Internet. Globalne gry. Global Games
- Wysokość: 238
- Szerokość: 165
- Grubość: 21
- ISBN: 978-83-8291-035-3
- Seria cykliczna: Inne
- Tematyka: Prawo
- Autorzy: Agnieszka Gryszczyńska, prof. UKSW, Grażyna Szpor, Wojciech Rafał Wiewiórowski, prof. UG
- Wiek: 15-99 lat
- Oprawa: Miękka
- Typ publikacji: Książka
- Miejscowość: Warszawa
- Rok wydania: 2022
- Data wprowadzenia do sprzedaży: 2022-02-16
- Liczba stron: 402
Naukowe zaangażowanie w rozwiązywanie aktualnych problemów bywa trudne do pogodzenia z wymogami obiektywizmu i nieulegania emocjom w badaniach. Jako teoretyczne wsparcie podejmowania takich wyzwań i zachowania dystansu rozpatrzyć warto kategorię gier.
Gry analizować można z różnych perspektyw:
- Pierwsza to rozwój rynku gier komputerowych i e-sportu .
- Druga to grywalizacja , strategia wykorzystania elementów gier w niezwiązanych z grami celach: motywowania ludzi do aktywności i realizacji zadań, ale też uzyskiwania innych - niekiedy ukrytych - pożądanych efektów.
- Trzecią perspektywę wyznacza matematyczna teoria gier: badanie optymalnego zachowania w przypadku konfliktu interesów .
Gry stanowiły w 2021 roku przedmiot multidyscyplinarnych badań, których wyniki referowane są w trzech częściach tego tomu. Pierwsza dotyczy rynku gier video i e-sportu. W drugiej skupiono się na „globalnych graczach" w cyberprzestrzeni oraz cyberbezpieczeństwie. Trzecia część łączy te wątki ukazując zastosowania gier i symulatorów w edukacji dla bezpieczeństwa.