Rysunek jest oryginalną pracą Jacka Malczewskiego (1854 - 1929) wykonaną w 1872 r.
Praca pochodzi ze szkicownika artysty liczącego 132 karty. Szkicownik pochodzi z okresu nauki Jacka Malczewskiego w krakowskim Gimnazjum św. Jacka (1871 - 1873), gdzie w księdze uczniów jako powołanie wpisano mu malarz.
W swych rysunkach artysta skupia się na uchwyceniu w charakterystyczny sposób postaci wiejskich dziadów, zwierząt, domostw, które rysuje oszczędną kreską.
Rysunek oznaczony numerem 29. Praca w niewielkim formacie 9,7 × 16 cm, oprawiona w podwójne passe-partout z wykończeniem typu "slip", prostą, nowoczesną ramę oraz szkło.
Do zakupu dołączmy certyfikat autentyczności Galerii Sztuki Współczesnej Foksal 17.
.
- Tytuł: Koń w zaprzęgu z pochyloną głową (1872 r.)
- Artysta: Jacek Malczewski
- Kategoria: Pejzaż
- Rozmiar: 9,7 × 16 cm
- Rozmiar z oprawą: 39 x 45 cm
- Rok powstania: 1782
- Podłoże: papier
- Technika: rysunek - ołówek
- Stan pracy: dobry
- ID. 5938
Kolorystyka zdjęć może się różnić w zależności od oświetlenia w którym zostały wykonane.
Jacek Malczewski
Prezentowany rysunek pochodzi ze szkicownika artysty liczącego 132 karty, opatrzonego na wklejce autorskim (?) numerem XXXII – pisanym pędzlem i jasnoniebieskim atramentem, obok którego to numeru wpisana została ołówkiem data 1872 – zapewne wtórna, odnosząca się do jedynej datowanej przez Jacka Malczewskiego pracy, noszącej datę dzienną i roczną 29 lutego /1872. Szkicownik pochodzi z okresu nauki Jacka Malczewskiego w krakowskim Gimnazjum św. Jacka (1871-1813), gdzie w księdze uczniów jako powołanie (?) wpisano mu malarz. Z czasem uczęszcza na prywatne lekcje rysunku, a następnie jako wolny słuchacz zapisuje się do krakowskiej Szkoty Sztuk Pięknych (późniejszej Akademii). Wysoki numer szkicownika (XXXII) świadczy o niebywałym zapale rysowania jakim odznaczał się naówczas osiemnastoletni Jacek Malczewski. Szkicownik XXXII zawiera więc młodzieńcze prace Malczewskiego – szkice postaci chłopów, wieśniaczek, Żydów, wiejskich dziadów i zaprzęgów, zwierząt, wiejskiej zabudowy, wnętrz kościołów. Gros jest wykonana ołówkiem i najczęściej sprowadzona do oszczędnego zarysu całej postaci lub jej fragmentu. Artysta skupia się w nich na uchwyceniu charakterystycznej pozy, którą oddaje oszczędną, energicznie prowadzoną kreską, rzadko wprowadza w obręb rysunku światłocień. Przeważają rysunki całych postaci, najczęściej kroczących, ujętych nieco z tyłu. Zaledwie kilka rysunków (łącznie 9 sztuk) jest wykonanych piórkiem i tuszem (JMSz103-110 i JMSz114). Fragment potwierdzenia autentyczności Adama Konopackiego z 2004 r. por.: Adam Konopacki, Jacek Malczewski – rysunki (1872–1926), Zabrze [2009]Jacek
Malczewski herbu Tarnawa – polski malarz, jeden z głównych przedstawicieli symbolizmu przełomu XIX i XX wieku. Wikipedia
Data i miejsce urodzenia: 14 lipca 1854, Radom
Data i miejsce śmierci: 8 października 1929, Kraków
Gdzie obejrzeć?: Muzeum Narodowe w Krakowie, Muzeum Narodowe w Warszawie, Muzeum Sztuki W Łodzi
Okresy: Secesja, Symbolizm, Romantyzm, Postimpresjonizm, Impresjonizm w sztuce, Realizm
Dziedzina sztuki: malarstwo
Dzieci: Rafał Malczewski
Wykształcenie: Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki, Académie Suisse
Prosimy wziąć pod uwagę, że prace nie są rzeczami "fabrycznie" nowymi. Obrazy są unikatowe i malowane ręcznie, dlatego posiadają wiele mniejszych lub większych niedoskonałości, które nie mogą być podstawą do reklamacji w kontekście niezgodności z opisem.
Uszkodzone boki obrazu opierające się na blejtramie, zwłaszcza nie zamalowane, w szczególności: zszywki napinające płótno, ślady farby, czy ślady po fleksach (blaszkach mocujących krosno malarskie, czyli płótno naciągnięte na podobrazie - blejtram, do ramy), nie mogą być podstawą do reklamacji gdyż nie są awersem ani rewersem obrazu.
Z wyrazami szacunku
Zespół Galerii Foksal 17