I-FLUX100 do czyszczenia zaworu EGR
PRZED ZAMÓWIENIEM URZĄDZENIA PROSZE O KONTAKT CELEM POTWIERDZENIA DOSTĘPNOŚCI PRODUKTU
NIE CZEKAJ BĄDŹ NASTĘPNY ZAINTERESUJ USŁUGĄ SWOICH KLIENTÓW TO DZIAŁA
OLSZTYN
DYSTRYBUCJA PÓŁNOCNA POLSKA
MOŻLIWOŚĆ PREZENTACJI U KLIENTA PO WCZEŚNIEJSZYM UMÓWIENIU
PO WYKONANYCH CZYSZCZENIACH U KLIENTA URZĄDZENIA PRACUJĄ JUŻ W MIEJSCOWOŚCIACH:
AMERYKA POD OLSZTYNKIEM-EUROWARSZTAT TADEUSZ SZKODA, KRZYSZTOF SZKODA
OLSZTYN-AUTO PARK UL. LUBELSKA
OLSZTYN-MARKO UL. SPRZĘTOWA
PISZ- KAMARO ROBERT DEPTUŁA UL. OLSZTYŃSKA 56 B
SZCZYTNO-BOSCH SERWIS, EUROWARSZTAT BOLESŁAW I WOJCIECH ZABOROWSKI
MYSZYNIEC- EUROWARSZTATKRZYSZTOF DRĘŻEK
NOWE MIASTO LUBAWSKIE-EUROWARSZTAT MOTO-WEST-TOMASZ SUCHOCKI
BRODNICA-MAREK GRABOWSKI
ELBLĄG - QSERVICE, EUROWARSZTAT AUTODAS
WEJHEROWO-M. ORLE UL. KONOPNICKA JACEK RYNIEC
LIDZBARK WELSKI-EUROWARSZTAT TOMASZ IWAN
KWIDZYN -EUROWARSZTAT CEZARY POMYKACZ
Xenum opracowało urządzenie które jest zdolne całkowicie wyczyścić zawór EGR, ZAWORY DOLOTOWE, w silnikach Diesla samochodów osobowych: I-FLUX 100.
Nowość i przełom w czyszczeniu zaworów EGR.
Urządzenie czyści cały system dolotowy począwszy od kolektora dolotowego poprzez zawór EGR aż do zaworów dolotowych w głowicy.Rezultat jest natychmiastowy: silnik pracuje płynnie, powróciła moc i obniżyło się zużycie paliwa.
Co jest również bardzo istotne, podczas czyszczenia zostaje oczyszczona komora spalania oraz kierownice zmiennej geometrii w turbo sprężarkach.
Czyszczenie system dolotowego wraz z zaworem EGR skutkuje podniesieniem wydajności oraz zoptymalizowaniem działania elementów układu wydechowego jak turbo sprężarka (zmienna geometria) oraz filtr cząstek stałych (wspomaga czyszczenie). W urządzeniu I-FLUX 100 został zastosowany i opatentowany przez Xenum rozpuszczalnik I-Flux Fluid . Urządzenie wyłącznie do użytku - PROFESJONALNEGO.
Sposób użycia:
Zalecamy czyszczenie układu dolotowego przy każdym przeglądzie w serwisie , zwłaszcza w tych samochodach , które pokonują tylko krótkie dystanse. System EGR należy stosować również w wypadkach gdy problemy z układem dolotowym i zaworem EGR juz się pojawiły. Objawami będzie: spadek mocy, zwiekszenie zużycia paliwa oraz nadmierne dymienie.
INSTRUKCJA OBSŁUGI:
1. Przygotowanie I-FLUX 100 przed użyciem.
Odkręć zakrętkę zbiornika i wlej 1 litr Xenum I-FLUX FLUID dla silników 4 cylindrowych, 1,5 litra dla 6 cylindrowych i 2 litry dla silników 8 cylindrowych. WAŻNE: Tylko zastosowanie Xenum I-FLUX FLUID zapewnia osiągnięcie optymalnego efektu.
2. Przygotowanie samochodu
Odłącz rurę/przewód od kolektora dolotowego. Odłącz zawór EGR aby zabezpieczyc go przed otwieraniem podczas czyszczenia. Zastosuj Xenum Intake Pro Cleaner do kolektora dolotowego. (REF:4151500) Wlej do baku jedno opakowanie Xenum Complex Diesel dla lepszej efektywności czyszczenia układu. (REF:3031300) Odłącz wszelkie mozliwe urządzenia pobierające dodatkową energię jak klimatyzacja czy podgrzewanie siedzeń itd...
