – 8szt.
tratwa ratunkowa 8os kontenerowa ZODIAC (do atestu – oryginalnie zamknięta, stan bardzo dobry)
2 pompy zęzowe elektryczne + pompa ręczna dodatkowa
komplet naczyń i sztućców
oświetlenie ledowe, plafonierki
duża, mocna, dwubiegowa, ręczna winda kotwiczna
INFORMACJE DODATKOWE:
mocny takielunek (przygotowany do wypraw lodowych)
maszty i bomy aluminiowe oryginalne (prod. USA)
jacht ocieplony 5cm pianką
w cenie profesjonalny wózek stoczniowy specjalistyczny jezdny (wszystkie koła skrętne)
Jacht zarejestrowany pod polską banderą w Rejestrze Okrętowym Stałym
Jednostka w pełni sprawna, stan techniczny bardzo dobry.
Jacht w ciągłej eksploatacji.
Klasa oceaniczna A.
Jednostka bardzo dzielna, typowo oceaniczna. Podobne jachty pływają w Polsce - można znaleźć na internecie.
CENA DO ROZSĄDNEJ NEGOCJACJI.
Remont gruntowny (2015r-2017r) w zakresie:
czyszczenie kadłuba i pokładu
malowanie okrętowymi farbami chemoutwardzalnymi – dwuskładnikowymi „International”:
4 warstwy podkładowe na burtach, kilu i pokładzie
4 warstwy nawierzchniowe wykończeniowe
malowanie części podwodnej: farba okrętowa antyfooling Hempel – 3 warstwy
remont instalacji elektrycznej
remont i odświeżenie wnętrza
wymiana materacy
przegląd silnika: wymiana olejów, filtrów, rozrządu
Sprzedaż z powodu konieczności wykupu mieszkania.