Interfejs diagnostyczny OBD2 - Mini ELM 327 Bluetooth Connect
Najpopularniejszy interfejs diagnostyczny!
- Wbudowany moduł Bluetooth - pozwala na bezprzewodowe łączenie się z komputerami, tabletami czy smartphonami
- Płyta CD z najpopularniejszym oprogramowaniem - TORQUE, DashCommand, ScanMaster itp.
- Współpracuje z - Windows XP, Windows Vista, Windows 7, Windows 8, Windows 10
- Kompatybilny z większością silników aut osobowych - na szynie CAN tj. VW, Seat, Skoda, Audi
Dzięki łączności Bluetooth, nie ma problemu z połączeniem z różnymi urządzeniami:
- W odróżnieniu od interfejsów USB: nie ma problemu z łącznością z telefonami z androidem, w końcu telefony nie posiadają wyjścia USB tak jak laptopy czy komputery PC
Łączność Bluetooth dodatkowo umożliwia bezproblemową komunikację z każdym laptopem z systemem Windows. Większość laptopów posiada łączność Bluetooth, wystarczy jedynie sparować oba urządzenia i cieszyć się dostępem do diagnostyki na ekranie laptopa.
W zestawie:
- 1x Interfejs diagnostyczny OBD2 - Mini ELM 327 Bluetooth
- 1x Płyta CD z oprogramowaniem do Windows-a i Androida
Opis produktu:
Oferowany interfejs diagnostyczny ELM 237 - OBD2 umożliwia łatwą diagnostykę Twojego samochodu! Dzięki temu urządzeniu, szybko i sprawnie sprawdzisz parametry samochodu, usuniesz błędy, wprowadzisz korekty itp.
Interfejs współpracuje z komputerami PC, laptopami, tabletami, telefonami komórkowymi, palmtopami. Przy użyciu interfejsu na bluetooth, możesz mieć zawsze przy sobie zestaw diagnostyczny! Wystarczy smartphone z odpowiednim oprogramowaniem!
Interfejs umożliwia:
- Odczytać i skasować błędy OBD-II - wszystkie protokoły
- Kasowanie lampki CHECK ENGINE
- Odczyt kodów błędów oczekujących, kiedy lampka MIL jeszcze się nie pali
- Odczyt kodów błędów zarejestrowanych, które spowodowały zapalenie lampki MIL
- Odczyt kodów błędów ogólnych i charakterystycznych producenta
- Podgląd ZAMROŻONYCH RAMEK - FREEZE FRAMES
- Monitorowanie parametrów pracy silnika w czasie rzeczywistym - LIVE DATA
- Odczyt parametrów online
- Sprawdzanie znaczenia kodów błędów
- Pomiar mocy silnika (KM)
- Pomiar parametrów takich jak czas od 0-100 km/h
Umożliwia diagnozowanie wszystkich systemów w samochodzie:
- Elektroniki silnika
- Układu paliwowego
- Układu dolotu powietrza
- Automatycznej skrzyni biegów
- Elektroniki pompy diesla
- Systemów hamowania
- Klimatyzacji
- Deski rozdzielczej
- Wspomagania elektrycznego kierownicy
- Immobilizera
- Modułu komfortu
- Elektrycznych szyb
- Nawigacji satelitarnej
- Elektroniki szyberdachu
Obsługuje protokoły:
- J1850 PWM (41.6 kbaud)
- J1850 VPW (10.4 kbaud)
- ISO 9141-2 (5 baud init, 10.4 kbaud)
- ISO KWP (5 baud init, 10.4 kbaud)
- ISO KWP (fast init, 10.4 kbaud)
- ISO CAN (11 bit ID, 500 kbaud)
- ISO CAN (29 bit ID, 500 kbaud)
- ISO CAN (11 bit ID, 250 kbaud)
- ISO CAN (29 bit ID, 250 kbaud
Skąd mam wiedzieć, czy moje auto posiada wejście OBD2 i będę mógł zdiagnozować je tym interfejsem
Są dwa warunki jaki musi spełnić twoje auto, byś mógł je diagnozować tym interfejsem. Pierwszy z warunków jest to czy twoje auto ma wejście OBDII. W tej kwestii, pomocna może okazać się plakietka, z informacją pod klapą silnika. Gdybyś nie mógł jej znaleźć zalecamy kwestie rozeznania tobie, - poczytaj trochę w internecie, znajdź lokalizacje wejścia, i przed zakupem upewnij się. Drugi warunek, to to czy twoje wejście OBD2 współpracuje z w.w protokołami. Nie chcemy wprowadzać swoich klientów w błąd, więc zalecamy zasięgnąć informacji u źródła. Wystarczy że zadzwonisz do autoryzowanego serwisu swojego samochodu, lub wpiszesz w Google fraze:
- "Lokalizacja wejścia OBDII MARKA MODEL SILNIK"
- MARKA MODEL SILNIK jakie złącze diagnostyczne
Niestety w kwestii diagnostyki, często występują pewne niuanse, z naszego doświadczenia wiemy, że może być identyczne auto 1:1, i z jednym będzie działał interfejs ELM327 z drugim nie. Tak jak już wspomniałem, - nie chcemy wprowadzać klientów w błąd. Idealnie opisuje to sytuacja z forum Forda, na którym użytkownicy przeprowadzili ankietę
Ankieta dotyczy Forda Mondeo, ze względu na niuanse, zalecamy zakup zorientowanym osobą, posiadającym podstawową wiedzę techniczną. Niestety, nie jesteśmy w stanie fizycznie sprawdzić wszystkich aut, marek pojazdów z jakimi może działać ten interfejs, nie będziemy też wspierać list kompatybilności, w których np. większość sprzedających wymienia Deawoo, jako kompatybilną markę. Prawda jest taka, że Deawoo posiada wyjście ALDL, i każdy użytkownik tej marki, kupując to urządzenie wyrzuca pieniądze w błoto. Dokonując zakupu, miej to na uwadze. Odradzamy zakupu tego interfejsu, użytkownikom Forda.
Źródło: forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=126733
Średni koszt diagnostyki komputerowej w warsztacie, waha się między 100zł -150zł. Zakup tego urządzenia zwraca się po jednym użyciu. Co więcej, za równowartość kosztów diagnostyki, możesz kupić średnio 3 a nawet 4 interfejsy ELM-327
Z jakimi autami interfejs radzi sobie bez problemów
- Auta z grupy VAG tj. VW, Seat, Audi, Skoda wyprodukowanymi po 1996r
- Auta z grupy PSA tj. Citroën, Peugeot wyprodukowanymi po 1996r
- Autami włoskimi tj. Alfa romeo, Fiat wyprodukowanymi po 1996r
i wieloma innymi. w.w lista została oparta na naszym doświadczeniu.