Jest to jacht o dużej dzielności morskiej, przy dobrych warunkach pogodowych ma całiem niezłe osiągi - 7-8 węzłów. Stworzony z myślą o rodzinnej żegludze w szkierach, sprawdza się bardzo dobrze na Bałtyku, ale i nie tylko - konstrukcje tego typu mają na swoim koncie również dalekie rejsy oceaniczne. Zarejestrowany jest na 6 osób, przestronne wnętrze daje bardzo duży komfort załogom do 5 osób.
Jacht jest w ciągłej eksploatacji, w bardzo dobrym stanie, praktycznie można wsiąść i płynąć. W 2016 zabezpieczone zostało dno i płetwa balastowa farbą epoksydową antyosmozową. Na burtach oryginalny żelkot, brak śladów osmozy. Więcej zdjęć na blogu o przeprowadzanych pracach i podróżach: https://sytigern.wordpress.com/
Jacht do obejrzenia na przystani w Gdańsku - Górkach Zachodnich.
długość 9,33m
zanurzenie 1,8m
szerokość 2,78m
rok produkcji 1977
silnik: yanmar YSB-12, 12 KM, chłodzony wodą morską
nowa, składana śruba flexofold, nowy wał oraz dolne łożysko, dławica olejowa z wymienionymi simeringami.
Wyposażenie:
grot 15m2 pełnolistwowy (2016)
genua 26m2 na rolerze Furlexa
zapasowy kliwer na sztywny sztag zamiast genuy
spinaker ok 70m2 oryginalny w świetnym stanie + spinakerbom
lazy jack
system refowania grota
pokrowiec na grota,
pokrowiec na genuę,
Szprycbuda (2014) + stara szprycbuda zimowo-remontowa,
wiatrołapy w kokpicie
Kotwica Lewmar Delta 10kg + 5m łańcucha + lina kotwiczna
Kotwica Lalizas Brucea 10kg + 5m łańcucha + 40m taśmy kotwicznej na rolerze,
Kotwica składana 4 ramienna 12kg + 2m łańcucha + lina kotwiczna,
zestaw 4 stałych cum z amortyzatorami,
zestaw 4 cum rejsowych z amortyzatorami,
6 knag cumowniczych (2 dziobowe, 2 na śródokręciu, 2 rufowe),
"bukszpryt" z wieszakiem na kotwicę, możliwością postawienia na nim genakera,
4 kabestany szotowe,
4 kabestany fałowe - fały sprowadzone do kokpitu,
7 odbijaczy,
koło ratunkowe + 2 podkowy,
6 pasów ratunkowych,
6 szelek asekuracyjnych z wąsami,
rzutka ratunkowa,
pławka dymna,
6 rakiet spadochronowych,
tratwa ratunkowa
bosak
krótki wytyk np. do sztaksla,
2 gaśnice,
instalacja elektryczna 230V rozprowadzona po jachcie,
instalcja 12V
chartploter Garmin GPSMap 521s z echosondą,
radio northstar explorer 710 z DSC,
nadajnik AIS - Garmin AIS600,
autopilot SIMRAD TP32 (urządzenia nawigacyjne są spięte w sieci NMEA 0183),
2 akumulatory hotelowe (95Ah - 2013, 72Ah) + silnikowy 72Ah (2014)
oświetlenie wewnętrzne LED
lampa nawigacyjna topowa 3 sektorowa,
światło silnikowe,
światła burtowe i rufowe,
oświetlenie deku i kokpitu,
liczne gniazda 12V w tym jedno w kokpicie
4 gniazda 5V USB w tym 2 kokpicie,
3 baterie słoneczne (120W - 2014, ~25W, ~20W),
regulator ładowania Marlec HRDI na dwa niezależne akumulatory z pomiarem prądu ładowania i parametrów akumulatorów, można do niego jeszcze podłączyć turbinę wiatrową Rutland,
ładowarka CTEKa 10A,
woltomierze i amperomierze na instalacji, łącznie z pomiarem prądu z alternatora,
watomierz poboru prądu z akumulatora,
radio samochodowe z CD i USB, 2 głośniki wewnętrzne, + 2 głośniki z możliwością wystawienia do kokpitu,
Toaleta morska, zbiornik czarnej wody, z pompą ręczną, oraz możliwością wypompowania przez lądową instalację do odpompowania nieczystości, większość instalacji wymieniona w 2018,
instalacja wody zaburtowej na pompkach elektrycznych doprowadzona do umywalki w toalecie oraz do kambuza,
zbiornik wody słodkiej ok. 140 l, woda doprowadzona do umywalki w toalecie oraz do kambuza,
kuchenka campingaz + butla gazowa 2kg,
lodówka termoeletryczna,
zestaw materacy,
stolik kokpitowy,
łoże zimowe,
i inne.