Medal Articulations, 1983-1984 autorstwa Igora Mitoraja (1944 - 2014) jednego z najwybitniejszych polskich rzeźbiarzy. Medal z postacią młodzieńca. Awers sygnowany w lewym dolnym rogu MITORAJ, rewers z tłoczoną pieczęcią ARTICULATIONS / EXPERIMENTATION MULTICENTRIQUE / PFIZER 83 - 84 oraz indywidualnym numerem I 270/500. Średnica 9 cm.
Do pracy jest dołączony certyfikat autentyczności Galerii Sztuki Współczesnej Foksal 17.
Medal jest osadzony na czarnym zamszowym passe-partout i oprawiony w drewnianą ramę w kolorze ciepłego złota.
- Estymacja : 5000 zł.
- Kategoria: antropomorficzna
- Rozmiar: 9 cm x 9 cm
- Rozmiar z ramą : 31 x 31 cm
- Podłoże: brąz
- Technika: odlew
- Sygnatura: front, lewa strona: Mitoraj. Na rewersie numer edycji: I 270/500 oraz stempel z napisem w otoku.
- ID. 6789
Kolorystyka zdjęć może się różnić w zależności od oświetlenia w którym zostały wykonany.
Poniżej znajdą Państwo biografie artysty.
Zobacz także inne aukcje Galerii Foksal 17: malarstwo, grafika, rzeźba.
Życiorys
Igor Mitoraj (ur. 26 marca 1944 w Oederan, zm. 6 października 2014 w Paryżu.)
Urodził się w 1944 w Oederan w Rudawach jako syn deportowanej polskiej robotnicy przymusowej i francuskiego jeńca wojennego, oficera Legii Cudzoziemskiej. Po zakończeniu wojny matka wraz z synem powróciła do Polski, do swoich rodziców. Dzieciństwo i młodość Mitoraj spędził w miejscowości Grojec. Po ukończeniu Liceum Plastycznego w Bielsku-Białej wstąpił w 1963 na Akademię Sztuk Pięknych w Krakowie, gdzie studiował malarstwo pod kierunkiem Tadeusza Kantora. W 1968, po studiach wyjechał do Paryża studiować w École nationale supérieure des beaux-arts. Zmarł 6 października 2014 w Paryżu.
Sztuka Mitoraja
Rzeźba Igora Mitoraja w Madrycie
Galeria
Rzeźba Mitoraja w Walencji
Anielskie drzwi w Kościele Matki Bożej Łaskawej w Warszawie
Mitoraj I.
Rzeźba Igora Mitoraja w Bazylice Matki Bożej Anielskiej i Męczenników w Rzymie
Ikar, tempio della Concordia, Agrigento
Głównym tematem rzeźb Mitoraja jest ludzkie ciało, jego piękno i kruchość, a także głębsze aspekty ludzkiej natury, które pod wpływem czasu i okoliczności ulegają wynaturzeniu. Odwołując się, nawet dosłownie (niekiedy już w tytule rzeźby: Ikar, Tyndareus, Centauro, Eros, Mars, Gorgona, Paesaggio Ithaka), do mitologii lub historii Grecji i Rzymu, niejako „cytuje” piękno i idealne proporcje rzeźb klasycznych, jednocześnie uzmysławiając odbiorcy ich ludzką naturę i niedoskonałość poprzez umyślne spękania i uszkodzenia powierzchni posągów, a nawet powalenie ich na ziemię. Mityczni bohaterowie, zranieni, niedoskonali patrzą niemo na widza pustymi oczodołami, często zakryci całunami, niczym istoty ranne lub kalekie, niejednokrotnie niemi – z ustami zakrytymi tkaniną. Styl Mitoraja polegający na interpretacji antyku z wprowadzeniem wyraźnych akcentów nowoczesności, jest obecnie rozpoznawany przez miłośników sztuki na całym świecie. Elementem charakterystycznym prac Mitoraja są usta, które zawsze mają kształt ust autora i stanowią nieformalny „podpis” rzeźbiarza na dziele
Wybrane wystawy
1976: pierwsza indywidualna wystawa malarstwa i grafiki w Galerie Le Hune w Paryżu
1977: indywidualna wystawa rzeźb i biżuterii z brązu w ArtCurial w Paryżu przy Av. Matignon
1986: zaproszenie na 42. Biennale w Wenecji
1989: wystawa w New York Academy of Art
1999: wystawa w Museo Archeologico oraz w Ogrodach Boboli we Florencji
2001: wystawa w Muzeum Olimpijskim w Lozannie
2003: wystawa na placach miast Polski – Rzeźby i rysunki Igora Mitoraja: Poznań (7 września – 5 października 2003)
2004: 56 klasycznych rzeźb Mitoraja, wykonanych z brązu, żeliwa, białego i czarnego marmuru oraz terakoty, 36 rysunków artysty z lat 1976-2001 oraz 14 rzeźb z brązu wystawionych na Rynku Głównym, Kraków (17 października 2003 – 25 stycznia 2004); Warszawa (11 lutego – 25 kwietnia 2004)
Rzeźby w plenerze
Santa Cruz de Tenerife – „Per Adriane”
Paryska dzielnica La Défense (wejście do Uniwersytetu) – Ikaria, Wielki Toskańczyk, Tyndareos
Park Olimpijski w Lozannie – Corazza
Piazza Monte Grappa w Rzymie – Bogini Rzymu
Abuta na Hokkaido – Tsuki-no-hikari (Światło księżyca); repliki dzieła stoją też w Londynie (przed British Museum), w Scheveningen (na wydmach, w pobliżu muzeum Beelden aan Zeee) i w Poznaniu.
Mediolan – Fontanny Centaura
Bazylika Santa Maria degli Angeli e dei Martiri w Rzymie – wrota do świątyni
Prosimy wziąć pod uwagę, że prace nie są rzeczami "fabrycznie" nowymi. Obrazy są unikatowe i malowane ręcznie, dlatego posiadają wiele mniejszych lub większych niedoskonałości, które nie mogą być podstawą do reklamacji w kontekście niezgodności z opisem.
Uszkodzone boki obrazu opierające się na blejtramie, zwłaszcza nie zamalowane, w szczególności: zszywki napinające płótno, ślady farby, czy ślady po fleksach (blaszkach mocujących krosno malarskie, czyli płótno naciągnięte na podobrazie - blejtram, do ramy), nie mogą być podstawą do reklamacji gdyż nie są awersem ani rewersem obrazu.
Z wyrazami szacunku
Zespół Galerii Foksal 17