- Autor: Monika Klimontowicz
- Format: PDF
- Zabezpieczenie: Watermark
- ISBN: 9788378755319
- Wydano: 13 kwietnia 2019
- Wydawca: Uniwersytetu Ekono Wydawnictwo
Pełny tytuł: Innowacyjnośa bankow komercyjnych w Polsce - ujecie modelowe Rosnąca i wielopłaszczyznowa rywalizacja na wspołczesnym rynku usług bankowych powoduje, że banki poszukują nowych, skutecznych i innowacyjnych metod uzyskania trwałej przewagi konkurencyjnej. W tym kontekście umiejetnośa budowy innowacyjności banku staje sie kluczowym czynnikiem warunkującym sukces rynkowy. Niniejsza monografia jest pierwszym w Polsce opracowaniem naukowym poruszającym w sposob kompleksowy problematyke potencjału innowacyjnego bankow i zawierającym wyniki badan innowacyjności bankow komercyjnych w Polsce. Publikacja zawiera gruntowną analize czynnikow mających wpływ na innowacyjnośa bankow. W oparciu o badania empiryczne i studia literaturowe opracowano model innowacyjności banku i sformułowano postulaty w zakresie skutecznego wykorzystania innowacyjności w procesie budowy przewagi konkurencyjnej banku. Książka może bya wartościową lekturą dla pracownikow naukowo-dydaktycznych i studentow, a także źrodłem zobiektywizowanej wiedzy i cennych inspiracji dla pracownikow bankow i innych instytucji finansowych. Spis treściWSTEP 7 Rozdział 1 INNOWACYJNOŚA BANKOW - UJECIE TEORETYCZNE 1.1. Systematyzacja aparatu pojeciowego związanego z innowacyjnością 17 1.2. Potencjał innowacyjny jako źrodło innowacyjności bankow 28 1.3. Innowacje jako efekt innowacyjności bankow 37 1.4. Innowacja i innowacyjnośa - podstawowe trendy badawcze 47 1.5. Innowacyjnośa banku jako przedmiot badan 55 1.6. Metody i narzedzia pomiaru innowacyjności 61 Rozdział 2 CZYNNIKI DETERMINUJĄCE INNOWACYJNOŚA WSPOŁCZESNYCH BANKOW 2.1. Identyfikacja źrodeł innowacyjności bankow 67 2.2. Zewnetrzne źrodła innowacyjności bankow 70 2.2.1. Konkurencja na rynku usług bankowych a innowacyjnośa bankow 70 2.2.2. Wpływ regulacji na innowacyjnośa bankow 77 2.2.3. Nowe technologie jako stymulanta innowacyjności bankow 85 2.2.4. Ewolucja potrzeb i oczekiwan klientow a innowacyjnośa bankow 89 2.3. Wewnetrzne źrodła innowacyjności bankow 97 2.3.1. Zasoby materialne bankow jako determinanta innowacyjności 98 2.3.2. Znaczenie zasobow niematerialnych w kreowaniu innowacyjności bankow 103 Rozdział 3 KONCEPCJA MODELU INNOWACYJNOŚCI BANKOW 3.1. Założenia teoretyczne modelu innowacyjności bankow 109 3.2. Operacjonalizacja modelu innowacyjności bankow 113 3.3. Metodyka empirycznej weryfikacji założen modelu innowacyjności bankow 119 3.3.1. Metodyka badan empirycznych i wykorzystane narzedzia badawcze 120 3.3.2. Charakterystyka proby badawczej 124 3.3.3. Metodyka statystycznej weryfikacji założen modelu innowacyjności bankow 126 Rozdział 4 DETERMINANTY INNOWACYJNOŚCI BANKOW KOMERCYJNYCH W POLSCE - WYNIKI BADAN EMPIRYCZNYCH 4.1. Czynniki zewnetrzne i ich znaczenie dla innowacyjności bankow komercyjnych 135 4.2. Potencjał innowacyjny jako wewnetrzne źrodło innowacyjności bankow komercyjnych 145 4.3. Ocena innowacyjności bankow 153 Rozdział 5 WALIDACJA ZAŁOŻEN MODELU INNOWACYJNOŚCI BANKOW 5.1. Ocena jakości zmiennych wykorzystanych w modelu innowacyjności bankow 162 5.2. Analiza relacji pomiedzy konstruktami modelu innowacyjności bankow 170 5.3. Podsumowanie wynikow badan empirycznych - dyskusja i ograniczenia 176 ZAKONCZENIE 181 BIBLIOGRAFIA 187 SPIS RYSUNKOW 223 SPIS TABEL 225 ZAŁĄCZNIK 227
Kupiłem e-booka, co dalej?
- Kiedy Twoja płatność zostanie potwierdzona, poinformujemy Cię wiadomością email o możliwości pobrania e-booka.
- Pliki do pobrania znajdziesz na swoim koncie Allegro w zakładce "Moja półka".
- Jeśli kupiłeś e-booka bez konta Allegro, załóż konto na ten sam adres email z którego dokonałeś zakupu.
- Pliki będą dostępne we wszystkich formatach prezentowanych w opisie aukcji.
- Pobierz pliki i ciesz się swoim nowym e-bookiem !
Sklep działa w ramach struktur spółki Ravelo, odpowiedzialnej za e-commerce Grupy PWN. Sprzedajemy na allegro od 2001 roku. Kupując u nas otrzymujesz gwarancje udanych zakupów u sprzedawcy, któremu zaufały tysiące zadowolonych klientów.