Vgate to marka dedykowanych narzędzi do diagnostyki samochodowej.
Firma istnieje na rynku od roku 2011 i jest obecnie najpopularniejszą marką urządzeń diagnostycznych do samochodów w Polsce!
Jak korzystać z interfejsu?
1.Podłącz interfejs Vgate do portu OBD w samochodzie,
2.Sparuj urządzenie przez bluetooth z telefonem,
3.Połącz się z odpowiednią aplikacją i gotowe!
(szczegółowa instrukcja krok po kroku w języku polskim jest dołączona do urządzenia)
Czy interfejs będzie działał z moim samochodem?
- Interfejs jest urządzeniem uniwersalnym i współpracuje z niemal wszystkimi modelami pojazdów posiadających standardowe złącze OBD2.
- Europa: od 2001 roku samochody z silnikiem benzynowym, od 2004 roku samochody z silnikiem diesla.
Czy interfejs będzie działał z moim telefonem, laptopem lub radiem samochodowym?
- Urządzenie współpracuje ze wszystkimi telefonami posiadającymi Bluetooth (wersja 3.0, 4.x lub 5.0) oraz system operacyjny Android.
- W przypadku iPhone’ów należy zakupić interfejs w wersji BT4.0.
- Interfejs działa również z urządzeniami posiadającymi system operacyjny Windows oraz macOS.
- Ze względu na kompatybilność układu Bluetooth, niektóre radia samochodowe z systemem Android nie są obsługiwane.
Jakie możliwości oferuje interfejs?
Interfejs musi współpracować z odpowiednim oprogramowaniem i umożliwia:
- Odczyt i kasowanie błędów OBD-II
- Kasowanie lampki CHECK ENGINE
- Odczyt kodów błędów oczekujących, kiedy lampka MIL jeszcze się nie pali
- Odczyt kodów błędów zarejestrowanych, które spowodowały zapalenie lampki MIL
- Odczyt kodów błędów ogólnych i charakterystycznych producenta
- Podgląd zamrożonych ramek – FREEZE FRAMES
- Monitorowanie parametrów pracy silnika w czasie rzeczywistym – LIVE DATA
- Odczyt parametrów online
- Sprawdzanie znaczenia kodów błędów
- Pomiar mocy silnika (KM)
- Pomiar parametrów takich jak czas od 0-100 km/h
Jakie możliwości oferuje interfejs?
Interfejs musi współpracować z odpowiednim oprogramowaniem i umożliwia:
- Odczyt i kasowanie błędów OBD-II
- Kasowanie lampki CHECK ENGINE
- Odczyt kodów błędów oczekujących, kiedy lampka MIL jeszcze się nie pali
- Odczyt kodów błędów zarejestrowanych, które spowodowały zapalenie lampki MIL
- Odczyt kodów błędów ogólnych i charakterystycznych producenta
- Podgląd zamrożonych ramek – FREEZE FRAMES
- Monitorowanie parametrów pracy silnika w czasie rzeczywistym – LIVE DATA
- Odczyt parametrów online
- Sprawdzanie znaczenia kodów błędów
- Pomiar mocy silnika (KM)
- Pomiar parametrów takich jak czas od 0-100 km/h
Odczyt informacji DPF dla samochodów:
- OPEL za pomocą aplikacji OPL Monitor– Android: obsługiwane silniki:2.0 CDTI, A20DT, A20DTC A20DTE, A20DTJ, A20DTH, A20DTL, A20DTR, B20DTH, B16DTH
