- Autor: Reformat Beata
- Format: PDF
- Zabezpieczenie: Watermark
- Wydano: 2015
- Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Pełny tytuł: Innowacje w budowaniu przewagi konkurencyjnej organizacji handlu detalicznego Głowne cele pracy i przedstawione hipotezy badawcze zaważyły na jej konstrukcji. Praca obok cześci teoretycznej zawiera także cześa empiryczną, poświeconą prezentacji badan własnych autorki oraz uzyskanych wynikow. W rozdziale pierwszym rozstrzygnieto problemy terminologiczne związane z kategorią i modelami innowacji w handlu detalicznym. Rozważania w rozdziale drugim skoncentrowano wokoł strategii konkurencji przedsiebiorstw handlu detalicznego w Polsce. Rozdział trzeci zawiera identyfikacje rynku nabywcy finalnego - odbiorcy innowacyjnych działan przedsiebiorstw detalicznych w Polsce oraz charakterystyke badanych przedsiebiorstw handlu detalicznego w kontekście ich potencjału konkurencyjnego. Ostatni rozdział zawiera rozważania na temat modeli procesow budowy i utrzymania przewagi konkurencyjnej organizacji handlu detalicznego opartego na innowacjach. Spis treściWstep 9 Rozdział I Kategoria i modele innowacji w handlu detalicznym 19 1. Klasyczne i wspołczesne definicje oraz klasyfikacje innowacji 19 2. Modele procesow innowacyjnych a stadia rozwoju gospodarki 30 3. Istota, systematyka i rodzaje innowacji w handlu detalicznym 40 3.1. Typologia innowacji według Podrecznika Oslo Manual 40 3.2. Rozszerzona typologia innowacji w handlu detalicznym 47 4. Uwarunkowania rozwoju i systematyka innowacji w handlu detalicznym 53 4.1. Gospodarka oparta na wiedzy i rozwoj nowych technologii 53 4.2. Nowy typ konsumenta a rozwoj innowacji w handlu detalicznym 59 5. Atrybuty innowacyjnej firmy detalicznej 64 Rozdział II Modele i strategie konkurencji przedsiebiorstw handlu detalicznego w Polsce 70 1. Zmiany strukturalne i ekonomiczne sfery handlu detalicznego (i jej otoczenia) w Polsce 70 1.1. Efekty zmian strukturalnych i ekonomicznych handlu detalicznego 70 1.2. Otoczenie handlu detalicznego - zmiany i efekty rozwoju 77 2. Modele przewagi konkurencyjnej a strategie konkurencji przedsiebiorstw handlowych 87 2.1. Modele przewagi konkurencyjnej M. Portera i ich implementacje w handlu detalicznym 90 2.1.1. Model pieciu sił sektora i wynikające z niego strategie konkurencji 90 2.1.2. Model łancucha wartości firmy a osiąganie przewagi konkurencyjnej w handlu detalicznym 95 2.2. Modele przewagi konkurencyjnej według teorii zasobowej 99 2.3. Modele przewagi konkurencyjnej oparte na podejściu relacyjnym (sieciowym) 104 Rozdział III Podstawy i identyfikacja potencjału konkurencyjnego przedsiebiorstw handlu detalicznego 111 1. Wiedza o badanych grupach przedsiebiorstw jako podstawa identyfikacji ich potencjału konkurencyjnego 111 1.1. Grupa zagranicznych organizacji sieciowych handlu detalicznego 113 1.1.1. Podgrupa strategiczna - przedsiebiorstwa tworzące sieci hipermarketow 117 1.1.2. Podgrupa strategiczna - przedsiebiorstwa posiadające sieci supermarketow 119 1.1.3. Podgrupa strategiczna - przedsiebiorstwa handlu dyskontowego (sieci sklepow dyskontowych) 121 1.2. Grupa firm polskich tworzących sieci sklepow detalicznych 126 1.3. Grupa małych, niezależnych przedsiebiorstw handlowych 133 2. Innowacje organizacji handlu detalicznego na rynku FMCG w świetle opinii nabywcow 135 2.1. Podstawy metodyczne przeprowadzonych badan 136 2.2. Wyniki badan konsumentow indywidualnych na rynku produktow FMCG 138 2.3. Znaczenie wiedzy o potrzebach i preferencjach konsumentow indywidualnych dla budowy strategii konkurencji przedsiebiorstw detalicznych opartych na innowacjach 153 Rozdział IV Modele procesow budowy i utrzymania przewagi konkurencyjnej organizacji handlu detalicznego opartego na innowacjach 157 1. Modele przewagi konkurencyjnej opartej na innowacjach na bazie wyrożniającej sie pozycji rynkowej w handlu detalicznym 158 1.1. Model przewagi konkurencyjnej zagranicznych organizacji handlu detalicznego 158 1.2. Model przewagi konkurencyjnej firm polskich tworzących sieci sklepow detalicznych 165 2. Model przewagi konkurencyjnej małych, niezależnych przedsiebiorstw handlowych 174 Zakonczenie 183 Bibliografia 187 Spis rysunkow 201 Spis tabel 203 Spis wykresow 205 Aneks 207 Cześa A. Wzor kwestionariusza ankietowego dla badan klientow indywidualnych na rynku FMCG w Polsce 209 Cześa B. Scenariusz zogniskowanego wywiadu grupowego (FGI - Focus Group Interview) z menedżerami wybranych organizacji handlu detalicznego 217
Kupiłem e-booka, co dalej?
- Kiedy Twoja płatność zostanie potwierdzona, poinformujemy Cię wiadomością email o możliwości pobrania e-booka.
- Pliki do pobrania znajdziesz na swoim koncie Allegro w zakładce "Moja półka".
- Jeśli kupiłeś e-booka bez konta Allegro, załóż konto na ten sam adres email z którego dokonałeś zakupu.
- Pliki będą dostępne we wszystkich formatach prezentowanych w opisie aukcji.
- Pobierz pliki i ciesz się swoim nowym e-bookiem !
Sklep działa w ramach struktur spółki Ravelo, odpowiedzialnej za e-commerce Grupy PWN. Sprzedajemy na allegro od 2001 roku. Kupując u nas otrzymujesz gwarancje udanych zakupów u sprzedawcy, któremu zaufały tysiące zadowolonych klientów.