3. Proces czyszczenia (załączone zdjęcia) - Umieść urządzenie I-Flux 100 na stabilnym miejscu blisko silnika. Upewnij się że jest wypoziomowane.
- Podłącz przewody zasilające I-FLUX do akumulatora. Upewnij się wcześniej czy włącznik zasilania jest w pozycji „off” i czy flux regulator jest w pozycji „0”.
- Uruchom silnik.
- Przyłuż dyszę to kolektora ssącego. Podciśnienie utrzyma ją na miejscu.
- Upewnij sie że dysza jest właściwie i precyzyjnie wyregulowana: przed przyłożeniem dyszy otwórz śrubę regulująca ssanie na max. Następnie stopniowo zamykaj wlot zakręcając śrube zgodnie z ruchem wspazówek zegara az do momentu gdy spadna wolne obroty silnika. Wtedy, odkręć śrubę o 90°.
- Ustaw pokretło FLUX w pozycji wskazanej poniżej:
FLUX TYP SILNIKA
10% - 20% 4/5 cylinder 1300cc – 2500cc
20% - 30% 4/5 cylinder + 2500cc / 6 cylinder -4000cc
30% - 40% 6 cylinder +4000cc / 8 cylinder -5000cc
40% - 50% 8 cylinder 5000cc – 6000cc / 12 cylinder -5000cc
50% - 100% Pojemnośc większa niż 5000cc
- Włącz urządzenie na pozycję ON.
- Pozostaw silnik pracujący na wolnych obrotach od 1 do 2 godzin aż płyn zostanie całkowicie zużyty. Pokrętło FLUX musi być dobrze dostrojone aby zapewnić gładka pracę silnika na wolnych obrotach. Jeżeli zauważymy spalanie stukowe, należy obniżyc poziom FLUX az do momentu gdy silnik nie zacznie równomiernie i gładko pracować. Za duża doza FLUX obniży czas czyszczenia co może skutkowac niedokładnym oczyszczeniem. Niskie nastawy FLUX poprawiają rezultaty działania.
- Jeżeli układ dolotowy wyposażony jest w przepustnice należy odkręcić zawór dyszy na 180 stopni co każde 20 minut.
- Gdy cały płyn zostanie “wypalony” , wlej do zbiornika I-FLUX jedno całe opakowanie środka chemicznego STEP 2 (150ml, REF6117150 zobacz zdjecie poniżej), w celu oczyszczenia urządzenia i układu dolotowego z pozostałości płynu i czyszczenia oraz osadów.
- Po wypaleniu środka STEP 2, całość czyszczenia jest zakończona. Użycie STEP2 jest bardzo ważnym krokiem zapewniającym zoptymalizowanie rezultatów czyszczenia.
- Usuń dyszę z układu dolotowego, zatrzymaj silnik i odłącz I-FLUX 100.
- Natryskuj przez 2-3 sec. XENUM INTAKE PRO CLEANER do wewnątrz przewodu dolotowego (REF:4151500) i pozostaw do działania na minimum 2-3 minuty.
- Podłącz zawór EGR oraz przewód dolotowy.
WAŻNE: nigdy nie włączaj silnika bez dyszy gdy w kolektorze znajduje sie jeszcze środek
WAŻNE: w niektórych przypadkach może dochodzic do wycieku oleju z uszczelnień turbo sprężarki. Podczas czyszczenia olej ten może się zbierać w odłączonym przewodzie dolotowym. Usuń go przed ponownym założeniem przewodów
Serwisowanie I-FLUX 100:
I-FLUX 100 został zaprojektowany tak by wymagał minimum obsługi i maksimum niezawodności. Jednak zalecamy przestrzeganie prostej poniższej instrukcji:
• Upewnij sie że po procesie czyszczenia płyn został usunięty ze zbiornika i przewodów.
• Po czyszczeniu zawsze wyczyść za pomocą czystej wody: włóż dysze czyszczącą do pojemniczka z wodą a następnie wlej do zbiornika 200ml czystej wody. Włącz I-FLUX 100 i pozostaw włączony na 100% aż do opróżnienie zbiornika.
Należy przechowywać w suchym miejscu wolnym od kurzu.