Oferuję jacht Macgregor 26x. Typ jachtu, Motorsailer, czyli jacht żaglowy z możliwością używania, jako szybki jacht motorowy, gdyż ma mocny silnik, czterosuwowy Mercury o mocy 50 KM.
Typowy jacht dla konesera z odrobiną snobizmu ;), rzadki na naszych wodach, ładny w linii i dość prestiżowy, oraz wymykajacy się z utartych schematów podziału na łodzie motorowe i żaglowe, co zawsze wzbudza zainteresowanie wodniaków.
Macgregor 26X, to bardzo udana, solidnie wykonana i niesamowicie uniwersalna konstrukcja predysponowana na morze (kategoria C) i jeziora, ze sławnej fabryki jachtów MacGregora. Ulubiony jacht rekreacyjny Amerykanów, często widziany na wewnetrznych wodach morskich Florydy i innych akwenach USA. Jacht w Europie, a zwłaszcza w Polsce nieliczny i dość drogi, ze wzgledu na bariery transportowe i celne transferu z USA.
Uniwersalność tego jachtu daje niesamowitą radość używania go na wodzie. Można nim żeglować z balastem wodnym i mieczem obrotowym. Można ją także używać bez balastu wodnego, jako szybki jacht motorowy. Konsola kierownicza typu de Luxe z wyściełaną kierownicą.
Stan jachtu, z tych raczej zadbanych, ładny na burtach, w kokpicie i w środku
W ofercie full komplet, czyli jacht rocznik 2000, pod polską banderą, zarejestrowany w PZŻ na POL z pełnym wyposażeniem (czytaj niżej) i przyczepa zarejestrowana na PL.(rejestracja przyczepy stała). Przyczepa technicznie sprawna. DMC przyczepy 1800kg. Konstrukcja przyczepy od Macgregora z charakterystyczną drabinką na przodzie i ogranicznikami na tyle, ułatwiajacymi wjazd jachtu na przyczepę, gdy jest zanurzona w wodzie
Jacht posiada pełne wyposażenie pokładowe i nawigacyjne, silnik Mercury 50 KM Four Stroke. Z najważniejszego wyposażenia, to: nawigacja, chartplotter, wskaźnik sonar, radio morskie stacjonarne, oddzielna toaleta, WC morskie, stacjonarne, dwupalnikowa kuchnia spirytusowa z wyższej półki Elektrolux Origo 4100 i zlewozmywak w kompaktowym panelu kambuza wyłożonym kafelkami, złacze zewnetrzne do zasilania portowego 230V, oświetlkenie nawigacyjne, kanapy i pokrewce wewnętrzne, oryginalne w ładnym stanie, w kolorystyce Macgregora, stolik wewnetrzny kambuza oryginalny od Macgregora (z wmontowaną mapą). Wnętrze ogólnie bardzo ładne i zadbane, bez jakiejś wiekszej ingerencji w przeróbki i zabudowy autorskie, co zawsze jest subiektywne, więc stan i estetykę wnetrza jachtu oceniam na plus
W zestawie także szprycbuda z konstrukcją ze stali nierdzewnej, oraz oryginalny zestaw kanap z oparciami do kokpitu, a także stolik do kokpitu zamontowany na konsoli kierownicy. Ogólnie, wszystko oryginalne od Macgregora.
Oczywiście wyposażenie żeglarskie, stałe i ruchowe, w tym grot na pełzaczach, Lazy Jack z pokrowcem, Fok na sztywnym sztagu z rollerem (sztywny sztag i roller oryginalny od Macgregora). Stan żagli: Grot w dobrym stanie. Fok NOWY z osłoną UV w kolorze granatowym. Także pokrowiec Lazy Jack NOWY. Ponadto, akumulator, kotwica z liną i łańcuchem, druga kotwica składana, dwie nowe, nigdy nie użyte kamizelki ratunkowe, odbijacze, oczywiście talia, szoty foka, cumy,, gaśnica, itp, itd. Do silnika dwa zbiorniki paliwa, po 25 litrów, tak jak powinno być, aby weszły w swoje miejsca na jachcie, linia paliwowa, itd. Silnik posiada trym elektryczny.
Jacht w zeszłym roku miał zrobiony nowy antyfouling, czego nie widać na załączonych fotkach
W komplecie także dokumentacja: oryginalne amerykańskie certyfikaty, instrukcje obsługi silnika i poszczególnych zespołów jachtu, itp, itd
Oczywiście, także Certfikat Jachtu, wydany przez Polski Związek Żeglarski i dowód rejestracyjny przyczepy PL stały
Jacht bardzo mobilny w transporcie lądowym. Przy odpowiednim zestawieniu samochodu i przyczepy, mozna go ciagnąć zwykłym samochodem ze średniego segmenetu, majac zwykłe prawko kat. B (K96 do 4250 kg), pomimo, że jest to kawał jachtu, o długości prawie 8 m, dość wysokiej burcie i z dość potężnym silnikiem zaburtowym. Także szerokość jachtu 2,50 m predysponuje go do swobodnego poruszania się po drogach publicznych bez żadnych ograniczeń. Dlatego w Stanach wielu żeglerzy, używa tego jachtu, także jako przyczepy kempingowej, uprawiając jednoczesnie caravaning, żeglarstwo i motorowodniactwo w jednym. Tak to pomyślane ! Ogólnie, nieźle. Transfer tego jachtu w każde miejsce w Polsce, lub do Chorwacji, czy Grecji, to żaden wielki wyczyn logistyczny, a normalne przedsięwzięcie, jakbyś jechał z większą przyczepą kempingową.
Dlatego, jak ktoś planuje wypady z własnym jachtem na ciepłe morza, do Chorwacji, Grecji, czy Włoch, to jest to super alternatywa, bez jakiś kosmicznych wydatków na transfer jachtu drogą lądową na akwen
Jezeli za bardzo nie znasz tego jachtu, gdyż jest to prawdziwa rzadkość na naszych akwenach, a chciałbyś bliżej poznać jego pełne możliwości, to obejrzyj sobie jego prezentację. Wtedy zobaczysz, o czym tu mówimy :):). Poniżej link do strony z prezentacją jachtu tego typu i wiele innych filmików tego jachtu
https://www.youtube.com/watch?v=HDKfX6d4qHk
Reasumując, wyjatkowa i niecodzienna oferta. Kontakt na maila lub +48608551511. Cena do niewielkiej negocacji, ale warto się sprężyć, bo moja jednostka (a widziałem inne egzemplarze Macgregora 26X), to jest z tych nieźle zadbanych i wyposażonych, i jest to prawdziwa gratka. Zapraszam do kontaktu i . Pozdrawiam
P>S> Kupno jachtu, wyłacznie po kontakcie i ogledzinach osobistych. Nie akceptuję formy kupna poprzez klikniecie kup teraz