- z grupy VW, za pomocą aplikacji VAG DPF – Android; obsługiwane silniki: DETA, CRBC, CFHD,CUNA, CFFB, CFWA(*), CLHA, CXXB, CAYC ,CAHA, CXHA, DTTC, CDUC, CFGB(*), CFGC, CJCA, CRMB, CUPA, CUSA, CXFA, CAYB, CAYD, CRLB, CUTA, CFHC, CAGA(*), CSHA, CJCD, DFSB, CLAB, DFLA, DCXA, CFCA, CGLC, CFJB, CFHA, CRUA, DDYA, DFFA, CRKB, DCYA, DFCA, CUUB, CGLB, CUAA, CUSB, CAPA(*), DFGA, DFSF, DFHA, CNHA, DGTA, DGTE(*), CCWA, DGDA, DLUB, CJCB, DGTD, CDUD, CSUD, DEUA, DAUA, DJGA, CXXA, DFEA, DBGC, CAYA, CRTD, DGDB, CUUA, DAVA, CKFC, CRCA, CGQB(*)(*) = częściowe wsparcie lub w zależności od wersji oprogramowania
- FORD za pomocą aplikacji Fdpf – DPF Monitor for FORD – Android: obsługiwane silniki: 1.6 Duratorq 2011-> (bez ECONETIC), 2.0 Duratorq 2011, 2.2 Duratorq 2011, 3.2 Duratorq 2011, 1.5 EcoBlue, 2.0 EcoBlue
- Citroen/Peugeot za pomocą aplikacji FAPlite Citroen/Peugeot OBD2 – Android: obsługiwane silniki: EDC15C2, EDC17C10, EDC17C10_BR2, DCM3.5, DCM3.5_BR2, HDI_SID803, EDC16CP39, DCM3.4, HDI_SID807_BR2, MED17.4.2, MM6LPB, MEV17.4_EURO4, DCM3.4P, HDI_SID807, MEV17.4_EURO5, MEV17.4.2, ME745, MED17_4_EURO5, SID201, DCM35_HY, J34P, MM6LP, ME749, MM6KP, EDC17CP42, EDC17CP11, MED17_4_EURO4, V46, DCM6.2, ME747, DCN2, V34.1, V46.21, EDC17C60, MED17.4.4, S2000PM2, MEVD17.4.4, VD46, V34.4, S2000P, SID801, ME7.4.4, ME749_EC5, M7.4.4, V46_6, V46_52, V34.3, DCM71v5, MD1CS003
- BMW (E60, E83**, E81, E87, F10, F30, F25) za pomocą aplikacji bimmer-tool – Android: obsługiwane silniki: M47N/M57N (DDE5)
- Fiat, Alfa Romeo za pomocą aplikacji DPF Monitor – Fiat, Alfa Romeo – Android: obsługiwane silniki: Alfa Romeo: 159/Brera/Spider 1.9 2.4 2.0, Giulietta 1.6 2.0, Giulia 2.2, Stelvio 2.2, MiTo 1.3 1.6 / Fiat: 500 1.3 1.6, 500L, 500X 1.3 1.6 2.0, Panda 1.3 1.9, Bravo 1.6 1.9 2.0, Croma 1.9 2.4, Doblo 1.3 1.6 1.9 2.0, Ducato 2.0, 2.2, 2.3, 3.0, Idea 1.6, Linea 1.3 1.6, Sedici 1.9 2.0, Stilo 1.9, Ducato 2.3, Egea 1.6, Fiorino 1.3, Punto 1.3 1.9, Punto Evo 1.3, 1.6, Grande Punto 1.3 1.6 1.9, Idea 1.3 1.6 1.9, Qubo 1.3, Strada 1.3, Tipo 1.3 1.6, 2.0, Toro 2.0, Freemont 2.0 / Lancia: Delta 1.6 1.9 2.0, Musa 1.3 1.6 1.9, Thesis 2.4, Delta 2014 1.6 2.0, Ypsilon 1.3 / Dodge: Journey 2.0, Dodge Neon 1.3 1.6 / Jeep: Cherokee 2.0, Compass 1.6, 2.0, Renegade 1.6, 2.0 / Suzuki: SX4 1.9 2.0 DDiS
Urządzenie nie może odczytać ani usunąć błędów związanych z bezpieczeństwem, takich jak poduszki powietrzne, układ ABS, ESP, pas bezpieczeństwa itp.
W przypadku lampki do wymiany oleju i lampki do pomiaru ciśnienia w oponach można je usunąć samemu bez specjalnych urządzeń (Samochody grupy VW).
Jakie aplikacje obsługuje interfejs?
- Do diagnostyki polecamy aplikację Car Scanner,
Interfejs współpracuje również z innymi aplikacjami dostępnymi na rynku jak np:
- Torque
- SDPROG
- Piston